Sherrilyn Kenyon: Végzetes ölelés – Sötét vadász 3.

Misztikum, fantasy, történelem, mitológia, romantika, dráma, humor, 6. század, 21. század, démonok, vámpírok, farkasok és istenek.

Kedvenc szereplőim: Zarek, Valerius, Acheron, Styxx, Nick, Kyrian és Vane.

“Amint leszáll az éj, én leszek a legszörnyűségesebb fenevad, aki az éjszakában portyázik: parancsolok az elemeknek, és nem ismerek félelmet. Évszázadok óta védem az ártatlanokat, cserébe nem kérek semmit, csak álmaim asszonyát. Sunshine Runningwolf nem akar többet, csak ezt az éjszakát, de valahányszor ránézek, elkezdek sóvárogni olyan álmok után, amelyeket már évszázadokkal ezelőtt eltemettem magamban. Tudom, hogy a szerelmem a halált jelentené számára. Megátkoztak, arra kárhoztattak, hogy soha ne ismerjem meg a békét és a boldogságot – míg ellenségem a sötétben lapul és arra vár, hogy mindkettőnket elpusztítson…

Én vagyok a Sötétség. Én vagyok az Árnyék.
Én vagyok az Éjszaka Ura.
Egyedül én állok az emberiség és azok között, akik el akarják
őket pusztítani. Én vagyok az Oltalmazó.
Lélektelen őr.
Nem vagyok sem ember, sem apollita, az élők világán kívül,
a halottak világán kívül létezem.
Sötét Vadász vagyok.
És örökkévaló vagyok…hacsak nem találok egy olyan tiszta
szívre, aki soha nem fog cserbenhagyni engem. Olyan, akinek
a hite és bátorsága visszahozza nekem a lelkem, és engem is
visszavezet a fénybe.
Nagyon kevesünknek adatik meg egy második esély arra,
hogy visszaszerezzük azt, amit elveszítettünk. “

Talon

I.sz. 558-ban a 7 éves kelta Speirr árva maradt, őrá hárult az a súlyos felelősség, hogy gondoskodjon a kishúgáról Cearáról. Mivel nem volt kihez fordulnia és egymaga képtelen volt ellátni a babát visszatért  a klánjához. A törzshöz amely száműzte a szüleit még azelőtt, hogy ő megszületett volna. Nagybátyja aki egy éve volt hatalmon, kelletlenül de befogadta őt és Cearát. Klán viszont nem akarta befogadni, Speirr kénytelen volt  kikényszeríteni, hogy tiszteljék. Mire férfivá érett, már senki sem merészelt gúnyolódni a származásán. Speirrnek sajnos nem sok boldogságban volt része. Sorra vesztette el a szeretteit. Nagybátyja, nagynénje, felesége Nynia, majd  a húga Ceara is meghalt. Ezután a klán Speirr ellen fordult és őt is megölték. A halál nem hozott Speirr számára megkönnyebbülést, csak bűntudatot, hogy a családját ért rossz miatt igazságot szolgáltasson. Speirr az istenek segítségét kérte, erre megjelent előtte egy feketébe öltözött titokzatos férfi Acheron. Acheron megígérte neki, hogy megtanítja, hogyan mészárolja le a démonokat, akik emberekre vadásznak; hogyan rejtőzzön el napközben, hogy a nap sugarai ne öljék meg; hogyan beszéljen, hogy ne fedje fel hosszú szemfogait és minden mást is ami a túléléshez szükséges. Így lett Speirrből Sötét vadász, aki ekkor vette fel a Talon nevet is.
Sötét vadászok halhatatlan vámpírvadászok, akik bosszúért eladták a lelküket. Több ezer Sötét Vadász van és megszámlálhatatlan vámpír. Illetve úgy hívják őket, hogy démonok, mivel sokkal régebb óta léteznek, mint maga a vámpír szó.

Napjainkban New Orleans-ben közeleg a Mardi Grass ünnepség, emiatt rengeteg démon özönli el a várost. Több Sötét vadászt is a városba hívnak. PL. Valeriust és a hajdani görög római rabszolgát Zareket.
Zarek vagyis Z az elmúlt 900 évet Alaszkában töltötte. Szeméből süt  a megvetés, gyűlölet. Hidegfejű, érzéketlen, halálos, természete kiszámíthatatlan. Pillantása jéghideg és gonosz. Sokan elmebetegnek tartják.  Mindig bírtam az ilyen típusú szereplőket. Rengeteg fájdalom, szenvedés, igazságtalanság érte az életben, nem csoda, hogy ilyen lett a természete. Aki kedvelte Sin MacAllistert, vagy Ward Zsadistját annak Zarek is nagyon szerethető lesz. Én  Zareket egyébként Sinnél és Zsadistnál is jobban bírtam.
Valerius pont úgy néz ki mint a nagyapja aki megkínozta Kyriant. Kyrian azóta is gyűlöli. Zarek az ő családjának a rabszolgája volt, ezért vele is nagyon rossz viszonyban van. Valerius nem is akar barátkozni senkivel, bőrruhát sem hord, gyűlöli, megveti a görögöket és  a keltákat. Negatív tulajdonságai ellenére ő is nagyon szerethető.
Mardi Grass idején a városban tartózkodnak a farkas alakváltók is. Katagaria farkasok nőstényei nemsokára szülni fognak és amíg a kicsik fel nem nőnek nem hagyhatják el a helyet. Ez azért is baj, mert  a viselős farkasokra a démonok is jobban vadásznak. Vane és Fang is a farkas klán tagja. Emberi alakban csak kis időt tudnak tölteni, beszédük, viselkedésük is olyan ahogy azt egy farkastól elvárnánk.
Talon a  történet elején több démont is üldözőbe vesz. Démonok egy lányt Sunshinet készülnek megtámadni. Sunshine már az első kötetben is szerepelt. Selena boltja mellett árulta a képeit. Talon harcba száll a démonokkal, közben egy arra járó rejtélyes Mardi grass díszkocsi elüti. Lány hazaviszi magához a  sérült férfit. Sunshine 29 éves elvált festőművész, egyből vonzódni kezd a férfihoz. Talon szeretkezni akar vele, lány nem mond nemet. Talon sosem gondolta volna, hogy a felesége Nynia után talál majd olyan lányt akihez ennyire fog vonzódni. Általában nem szeretem ahol  a szereplők első nap lefekszenek egymással, de ha Sunshine elkezd szűziesen viselkedni az életszerűtlen lett volna. Sokat nevettem is rajtuk. Sunshine ugyanis kimossa Talon bőrruháját ami összemegy. Talon nappal nem tudja elhagyni a lakást, ezért Kyriant és Juliant kéri meg, hogy hozzanak neki ruhát. Sunshine lakásában minden rózsaszín, ezért Talon kénytelen egy rózsaszín törülközőt maga köré tekerni amíg ajtót nyit. Bírtam amikor Kyrianék elkezdenek viccelődni Talonon. 🙂 Az a jelenet is tetszett amikor  a 9. fejezetben Sunshine a Kitaszítottat (Born in Sin) című könyvet olvasta. Jó ízlése van. 🙂 Ezeken kívül még rengeteg humoros jelenet van ebben a részben.
Negatív szereplők közül a kelta istent Camulust, a bor és szertelenség istenét Dionüszoszt és Styxxet említeném meg. Kapóra jön számukra Talon és Sunshine kapcsolata, szeretnék elterelni Acheron figyelmét, szeretnék meggyengíteni az atlantiszi férfit, hogy kitudják  szabadítani az atlantiszi pusztítót a rabságából. Styxx nem akar többé magányos lenni, nem akar több monotóniát, fájdalmat. Egyetlen dologtól fél méghozzá attól, hogy soha nem fog megszabadulni  a létezésének  borzalmától.  Pusztító kiszabadításához Acheron vérére van szüksége. Elsődleges terve a Sötét vadászokat egymásnak ugrasztani. Ez jól is halad. Kyrian és Julian koporsóban akarja látni Valeriust. Valerius a kis ujját sem akarja mozdítani olyanokért akiknek nem római vér csörgedezik az ereiben. A két farkas Vane és Fang bosszút esküdnek a velük történtek miatt, Zareket a New Orleansi rendőrség körözi. Nick felakar mondani, elege van abból, hogy őrültek után takarít. Artemis istennő dühös, mindenkinek a fejét követeli. Talon meg csak Sunshine-al foglalkozik. Kire számíthat Acheron  a bajban?
Ebben a részben feltűntek a Peltierek (medve alakváltók) és Bride is aki majd Vane párja lesz. Ők egyelőre még nem szimpatikusak.

Nagyon vártam ezt  a könyvet, nem is csalódtam benne, minden benne volt ami számomra kiválóvá tesz egy történetet.  Kenyon be is került a nagy kedvenceim közé. Tetszett a mitológiával, történelemmel, fantasyval kevert egyedien megalkotott jól kidolgozott világ. Cinikus humor továbbra is isteni. Történet izgalmas, akciódús, szívbemarkoló. Kenyon mesterien tud írni a szereplők fájdalmáról, együtt lehet érezni velük. Ward könyveihez hasonlóan itt is egyre több szereplőt lehet megkedvelni, emiatt a sztori is egyre jobb lesz. Kyriant, Acheront és Nicket már az előző részben is nagyon bírtam. Zarek, Valerius, Styxx, Vane meg az új kedvenceim. Mindnyájan nagyon jó karakterek, én a feltűnésük pillanatában a szívembe zártam őket. Sunshine eleinte nem volt szimpatikus, de a végére már vele sem volt semmi bajom. Másik főszereplő Talon nem lett a kedvencem, de őt is szerethetőnek tartom. Könyv végén több mellékszál is félbemaradt, nagyon nehéz lesz a várakozás a következő kötetig. Már most olvasnám Zarek, Wulf, Vane, Valerius, Acheron és Nick könyvét. Rossz belegondolni, hogy Acheronéra még mennyit kell várni. Ebben a kötetben annyi apró utalás volt a szörnyű múltjára, legszívesebben már ma elolvasnám az ő történetét. Kihagyhatatlan sorozat.

Értékelésem 10/10
Molyon 5/5

Kiadó: Ulpius
Eredeti cím: Night Embrace
Oldalak száma: 534
Borító: Puha fedeles
Fordító: Tavasz Marianna
Teljes ára:  3499 Ft
Megjelent:  angolul 2003, magyarul 2010
Rendelhető: Bookline, Alexandra

Más vélemények

Molyos értékelések

Francica 5/5

Katamanó 10/10

Korábbi kötetek

1. Álomszerető
2. Éjféli vad

További kötetek (novellák nélkül)

4. Dance with the Devil – Ördögi tánc (már megjelent)
Zarek – Astrid

5. Kiss of the Night-Angyali csók ( magyar megjelenés: 2011 április)
Wulf – Cassandra

6. Night Play
Vane – Bride

7. Seize the Night
Valerius – Tabitha

8. Sins of the Night
Alexion – Dangereuse

9. Unleash the Night
Wren – Maggie

10. Dark Side of the Moon
Ravyn – Susan

11. The Dream-Hunter
Arik – Geary

12. Devil May Cry
Sin – Katra

13. Upon a Midnight Clear
Aiden – Leda

14. Dream Chaser
Xypher – Simone

15. Acheron
Acheron – Soteria

16. One Silent Night
Stryker – Zephyra

17.  Shadow of the Moon – A hold árnyékában (Halálos csók)
Fury – Angelia

18. Dream Warrior
Cratus – Delphine

19. Bad Moon Rising
Fang – Aimee

20. No Mercy
Dev – Samia

21. Retribution (angol megjelenés: 2011: augusztus)
Sundown – Abby

Spoileres infók

Link

Képek a  mangából

Sunshine összefut a démonokkal.

Egyre több démon veszi körül Sunshinet.

Talon a lány segítségére siet.

Talon harcol a démonokkal.

Zarek megérkezik Alaszkából.

Zarek beül az autóba Nick mellé.

Acheron várja a többieket.

Zarek és Valerius egymásra támad.

Talon és Acheron leállítja a verekedőket.

Acheron

Acheron összefut pár démonnal.

Acheron rátalál Zarekre.

Acheron és Zarek

Talon visszaemlékszik a múltjára.

3. kötetet már megrendeltem, remélem jövőhéten olvashatom.

6 hozzászólás to “Sherrilyn Kenyon: Végzetes ölelés – Sötét vadász 3.”

  1. Dinky Says:

    “3. kötetet már megrendeltem, remélem jövőhéten olvashatom.”
    Nem ezeket nyerted FTT fórumon? Vagy most mi van? 😀

    Amúgy jól összehoztad ezt a posztot, ríszpekt.

    Manga: Nem tetszik :S Olyan nyomaték feje van az összesnek

  2. Elhaym Says:

    Manga 3. kötetére gondoltam. 🙂 Nekem nincs bajom a rajzzal. Acheron és Zarek jól sikerült. Valerius az egyetlen aki nem tetszik. Őt én nagyon másképpen képzelem el.

    Köszi. Már régebben megírtam, de csak most volt időm bemásolni.

  3. Dinky Says:

    Ja, így már értem. Igen, Val rajzolásával kapcsolatos véleményem: Sok szar között egy még szarabb. 😀

  4. Elhaym Says:

    😀 Majd írok a mangáról is véleményt.

  5. Sli Says:

    Na akkor mondok véleményt, ha már ilyen kis kíváncsi vagy. 😀

    Jobban bejött mint az első két kötet, az új szereplők miatt, és mert így nem csak a két főszereplőn volt a hangsúly.
    Azok voltak a kedvenc jeleneteim ahol a farkasok, vagy Zarek szerepelt. És igen, Acheront is jobban megszerettem, bár már az előző kötetben is megfogott.
    Jó hogy a gonoszok is többet szerepeltek. Az előző kötetek rosszfiúi nem voltak valami érdekesek, és ritkán is tűntek fel. Vicces volt például amikor kiderült, hogy Spoiler/személyesen Dionüszosz ütötte el Talont a díszkocsival/.

    Igazad van, Kenyon tényleg részletesen leírja a szereplők érzéseit, de szerintem ez már túlzás. Gyakran úgy érzem ismétli önmagát, ami nekem unalmas. Ez a két főszereplőre vonatkozik, a többieknél nem vettem észre.

    Manga:
    Acheron és Zarek elmegy, bár neki elvileg vállig érő haja és kecskeszakálla volt, és nem látom az ezüst karmokat sem a kezén. Aki nagyon nem tetszik, az Talon és Nick. Ja, és Valeriust én sem így képzeltem el.

    Az eredeti borítók sokkal szebbek. A magyarok közül az első szerintem kifejezetten ronda, és hát a többi sem sokkal jobb. 😐

    Kösz hogy belinkelted a Mardi Grasst. Miközben olvastam zavart hogy nem tudom mi a fene az. Azt hittem hogy Kenyon találta ki, és később majd elmagyarázza mi a lényege, de nem, kiderült hogy csak én vagyok tájékozatlan. 😛

  6. Elhaym Says:

    Köszi a véleményt. 😀

    “Gyakran úgy érzem ismétli önmagát, ami nekem unalmas. Ez a két főszereplőre vonatkozik”

    Ezt én a végénél vettem észre. Sunshine is úgy lett halhatatlan mint Amanda. Szerencsére a 4. vége már más. Ha az is ugyanúgy zárult volna az már nálam is negatívum lett volna.

    “Az eredeti borítók sokkal szebbek. ”

    Egyetértek. Még jó, hogy nem borító alapján ítélek meg egy könyvet.

    “Kösz hogy belinkelted a Mardi Grasst. ”

    Szívesen. Amikor olvastam én sem tudtam, hogy mi az. Jó, hogy neten mindennek utána lehet nézni. 🙂

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .