J. R. Ward: Megváltott szerető 6. kötet

ward

Rózsaszín borító ne tévesszen meg  és ne riasszon el senkit, a történetben nincs semmi rózsaszín.
6.kötet már a megjelenés napján vezette az eladási listát.
J. R. Ward neve fogalom a vámpírtörténetek rajongóinak körében. Akit egyszer rabul ejtett káprázatos, rémséges, baljós és szenvedélyes világa, az odaadó híve marad.

Előző köteteket is nagyon szerettem, de a 6. felülmúlta az eddigieket is. Főleg azért mert most az izgalmakra volt helyezve a hangsúly, szerelmi szál háttérbe szorult. Szerencsére a slice of life hangulat továbbra is megmaradt.
Történet fantasztikus, pörgős, izgalmas, fordulatos. Tele van ütős csavarokkal. Kliséktől elrugaszkodtak, történet kiszámíthatatlan. A cselekmény sok sok szálon fut, mindegyik kifejezetten izgalmas.

Vámpírok és az Alantasok közti háború egyre jobban elmérgesedik. Tragédia árnyéka vetül a testvériség házára.
Feltűnik az Omega fia, aki sorra mészárolja le a vámpír arisztokratákat.
Lash és John összetűzésbe kerül egymással. Lash felfedi John rémes titkát, erőszaktól sem riadna vissza. Ettől John barátjának Qhuuinnek elborul az agya, elvágja Lash torkát. Qhuuint a tette miatt börtön fenyegeti. A családja is ekkor tagadja ki  a különböző színű szemei miatt. Családja bosszúja miatt élete is veszélybe kerül.
John egyre jobban vonzódik Xhexhez. Phury   őt kéri arra, hogy szórakoztassa Cormiát.
John és Blay is egyre jobban belekeveredik  a háborúba.
Újra feltűnik Thorment, aki már csak árnyéka önmagának, nem bírja feldolgozni Wellsie elvesztését. John retteg attól, hogy végleg elveszítheti nevelő apját. Nem bírna feldolgozni több tragédiát.
Több minden kiderül majd Rhevről , Xhexről és a manipulátorokról. Rhev karja a sok dopamintól elfertőződött, zsarolójától sem bír szabadulni. Múltban Xhex elkövetett egy nagy hibát, ami miatt Rhevnek minden hónap első keddjén el kell adnia a testét, hogy megvédjék magukat. Ha Rhev nem teszi a zsaroló feljelentheti dílerkedésért is.
Bella aki veszélyeztetett terhes egyre rosszabbul van. Zsadist úgy érzi nincs remény, ikertestvérében is csalódik. Ezek miatt úgy dönt többé már nem fog énekelni.
Phury felel a testvériség vérvonalának életben tartásáért. Mint a kiválasztottak Nemzője, neki kell utódokról gondoskodnia, hogy újabb harcosok szülessenek, akik majd folytatják a küzdelmet a vámpírok gyilkosaival. Számára ez a szerep nem könnyű, mivel  eddig cölibátusban élt. Feleségét Cormiát hónapokon keresztül kerülgeti, közben egyre inkább drogfüggővé válik. Drogtól meg nem könnyű megszabadulni, instabillá, megbízhatatlanná válik, ami miatt a testvériségből is kizárják.
Cormia, a Nemző első számú asszonya a félelmet nem ismerő harcos lelkébe lát, és megérzi gyengeségeit.De nem könnyű olyanhoz közel kerülni, aki nem engedi. Cormiának a való világ is új, most döbben csak rá mihez van tehetsége, megismeri a színeket, tárgyakat. Kiválasztottak világában minden fehér volt. Egyént tilos volt előtérbe helyezni, ott mindenki egyforma volt.
Wrathnak a királynak sok problémával kell szembenéznie. Vajon jól állja majd a sarat, vagy elbukik?

6. kötet 739 oldalas, 57 részes. A könyv végig olvastatja magát, letehetetlen.
Első kötet még csak bevezető , aztán ahogy halad előre a történet, úgy alkot egyre jobban kerek egészet.
Többszálú történet továbbra is karakterközpontú, szereplők élnek, emberiek, fájdalmuk átérezhető.
Jellemfejlődés aprólékosan kidolgozott, felnőtté válás leírása kiváló. Beszólós vagány fiúból is felelősségteljes komoly felnőtt válik.
Könyv mélyebb mondanivalót is tartalmaz. Életről, halálról, tetteink felelősség vállalásáról, önzetlenségről, amikor más érdekeit kell magunk elé helyezni. Tetteinkért vállalni kell a felelősséget. Összetartás, hűség, igaz barátság mind életszerű. Lelki vívódások, lelki folyamat bemutatása, belső hangok, érzelmek szintén kiválóan vannak ábrázolva.
Az egész történet megérinti a szívet, mély nyomot hagy bennünk. Szereplőkkel eggyé lehet válni, átérezhető a magányuk, lelki problémájuk.
Ebben  a kötetben Qhuuint is nagyon megkedveltem. Cormiát az ártatlansága miatt lehet szeretni, aranyos ahogy felfedezi  a világot.
Káromkodások sem zavaróak, életszerűbbé teszi a sztorit, jobban kifejezi a szereplők hangulatát.
Jó poénok, beszólások sem hiányoznak a történetből, humoros jelenetek feldobják a hangulatot, így a drámai , melankolikus részek sem válnak nyomasztóvá.
Kötet vége többszörös cliffhanger, sok nyitott szál marad. Pl Rhev, Xhex, John, Qhuuin, Lash, Blay, Thor marad lezáratlan. Feltűnik 2 új főszereplő is. Lassiter a bukott angyal és Payne a kemény, vagány vámpír csaj. 6. kötet jól megalapozta a folytatást, ami az előrejelzések szerint még ennél is jobb és hosszabb lesz.

Utolsó fejezet alatt amikor Zsadist énekli a Che gelida maninát (Puccini: Bohémélet), akkor érdemes a valóságban is hallgatni. Szem nem marad szárazon annyira megható a jelenet.

Slice of life abban nyilvánul meg, hogy megismerjük a szereplők mindennapi életét is aprólékosan. Emiatt is könnyebb velük azonosulni. Szerelmi szálon, erotikus jeleneteken most nem volt nagy hangsúly, de így is nyíltabb más könyvekhez képest. Pl az önkielégítés miatt. De ez is úgy van ábrázolva, hogy nem fogjuk undorítónak találni.

Világ hihetetlenül jól felépített, szereplők sem tipikus vámpírok, így nyugodtan elolvashatja az is aki utálja a vámpírokat. Még ők is megfogják kedvelni a szereplőket. Könyv főleg fantasy, de van benne horror, romantika és krimi is. Én főleg a szereplők miatt szerettem meg a könyvet, de mivel izgalmas is, fantasy is, meg romantikus is, így még inkább nekem való lett.

Vámpírok itt homo sapienstől elkülönült faj. Vért kell inniuk, hogy élni tudjanak, nem bírnak napfényre menni. Teleportálni tudnak. Hosszú szemfoguk van,  nem képesek embert vámpírrá változtatni. Külsőleg olyan baddas pasik, lányok, akiknek egy nő, vagy férfi sem tud ellenállni.

Ez a beszélgetés jól bemutatja kik ők.
Beth: Vámpír?
Wrath: Egyszerűen csak egy másik faj.
Beth: Vérszívók, gyilkosok.
Wrath: Fogd fel inkább úgy, hogy üldözött kisebbség.  Miután átváltoztál vért kell innod.
Beth: Én nem fogok megölni senkit.
Wrath: Ez nem így működik. Egy férfi vámpír vérére van szükséged. Nem vadászunk emberekre, ez csak mese.
Beth: Te soha nem öltél embert?
Wrath: Azért nem, hogy a véréből igyak. ( Tért ki  a válasz elől) Van néhány vámpír aki ezt teszi, de az ebből szerzett erő nem tart sokáig. Ahhoz, hogy jól fejlődj, a saját fajod véréből kell innod.

Butch: Megharaptad Betht, hogy ilyen lett?
Wrath: Nem, ez nem így működik. Vagy ilyennek születtél vagy nem.
Butch: Te ölted meg azokat a nőket?
Wrath: Nem. Emberi vér nem sokáig tartana életben.

Mary: Miért nem haraptál meg? Gondolom az a szemfog nem csak dísznek van a szádban.
Rhage: A saját fajom női tagjaiból táplálkozom. Emberekből nem.

6. kötetre visszatérve. A legviccesebb szó a lekonyulicillin. Annyit nevettem amikor megláttam. 🙂
23. részből jön át a legjobban milyen szörnyű egyedül lenni a világban.
42. részben lehet lesz egy oldal amit nem mindenki fog elolvasni. De itt nagyon jól átjön, hogy Qhuuin és Blay között mennyire szoros a barátság. Számomra nagyon aranyos és szívbemarkoló jelenet volt.

Könyvet fiúknak és lányoknak is ajánlom. Hangos könyv formában is férfi a felolvasó. Aki nyitott az újszerű romantikus (nem csöpögős), izgalmas fantasy történetre, az nem fog benne csalódni.

Én most napokig  a könyv hatása alatt leszek.
Nehéz lesz a várakozás a köv kötetig, ami február körül fog megjelenni. De, hogy könnyebb legyen a várakozás, novemberben megjelenik majd egy kiegészítő kötet Beavatás címmel  ami sok érdekes háttérinfót fog tartalmazni.

Ismertető

Készülj fel, most belépsz a Fekete Tőr Testvériség sötét és szenvedélyes világába, közeli és személyes kapcsolatba kerülsz a Testvériség tagjaival.
A kötet
– belső információkat tartalmaz a Testvériség tagjairól: a dossziéjukat, a statisztikáikat, különleges képességeiket
– interjúkat közöl kedvenc karaktereiddel, s egy szívszorító beszélgetést Thormenttel és Wellsie-vel, mely három héttel Wellsie meggyilkolása előtt készült.
– közli a törölt jeleneteket, a törlés okaival együtt.
Ráadásként egy izgalmas anyagot is olvashatsz J. R. Ward üzenőfaláról, az olvasók kérdéseire adott válaszokkal együtt. Kiderül az is, hogyan írta J. R. Ward a sorozat egyes részeit. Része még egy J. R. Warddal a Testvérek által készített interjú is.
Most először olvashatsz egy novellát Zsadistról és Belláról. Tanúja lehetsz a csodának: lányuk, Nalla születésének és az egymás iránt érzett szerelmük mélységének.
Beleolvashatsz a legjobban várt folytatásba, a Lover Avanged-be (Megbosszult szerető?)
Ezt az összefoglalót egyetlen Fekete Tőr Testvériség-rajongó sem nélkülözheti. A Bennfenntesek Kalauza becsábít az erős és szexis Testvérek közé, és abba a vérengző világba, melyben élnek.

6. kötet megérdemli a 10 pontot.

Az ” örökké szeretni foglak” nem feltétlenül kell, hogy elhangozzon ahhoz, hogy a másik érezze.

12 hozzászólás to “J. R. Ward: Megváltott szerető 6. kötet”

  1. Petra Says:

    Tegnap, vagyis ma akkor állat voltam, hogy 8 órán keresztül hajnali 5-ig ezt olvastam, ki is végeztem. Hát mit is mondjak?! Azon kívül, hogy eszméletlen jó lett ez is? 😀 Sok minden történt, eleinte nem hittem, hogy Phury és Cormia összejönnek, és mégis 🙂 Tohr előkerült, érdekel, hogy mi lesz vele ezek után. Payne igazán “kedves” vámpírnak ígérkezik 😀 Srácokat én is megkedveltem, Qhuuin és Blay jóarcok, és igen, azt az egy oldalt nehezen, de elolvastam. Na, hát és nem véletlenül hagytam a végére Lassiter-t, egy kérdésem van: ugye lesz majd olyan kötet, ami vele foglalkozik? Amikor találkozik a testvérekkel az nagyon vicces jelenet 😀
    lekonyulicillin-> ez hol szerepel, mert én nem találkoztam vele, meglátszik, hogy nem az eredeti könyvváltozatot olvastam.
    Egy szó mint száz, FTT rajongó lettem, nem kicsit nagyon 🙂

  2. Elhaym Says:

    ” 8 órán keresztül hajnali 5-ig ezt olvastam”

    Jó időtöltés. 🙂

    ” Payne igazán “kedves” vámpírnak ígérkezik :D”

    Gondolom neked is tetszett az első mondata. 🙂

    Lassiter: Úgy néz ki lesz. 🙂 Nagyon várom, nagyon jók a beszólásai. Beavatásban is szerepel, ott is sokat lehet rajta nevetni.

    lekonyulicillin-> Még a könyv elején. 2. fejezet. Ott amikor John először szerepel és Xhexre gondol.

    Lashos fordulatról mi a véleményed?

    Örülök, hogy tetszett. Nagyon könnyű fanná válni. 🙂 Köv kötet fordítása is kész van már, így arra sem kell már sokat várni. Fordító szerint az lesz az eddigi legjobb kötet. 😀

  3. Petra Says:

    Lash: Rohadt kis féreg, remélem minél előbb megpusztul. Rühellem a tagot, de nagyon. Fordulatnak örültem, még jobbá teszik az egész sztorit.

    Payne: Naná 😀 Kíváncsi vagyok rá is.

    Lassiter: Nagyon helyes, hogy lesz. Alig szerepelt de már komálom a tagot 😀

    Ja, és most olvasom a Beavatást, még a novellánál tartok. Amúgy honnan hiányzik az a 4 oldal? Amúgy nagyon-nagyon köszi, hogy megtaláltad ezt a kevésbé hiányos verziót és átküldted nekem. 🙂

  4. Elhaym Says:

    Lash: Kíváncsi leszek , hogy a testvérek mikor jönnek rá, hogy Lash gonosz.

    “Amúgy honnan hiányzik az a 4 oldal? ”

    Novella végéről.

    Üzenőfalon szerintem te is sokat fogsz nevetni. Majd ha elolvasod várom róla a véleményed. 😀

    Szívesen.

  5. Bora Says:

    Hello!!
    Valaki eltudná küldeni nekem emailben a 6.részt??? A többit olvastam de ezt nem sikerült letöltenem. Nagyon kíváncsi vagyok!! Előre is köszönöm.
    üdv: Bora
    email: borabora89@freemial.hu

  6. Elhaym Says:

    Írtam neked mailt. Hogy tetszik a sorozat?

  7. agi Says:

    sziasztok!
    valaki el tudná küldeni nekem a beavatást mailben? címem fajtha.agnes@gmail.com
    előre is kössszi:)

  8. Elhaym Says:

    Írtam mailt. 🙂

  9. Virág Says:

    Sziasztok!!
    valaki el tudná küldeni nekem a beavatást mailben???és azt szeretném megkérdezni hogy a hangoskönyvet le lehet e tölteni valahonnan egy barátomnak szeretném ő sajnos gyengén lát én szoktam neki olvasni.
    előre is kösz
    címem: gyorgyviraganna12@gmail.com

  10. Elhaym Says:

    Írtam neked mailt. Hangoskönyv csak angolul van fent a neten.

  11. NyKKyN Says:

    Valaki tudna nekem hangoskönyvet bármelyik részből? Nagyon megköszönném 🙂
    Cimem: nike052@citromail.hu

  12. Elhaym Says:

    Írtam neked mailt.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .