Vampire knight

vampire-knight_

A Cross Akadémia egy elit bentlakásos iskola, melynek igazgatója Kaien Cross.  Az iskolának  nappali és esti tagozata van.   Yuki Cross  (Kaien fogadott lánya) és Kiryu Zero  őrzőként dolgoznak a suliban. Nekik az a feladatuk, hogy az esti tagozatot megvédjék a nappali tagozatosok  szerelmi és rajongói rohamaitól.  Másrészt titokban kell tartaniuk az esti tagozat sötét titkát a nappali tagozat elől.  Esti tagozat valamennyi tanulója ugyanis vámpír. Yuki Cross első emléke 6 éves korából származik: egy hideg, viharos, téli napon egyedül sétál, amikor hirtelen egy vámpír megtámadja őt. De szerencséjére éppen arra jár  Kaname ,  aki szintén vámpír, és megmenti őt . 10 évvel később a Cross Akadémia igazgatója örökbe fogadja Yuki-t, aki  odavan  Kaname-ért. Kaname  tartja fent az iskola békéjét is.  Kiryu Zero gyűlöli a vámpírokat, őt is Kaien vette magához, miután szüleit és öccsét megölte egy tiszta vérű vámpír.  Zero szülei híres vámpírvadászok voltak, öccsét és őt az egyik legnagyobb vámpírvadász  Yagari képezte ki. Zero egyik nap furcsán kezd viselkedni, egyre jobban vágyik a vérre,  amitől nagyon szenved.

Emberek és a vámpírok  vajon egymás mellett tudnak élni?  A vámpírok  le tudnak  mondani vérszomjas vágyaikról? Yuki vajon Kanamét vagy Zerot fogja választani?

Történet a Vampire Knight Guiltyben folytatódik ott ahol az első sorozat abba maradt.   Kibontakoznak az első szériában elkezdődött események, érzelmek,  a történet is csak most indul be igazán.  Zero visszatér miután ivott Kaname véréből.   Hiou Shizuka halála körül is  tornyosulnak a hazugságok:  Zerot tekintik a tisztavérű vámpír gyilkosának, ezért kivégzéssel büntetnék. Yuuki szeretne minél többet megtudni elfeledett múltjáról, családjáról, de legfőképp eltűnt emlékeiről. Úgy érzi, Kaname valamit titkol előle.  Ki is valójában Yuuki? És mi köze van annak a havas estének és Kaname-nek emlékei eltűnéséhez… A Kaname-Zero-Yuuki szerelmi háromszög szálai is tovább bonyolódnak. Yuuki egy tiltott románc részese lesz. Nagyobb hangsúly helyeződik a többi szereplőre is és az is  kiderül , hogy ki a tisztavérűek igazi ellensége.

Mindkét sorozat 13 részes.

A kategóriás vámpírok vagy másképpen Purebloods:  Ők már vámpírnak születtek, és egyetlen egy csepp emberi vért sem tartalmaz testük,  vagyis tisztavérűek. Ilyen pl Wrath is Ward könyvében. Utobbinál csak az különbség, hogy ott ember nem tud vámpírrá válni, Vampire knightban viszont igen.  Ez kissé sablonossá teszi.

B kategóriás vámpírok vagy másképpen Noble:  Ők is  erősek, de  nem tudnak emberből vámpírt alkotni.

C  kategóriás vámpírok:  Ők a közönséges/normál vámpírok.

D kategóriás vámpírok:  Ők olyan vámpírok, akik egyszer emberek voltak.

E kategóriás vámpírok: ha egy D kategóriás elveszti önkontrollját és megzakkan, E szintűvé válik.

Drámai, szomorú hangulat miatt hamar megtetszett az anime. Sok a lelkizős monológ, de ez illik a sorozat hangulatához. Történet elején megismerjük a szereplőket, a Cross Akadémiát, majd Shizuka és Ichiru feltünésekor lesz a sztori egyre drámaibb, megrázóbb és érzelemdúsabb.  Egyedül a sok fangirl zavart, sokszor eléggé idegesítőek voltak.  Suli miatt eleinte a Meine Liebére is hasonlított a sorozat.

Főszereplők háttere jól kidolgozott, mellékszereplőké sajnos kevésbé. Kain- Ruka,  Shiki- Rima szálat is jobban kilehetett volna fejteni.

Kedvenc szereplők

Spoiler

Yagarit hamar megkedveltem, főleg azért mert nagyon hasonlított a Suikodenes Geddoera.

Ichiru: megható volt Shizuka iránti szerelme és önfeláldozása. Guilty 11. részében a Zeroval való utolsó jelenete is nagyon megrázó.

Kaien:  első sorozatban a legunszimpibb karakter volt, de a 2.ban amikor megmutatta komoly oldalát és erejét , mégis kedvenccé vált.

Szimpi karakter volt még Yuuki,  Zero és Rido is.

Befejezés számomra eléggé összecsapott volt. Rido elleni harc semmitmondó, szinte harc sem volt. Nem derült ki Ichijo él-e még, vagy mi is történt vele. Yuki- Zero szál is befejezetlen.

Spoiler vége

Karakter dizájnnal nem voltam teljes mértékben megelégedve.

Miyano Mamorut  viszont 2 szerepben is hallhatjuk. 🙂

2 opening és ending szintén tetszett.

Remélem Hino Matsuri mangája megjelenik majd magyarul is, nálam biztos vétel lenne.

Aki szereti a vámpír romantikát, lelkizést, drámát az nem fog csalódni a sorozatban.

Negatívum:  Komolytalan jelenetek eleinte nagyon zavaróak.

Hangulat 9 pont

Történet 9 pont

Karakterek 9 pont

Grafika 8 pont

Szinkron 10 pont

Zene 10 pont

Befejezés 7 pont

Összesítve 9 pont

37 hozzászólás to “Vampire knight”

  1. baniaa Says:

    Hát nem tudom, nekem VK-ba nem találtam jó szereplőt, főleg (Yuki, Zero és Kaname) nagyon idegesítőek :S + mikor nézem nem nagyon szokott megfogni, csak pár rész jó.

  2. cineplex Says:

    Asszem teszek egy próbát vele én is

  3. leara Says:

    Én még mindig nem értem mi olyan nagy szám a VK-ban… engem se a történet, se a szereplők nem fogtak meg (bár Zerot bírtam a legjobban)… a 2. évaddal még várok, egyelőre nem érzek késztetést arra, hogy megnézzem :D.

  4. kokomi8813 Says:

    én már érzek egy késztetést… Te nem? 🙂
    késztet késztet késztet késztet késztet késztet késztet késztet késztet
    késztet késztet késztet késztet késztet késztet késztet késztet késztet
    nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd! nézd!
    😀

    Én azt mondom 1*meg kell nézni. Jó kis vámpír történet… 🙂

  5. Elhaym Says:

    baniaa : neked melyik rész tetszett?

    cineplex : Mivel neked a Blood+ is tetszett, így szerintem itt sem fognak zavarni a lelkizések.

    leara : 2. évad már jobb, bár nálam elég volt a lelkizős, drámai hangulat, hogy megtetszen. Szeretem amikor egy sorozatnál az érzelmek kapnak nagy szerepet. Meg ott van Yagari, aki úgy néz ki mint Geddoe, aki az egyik kedvenc szereplőm a Suiból. 🙂

    kokomi8813 : Szerintem is, persze Wardhoz képest gyengébb, de érzelmek terén nem okoz csalódást.

  6. baniaa Says:

    VK első évadnak utolsó 2 része. A 2.évadban nem értem végig.
    Meg kicsit az is unalamas szokott lenni, hogy Zero kb. 2 részente kiszívja Yuki vérét, és még Yukina semmi baja.

  7. Junchi Says:

    A vége tényleg nagyon összecsapott és semmitmondó lett, viszont így is egy zseniális anime. Ugyan van egy-két dolog, ami kimaradt a mangából, de úgy overall teljesen jó shoujo cuccot kaptunk, szal nem panaszkodok 😀 (egy dolog van csak, amit sajnálok, hogy Zero nem tudott kinyuvadni a végére…).

  8. andreya Says:

    Én azért megpróbálkoznék vele. A vámpíros téma is érdekel, és a rajzolás is elég szépnek tűnik.

  9. Elhaym Says:

    baniaa: 2. sorozatban majd kiderül miért bírja Yuuki ennyire jól.

    Junchi : Zero a mangában még meghalhat. Nem hiszem, hogy mindkét fiú életben maradna a végére.

    andreya : szerintem nem csalódnál benne.

  10. Sohiru Says:

    Imádom! Az animék között eddig kevés jó vámpírsztorival (de mondhatnám, hogy nem) találkoztam. Ebben viszont megvan az a hangulat, amit eddig hiányoltam. Izgalmas szori, szerelemmel és vámpírokkal fűszerezve. Tökéletes:)

  11. Sarayu Says:

    Olvasgattam a hozzászólásokat és mivel nekem ez a kedvenc mangám, így úgy éreztem, hozzá kell szólnom. Az anime, látom soknak nem tetszett. Megértem, én a hajamat téptem tőle. A zene és szinkronhangok tökéletesek, le a kalappal, a grafika, hát néhol borzasztó, a történetvezetés szörnyű.
    A mangát viszont ajánlom minden kétkedőnek, ugyanis fantasztikus, imádom. Az események nem úgy jönnek sorban, ahogy az animében(főleg második évad) és ezért sokkal érthetőbb, logikusabb. Most jönek azok a részek,amik az animében már nincsennek, de aki be akar kapcsolódni a mangába, ajánlom kicsit olvasson előre.És megrajzolás gyönyörű.

  12. Leelee Says:

    Nekem tetszett mindkét szezon, a fiúk nagyon helyesek!
    A vége nem egészen nyert meg, de azért bírnám ha lenne folytatás. 🙂

  13. Elhaym Says:

    Sohiru : Sajnos tényleg kevés a jó vámpírsztori. VK-on kívül csak a Blood+ és Ward.

    Sarayu : Remélem a manga megjelenik majd magyarul, jó lenne elolvasni. Ilyenkor jó, hogy az animét láttam előrébb és nincs mihez hasonlítani.

    Leelee : Amint a manga befejeződik akkor lehet, hogy készül majd folytatás. Jó lenne.

  14. Sarayu Says:

    HA az animét láttam volna csak, nagyon mérges lennék a vége miatt, ugyanis semmilyen vége sincs, el lett vágva.
    A manga valószínűleg még sokáig fog futni, ugyanis Hino most vág bele a második évadba, ha lehet így mondani. Magyar kiadásnak én is örülnék(bár interneten hozáférhető magyarul)
    Egyenlőre nem tervezik az anime folytatásást ez abból is kitűnik, hogy a következő szezon egyik főszereplőjét egy könnyed mozdulattal kihagyták az animéből(bár ha nagyon akarják bevezethetik majd egyszer).

  15. Elhaym Says:

    >HA az animét láttam volna csak, nagyon mérges lennék a vége miatt, >ugyanis semmilyen vége sincs, el lett vágva.

    Sajnos. Ezért is írtam, hogy semmitmondó és, hogy sok minden lezáratlan maradt. Ichijoról vannak infóid ? Mi lesz vele? És Zeroval?

  16. Sarayu Says:

    Nem tudom hogy kell itt a spoilert jelezni, hát így jelzem:

    SPOILER
    A mangában a következő fő gonosz valószínűleg Sara -sama lesz, aki szintén tisztavérű és van Kanaméval egy jelenete azon a bálon, ahol felajánlja Yuukinak, hogy vámpírrá teszi. Nos az utolsó képkockánál ő jelenik meg Ichijo földön fekvő teste mellett, lehajol hozzá és miközben megsimítja az arcát valami olyat mond, milyen titkaid vannak Kaname-sama(ha jól emlékszem.) Szóval valószínűleg nem halt meg Ichijo, vagy ha igen Sara-samának tervei vannak vele(de ez csak feltételezés).
    Most a mangában is kész káosz van, Kaname elhagyta a sulit Yuukival és senki se tudja hol vannak, az ucsó jelenetnél Yuuki ott áll Kaname mellett és kétségbeesett tekintettel néz Zerora, aki a karjaiban viszi Ichiru testét és közben mérgesen néz fel Yuukira.
    SPOILER VÉGE

  17. Barbara-chan Says:

    én az animében csalódtam, a második évadot érdekesen zárták le, a sok izgi események után kaname jelleme hatalmasat változott és egy érdekes búcsú majd elmennekO_o
    a vkgt jó bénán zárták le véleményem szerint de ez csak az én véleményem:P
    én inkább maradok a mangánál
    SPOILER
    főleg a zero yuuki csókos résznél:D
    SPOILER
    remélem a mangában zero és yuuki összejönnek, de amúgy csak nekem van olyan érzésem hogy kaname gonosz mármint, sztem van vmi célja yuukival vagy nemtom de tuti nem jó fiú annyira, mégha a múltba az is volt sztem van vmi terve amire eddig még nem gondolhattunk
    lehet yuukit szereti de akkor is tervez vmit, nem bízom benneXD*zero párti*

  18. Elhaym Says:

    Sarayu : köszi.

    Spoiler

    Csókot én is hiányoltam az animéből. 😦

  19. Sarayu Says:

    Végre valaki, aki egyetért és olvassa a mangát.(örül)

    SPOILER
    a Csók valóban hiánycikk volt
    SPOILER

    Én nagy Kaname párti vagyok és nem hinném, hogy tervez valamit Yuukival, csupán szereti. Egyébként is mit neki Yuuki hisz ő
    SPOILER az Ős SPOILER
    Nagyon vonzónak tartom a karakterét, tipikusan az a szereplő, akinek van sötét oldala is.
    Én nem akarom, hogy Zero összejöjjön Yuukival, ugyanis ő jobbat érdemel a lánynál(ahogy Kaname is, dehát ha neki ő kell). Kíváncsi vagyok Hino mit hoz ki ebből az egészből és milyen lesz az új szereplő.

  20. Elhaym Says:

    Milyen új szereplő?

    Így olvasva egyre jobban érdekel a manga, jó lenne ha ebben az évben bejelentenék, hogy megjelenik magyarul.

  21. Barbara-chan Says:

    lol akkor mennék is a boltba rögtönXD
    de sajna idénre csak 2 új mangát igérnek ami nem igen népszerű, de kitudja lehet mangafan meglep minket vkval majd, úgyis nagy népszerűségnek örvend:D
    tényleg miért nem írunk petíciót hogy adják ki?XD
    ha már ott tartunk akkor lehetne még skip beat, loveless, junjou romantica, haou airen manga isXD

  22. Elhaym Says:

    Melyik kettőre gondolsz?

    Delta Vision ígér 3 újat is, de nem árulták el még mik lesznek. Remélem VK és Suikoden. De a többi is jó lenne amiket írtál.

  23. Sarayu Says:

    Én nem hiszem, hogy a közeljövőben kiadnák a VK-t magyarul és az igazat megvalva örülnék is neki, meg nem is, mert amiket szoktak a magyar fordítók művelni a nevekkel….nem találok rá szavakat(pl. gravitation, Angel Sanctuary). nem akarok ilyeneket olvasni: Juki, Zéró, Icsiru stb.Akkor inkább ne is nyúljanak hozzá.

    Új szereplő, Hino állítólag beígért egy új szereplőt, akit állítólag egyik rajongó által rajzolt karakter alapján dolgozott ki.De hogy ebből mi igaz????

    Junjou romanticának én is örülnék magyarul:))

  24. Barbara-chan Says:

    akkor már 3 új manga eddig én 2ről tudtam, asszem az egyik francia de azt írták nem nagy számok még anno japánanimánián

  25. Elhaym Says:

    Sarayu :Köszi.

    Ha Yuber nevét J-vel látnám írva engem is kirázna a hideg, de ennek ellenére is örülnék ha magyarul eltudnám olvasni és sokan megismernék.

    VK mangát is sajnos csak akkor tudnám elolvasni ha magyarul megjelenne.

    Barbara-chan : Köszi. Nem valami biztató. Francia képregényt biztos nem vennék.

  26. Barbara-chan Says:

    Én olvasom angolul a mangát és egy idő után eltér az animétől, gondolom ott kellett vmi lezárás féle, bár elég béna…
    Hajj bárcsak kiadnák vkt, én még a neveket is képes lennék elviselni, bár chrnoéknál meghagyták a rendes neveket, hátha itt is meghagynák

  27. Elhaym Says:

    Reméljük. Ha nem is az idén akkor jövőre, akkor amúgy is sok manga a végéhez ér.

  28. Barbara-chan Says:

    lehet, valszeg mangafan adja ki és megvárják míg animax megtudja venni az animét:/
    de akkor is, most miért olyan nehéz 1-2 jap mangát is behozni ami népszerűbb?T_T
    nem kérek 20at egy hónapba csak évente legalább 1-2őt kiadónkéntXDXD

  29. Elhaym Says:

    Nekem is feltűnt, hogy shoujo japán manga még nem jelent meg, így ideje lenne.

  30. Barbara-chan Says:

    egy kezemen megtudom számolni kishazánkban eddig megjelent japán mangákat(Angel Sanctuary, Hellsing, Nana, Rurouni Kenshin, Grimm-mesék manga(gondolom japán, ha már a könyvön lévő név az) és majd Chrno Crusade, ami még nem jelent meg8-)

  31. Elhaym Says:

    Meg még a Death Note , Naruto , Berserk , Trigun és a Gravi.

    De ezek közül egyik sem romantikus shoujo.

  32. Sarayu Says:

    Az biztos, hogy ha a Vk-t kiadnák magyarul duplájára nőne arajongók száma. Sokan megszeretnék, mert elég megkapó történet(mi már csak tudjuk)

  33. Elhaym Says:

    Szerintem is. 🙂

  34. Barbara-chan Says:

    elhaym: ja igen ezek kimaradtak vhogy a fejemből:/ pedig gravi első kötete meg is vanXD

  35. Elhaym Says:

    Semmi baj. Gravi 2. kötetét is el kéne olvasni.

  36. bea Says:

    Nekem Zero a kedvencem (tök beleestem) A 2. évad utolsó részei nem nagyon jöttek be mert Yuuki vámpírként csinosabb de emberkén sokkal jobb volt!+ kanamét ki nem állhatom! saját magam döfném a karót a szívébe ha tehetném!A 3. évadot már nagyon várom!!!!

  37. Elhaym Says:

    Remélem lesz 3. évad is, nem szeretem a félbehagyott sorozatokat.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .