Andrea Cremer: Bloodrose – A döntés 3. kötet

Farkasok, varázslók, lidércek, incubusok, succubusok, szerelem, kaland, fantasy, akció, humor, dráma.

Kedvenc szereplőim: Adne, Ren, Logan, Sabine, Ethan, Silas, Connor, Shay.

Kihívás

Olvassuk el a Nightshade könyveket

Gyűljünk falkába avagy olvassunk (vér)farkasos könyveket

Olvassunk fantasy könyveket

Mert EGMONT DARK könyvekből sosem elég!

Calla mindig is szerette a harcot, de a végső küzdelemben nem csak a csatatéren kell helytállnia. Úgy dönt, hogy megmenti Rent, ám emiatt Shay féltékeny lesz. Callának gondoskodnia kell az öccséről, Anselről is, akit árulónak bélyegeznek. Bizonyítania kell, hogy méltó az alfa névre, és számtalan veszéllyel szembenéznie, hogy falkájával és a keresőkkel egyszer s mindenkorra megszabadítsák a világot a vigyázók mágiájától. Végül azt is el kell döntenie, mihez kezdjenek a háború után – feltéve, hogy túlélik.

A New York Times bestsellerlistás szerzője, Andrea Cremer regénye, a Nightshade-trilógia utolsó kötete az elsőtől az utolsó oldalig lebilincseli az olvasót, méltó befejezése a nagyszerű sorozatnak.

Le a kalappal Andrea Cremer előtt. Írónőnek ez az első sorozata és fantasztikus. Első rész története mondjuk még nem nagyon tudott megfogni. Túl tinis volt, a szereplők iskolába jártak, de a titkok és a  rejtélyek miatt már ott érezni lehetett, hogy ez a sorozat nem egy átlagos tini románc. 2. részt nagyon szerettem, itt már nem éreztem, hogy ifjúsági könyvet olvasnék, történet is egyre komolyabbá vált. 3. kötet meg teljesen más mint az első kettő. Imádtam minden sorát.

Ez a rész már egyáltalán nem volt tinis, romantikusnak  sem nevezném. Jobban hasonlított egy kalandregényre, vagy egy fantasy Rpg-re. Szerettem, hogy minden szereplő más típusú fegyverrel harcol, szerettem, hogy a harcok izgalmasak, kiszámíthatatlanok és tragédiákkal járnak.  Tetszett, hogy  a helyszínek változatosak voltak és tiszta RPG-sek.

Sarj az egyetlen aki el tudja pusztítani a Vigyázókat, de ehhez két különleges kardra van szüksége. Két kard darabjait 4 helyszínről kell összegyűjteni. Haldist (föld)  már  a korábbi részekben megszerezték. Most a Tordis (levegő), Eydis, (víz), Pyralis (tűz) vár főszereplőinkre. Ezután a Bane és Nightshade falkát is egyesíteni kell, csak közös erővel lehet felvenni a harcot a Vigyázókkal, akik kegyetlenek és szeretnek mindenkit manipulálni. és a végső főellenséggel Bosque Marral, a Vészhozóval, az alvilág urával, a Vigyázók parancsolójával.

Első kötetben még  egy szereplőt sem tudtam megkedvelni. 2. részben is csak egy szereplő került közel hozzám, Monroe. 3. részben viszont szinte mindenkit meg tudtam szeretni. Őrzők sokat vesztettek miután a falkájuk szétszakadt, falkatársak nélkül az élet ugyanis értelmetlen a számukra. Egykori ellenségeik lettek az új barátaik.
Calla igazi alfanősténnyé vált, már nem idegesítő, nem nyafog, nem marcangolja önmagát. Most nagyon megtudtam érteni őt. Shay és Ren között nem könnyű választani.  Renhez egy széttéphetetlen kötelék fűzi, a közös múlt, az Őrzők élete.  Ez  a kötelék vajon erősebb mint   a szerelem közte és Shay között? Milyen jövője lehet egyáltalán egy Sarjnak és egy Őrző alfának?  Shayt eddig nem tudtam megkedvelni, drukkoltam, hogy Calla Rent válassza. De most Shay is felnőtt a feladatához, tudja, hogy rajta múlik a világ sorsa, megkomolyodott. Az is szimpatikussá tette, hogy nem akarja birtokolni Callát , hagyja hogy a lány hozza meg a  fontos döntéseket. Bírtam Shay és Ren rivalizálását, marták egymást, civakodtak, egymás torkának estek. Logant  a gúnyos, laza stílusa miatt szerettem  meg. Elkényeztetett, gyáva, megbízhatatlan, de hőseinknek mégis meg kell bíznia benne, mert ő az egyik kulcs a győzelemhez.
Silas egy idióta, okoskodásaival mindig megnevetettet.
Connort a Pyralis bele tette miatt zártam a szívembe, meg amikor a 21 éves fiú bevallotta mit érez a 16 éves Adne iránt még inkább a kedvencemmé vált. Kötekedő stílusát is nagyon szerettem.
Ethannek és Sabinenak is nagyon drukkoltam, nagyon helyesek együtt.
Calla apjában is pozitívan csalódtam. Egy szereplőt nem tudtam megszeretni, Emile Larochet. Rengeteg szenvedést okozott Monroenak és Rennek.

Könyv nagyon sok szívszorító jelenetet tartalmazott. Ren és a két évvel fiatalabb húga Adne találkozása. Az Eydis és Pyralisban történtek,  Sabine áldozata Anselért. Vége meg annyira megható, hogy  a könnyektől alig láttam a betűket. Nem ilyen befejezésre számítottam, de ehhez a sorozathoz nem illett volna egy rózsaszín, csöpögős zárás. Így volt egyedi, így volt szép.

Ehhez a sorozathoz nagyon illik ez az idézet:

” A szeretet, az igazi szeretet, ha csak pár másodperc is, sokkal többet ér, mint azt bármelyikünk ki tudná fejezni. “

Egy dolgot sajnáltam csak a végén, Logan-es szál egy kicsit lezáratlan maradt.

Bloodroset mindenkinek ajánlom, nem lehet benne csalódni.

Könyvet köszönöm az Egmont Kiadónak!

Hangulat 10/10
Történet 10/10
Karakterek 10/10
Befejezés 10/10
Dráma 10/10
Humor 10/10
Értékelésem 10/10
Molyon 5/5

Kiadó: Egmont
Eredeti cím: Bloodrose
Oldalak száma: 424
Borító: puha fedeles
Fordító: Barta Tamás
Teljes ára:  3999 Ft
Megjelent:  angolul , magyarul  2012
Rendelhető: Egmont, Bookline, Alexandra

Más vélemények
Molyos értékelések, jelenleg 89 %

Greylupus 5/5

Francica 5/4

Korábbi kötetek

1. Nightshade-Az Őrzők 10/7
2. Wolfsbane – A keresők 10/9

Cremer új sorozata

Nightshade előzmények

1. Rift ( Várható angol megjelenés:  2012 augusztus)

Videók

Trailer 1

Trailer 2

4 hozzászólás to “Andrea Cremer: Bloodrose – A döntés 3. kötet”

  1. Dinky Says:

    Na, elolvastam én is, közel sem tetszett annyira, mint a 2. rész. Ugye egy bizonyos szereplő halála, szóval a végkifejlettől nem voltam beájulva. Meghatónak sem találtam, így kissé csalódottan fejeztem be. Sebaj, a Kártyavár összedől annyira jó volt, hogy az abból nyert energiák még megvannak 😀

  2. Elhaym Says:

    Epilógus sem hatott meg?

    Nekem főleg az tetszett a végében, hogy nem happy end, de tudom nem mindenki szereti az ilyen befejezést.

    Kincskeresős részek tetszettek?

    • Dinky Says:

      Nem, az sem.

      Nem is az volt bajom a végével, hogy nem happy end. Csak baromira nem örültem Ren halálának, aztán ez az egész rányomta a bélyegét az utolsó oldalakra.

      Kincskeresős részek jók voltak.

  3. Elhaym Says:

    Így érthető. Engem főleg az szomorított el , hogy a

    SPOILER

    barátok nem beszélgethetnek többé és Shay szülei sem lehettek sokáig a fiúkkal. Meg Monroe után a másik kedvencem Ren is meghalt. 😦 Adne így mindenkit elveszített. 😦 Nem szerencsés a Ren név. 😦

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .