Diana Gabaldon: Outlander-Idegen

18. század, 20. század, kaland, történelem , szerelem, humor és dráma.

Felülmúlhatatlan történetszövés, feledhetetlen jellemrajzok, részletes történelmi háttér – Diana Gabaldon munkájában mindez megtalálható. Ez a regénysorozata nem csak New York Times Bestseller lett, de a kritikusok javának elismerését is elnyerte amellett, hogy olvasók millióit ejtette rabul.
Az első kötetben, amelyben minden elkezdődik, két kiemelkedő karaktert ismerünk meg, Claire Randallt és Jamie Frasert ebben a szenvedélyes, történelmi háttérrel átitatott regényben, amiben a kaland a kortalan szerelemmel párosul…
1945-öt írunk. Claire Randall, a volt hadiápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után, amikor keresztülsétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén. Hirtelen „sassenach” lesz belőle, vagyis idegen a háborútól és portyázó klánoktól sújtott Skót Felföldön…Urunk 1743. évében.
Miután az általa ismeretlen erők visszasodorták az időben, Claire olyan intrikák és veszélyek közé pottyan, amelyekre az élete is rámehet…továbbá a szívét is összetörhetik. Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias, ifjú harcossal, és innentől úgy érzi, kettészakítja a hűség és a szenvedély, amely a két teljesen különböző férfihoz köti két egymással összeegyeztethetetlen életben.

Amint kezembe vettem a könyvet meglepett a hossza, ilyen hosszú regényt ugyanis még nem olvastam. Egy könyvmolynak ez csak öröm és ha mellé egy zseniális történet is párosul akkor már csalódni sem lehet benne.  Sőt még ezt a kötetet is rövidnek fogjuk találni, szereplőket nehéz elengedni a  végén.
30 év alatt rengeteg könyvet elolvastam, de egyikben sem volt benne az a két jelenet amit akartam. Már úgy éreztem, hogy sosem fogok olyat találni amiben benne lennének, de aztán megjelent az Outlander. Nagyon boldoggá tett, hogy ebben benne volt amit kerestem, meg is bocsátottam, hogy lassan indult be a történet. Bejegyzés végén erről spoilerben is írok majd.

Könyv elején senki se számítson még sok izgalomra, cselekmény eleinte lassú, de ez nem is baj.
Claire a háború miatt sokáig távol élt a férjétől Franktől. Háború előtt házasodtak össze, vagyis 7 évvel ezelőtt. Skót felföldet választották második nászút helyszínének, egy békés menedékre számítottak, ahol szerettek volna újra közel kerülni egymáshoz. Frank itt sok időt tölt családfakutatással, ez Clairet nem igazán hozza lázba. Claire egy nap elmegy a Craigh na Dunra, amin egy rejtélyes kőkör található. Amint átsétál rajta, hirtelen 200 évvel korábbi időben találja magát a 18. században. Első ember akivel összefut pont Frank őse Jonathan Randall. Ez a találkozás nem olyanra sikerül, mint amilyenre Claire számított. Később Claire a MacKenzie klán tagjai között találja magát, ahol megismeri Jamiet. Ezek után nyomon követjük Claire beilleszkedését a számára idegen világba. Megismerjük a skót szokásokat, vallásukat, történelmüket. Közben szemtanúi lehetünk Claire és Jamie egymásra találásának. Tájleírások nagyon részletesek, emiatt olvasás közben a skót felföldön éreztem magamat. Aztán jött a könyv második fele ami már nagyon izgalmas lett. Mindig történt valami és a sok szívszorító jelenetnek köszönhetően le sem lehetett tenni  a könyvet. Sok minden megtalálható ebben a könyvben (feleség verés, boszorkányégetés, kínzás stb. ), ezért nem tekinthető ez a  sorozat egy könnyed romantikus regénynek.
Claire szemszögéből látjuk a történetet, eleinte nem zavart, később viszont már igen. Nagyon szerettem volna Jamie szemszögéből is látni az eseményeket, vele ugyanis sokkal izgalmasabb dolgok történtek.

Claire 27 éves, könnyen beilleszkedik a 18. századba, hamar beletörődik a sorsába. Nem egy gyenge nő, ha a helyzet úgy adódik akkor magát is megtudja védeni. Általa sok mindent megtudunk a gyógynövényekről és a gyógyításról is.

Jamie 23 éves. Eleinte zavart, hogy ennyire fiatal, nem éreztem Clairehez illőnek, nem tudtam rá férfiként tekinteni, de aztán mégis ő lett az egyetlen szereplő akit megkedveltem . Vörös haja és kék szeme miatt őt csak úgy tudtam elképzelni mint Blayt az FTTben.

Ez  a könyv is mély nyomot hagyott bennem, történet egyedi és nagyszerű. Megérdemelné a kiváló értékelést, de az E/1 miatt nem tudok rá 10 pontot adni. 😦

Olvasás közben rengeteg kérdés felmerült bennem. Claire vajon megváltoztatja a jövőt? Jamie-vel vajon megtudják akadályozni a közelgő háborút, ami rengeteg halottal járna? Claire visszafog kerülni valamikor a saját korába? Ha igen milyen lesz a találkozása Frankkel? Ott is egy év telt el mint a 18. századi skót felföldön? Frank vajon vár-e Claire-re, vagy  ő is új életet kezd?  Abban is reménykedek, hogy a későbbi kötetekben is lesznek olyan drámai jelenetek mint amilyenek ebben voltak.

Nem gondoltam volna, hogy szeretni fogom a könyvet, eleinte be sem akartam szerezni, de most már bántam volna ha nem olvasom el. Remélem minél hamarabb megjelenik a  folytatás.
Aki szereti a történelmi kalandregényeket amiben van szerelmi szál, humor és dráma is az semmiképp ne hagyja ki ezt a  sorozatot.

Könyvet köszönöm a Könyvmolyképző Kiadónak!

Értékelésem 10/9
Molyon 5/4,5

Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Outlander
Oldalak száma: 912
Borító: Puha fedeles és kemény fedeles
Fordító: Farkas Veronika
Teljes ára:  Puha fedeles 3499 FT, kemény fedeles: 4499 FT
Megjelent:  angolul 1991, magyarul 2010
Rendelhető:
Puha fedeles: Kelly, Könyvmolyképző, Bookline , Alexandra
Kemény fedeles: Kelly, Könyvmolyképző, Bookline , Alexandra

Más vélemények

Molyos értékelések

Mónika 5/5

Francica 5/4,5

Pár vélemény a Gabaldon könyvből :

Chattanooga Times
„Lenyűgözően szórakoztató… A legmagasabb színvonalú letehetetlen könyvek közé tartozik, és az első oldalától az utolsóig izgalmas olvasmány”

Daily News
“Gabaldon sokrétegű karaktereket vonultat fel egy változatos világban…a történelem csodálatosan életre kel a lapokon. “

Kirkus Reviews
“Nagyszerű lakoma könyvmolyoknak a 18. századi skót történelemről, hősiességről és romantikáról. “

Ft. Lauderdale Sun-Sentinel
“Nagyon fantáziadús és izgalmas…Gabaldon ambiciózus első regényéből az olvasó alapos képet kaphat a 18. századi életről egy 20. századi nő szemén keresztül. “

C. Cook
“Mikor csavarta  utoljára el a  szívét egy regény? Nos, nem kell tovább várnia. Diana Gabaldon remekműve tökéletes a feladatra. Ne hagyja magát elrettenteni a kötet hosszától, van amikor  a több….több.”

Dr. Danielle Severs
“Magával ragadó történet a szerelemről, a gyógyfüvekről és a klánháborúkról a 18. századi Skóciában.”

Melissa Lustig
“Elképesztő mennyit ki lehet hozni egy rendhagyó szerelmi és kalandregényből.”

R. Tompson
“Az elsőtől az utolsó oldalig magával ragadó és az ember alig várja a folytatást.”

További kötetek

2. Dragonfly in Amber
(A 2. Jakobita lázadás alatt játszódik.)

3. Voyager
(Claire várandósan visszatér a saját idejébe.)

4. The Drums of Autumn
(Claire lánya Brianna 1960 -ból átmegy a múltba megkeresni az apját.)

5. The Fiery Cross
(Közeleg az 1771-es amerikai függetlenségi háború. )

6. A Breath of Snow and Ashes
(1772-es amerikai forradalom idején játszódik.)

7. An Echo in the Bone
( Kiderül kik nyerik meg  a háborút és kik maradnak életben.)

Spoiler

Olyan könyvet már sokat olvastam ahol a hősnőt megerőszakolták, vagy őt kellett megmenteni. Outlanderben viszont mindez férfival történik meg, ezért is tartom egyedinek. Egyedül azt sajnáltam, hogy a történtek után hamar tudott nevetni. Életszerűbb lett volna ha több idő alatt tette volna túl magát a történteken.

10 hozzászólás to “Diana Gabaldon: Outlander-Idegen”

  1. Mónika Says:

    A spoileres részhez: nekem az tetszett, mármint úgy értem, hogy én annál a résznél végig azt hittem, hogy majd megmenekül, nem lesz semmi olyan, és akkor paff, mégis, és ettől hitetlenkedve bámultam a könyvre. Én sem olvastam még sehol ilyet egyébként.

  2. Mariko Says:

    Hmm… ez jól hangzik. Felvéve az elolvasandók közé. ^^

  3. Elhaym Says:

    Mónika : Spoiler: Én is azt hittem, hogy megmenekül, de úgy szerintem nem lett volna életszerű. Egy gonosz maradjon csak kegyetlen.

    Mariko: Szerintem neked is tetszeni fog. 🙂

  4. Lobo Says:

    A Molyon azt írtad, 2 jelenet volt benne, ami meglepett. Mi volt a másik?:)
    SPOILER

    Csak nem a verés? mert bár meglepő volt, de szerintem teljesen elfogadható abban a korban és helyzetben. Főleg, ahogy Jammie magyarázta el Claire-nek, hogy azért tette, mert a nő egyszerűen nem gondolt a következményekre, hogy másokat is micsoda bajba tud keverni.

    SPOILER VÉGE

  5. Elhaym Says:

    SPOILER

    Nem a verés.

    Claire eleinte elég sokszor került bajba, ezért arra számítottam, hogy a könyv végén Randall fogságba ejti Clairet, aztán Jamie fogja megmenteni. Meglepett, hogy itt fordítva történt. 🙂

    SPOILER VÉGE

  6. gaba Says:

    Mindenkinek ajánlani fogom a baráti körömbe, hogy biztosan elegendő könyv fogyjon, nehogy le álljanak a fordításokkal!!! Az összes könyvet olvastam már. Merem kijelenteni, hogy függő vagyok.

  7. Elhaym Says:

    Jó könyveket én is szeretem mindenkinek ajánlani. 🙂

    Többi kötet is ilyen jó mint az első? Vagy ennél is jobbak? 🙂

  8. Száva Says:

    A könyv fergeteges, könnyedén olvasom már el sokadszor 16 évesen, és nem tudom megunni… aztán most rávettem magam hogy utána nézzek a folytatásának, és szóval a kérdésem az hogy lehet e valamit tudni arról hogy meg fog-e jelenni a további 6 rész magyar fordításban. Ezt igazán fontosnak tartom mert ugyan az angol a második anyanyelvem és könnyedén elolvasnám angolul annyira tetszik a magyar fordítás hogy nehezen válnék meg tőle. Tehát tud bárki erről nekem mondani valamit. (Mellesleg megjegyezném hogy Diana Gabaldon személyes honlapján az írónő közli hogy lesz 8. könyv is…meg a már megjelentekről is ír egy kis összefoglalót (mindez persze angolul, tehát aki nem érti a nyelvet kitűnően annak cseppet nehezebb lessz…))

  9. Elhaym Says:

    Száva: Magyarul a 2. kötet ősszel fog megjelenni, már nagyon várom.

    Lesz 8. is? Erről még nem hallottam, de ennek csak örülni tudok. 🙂

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .