Chrno Crusade

chrno-crusade-personnages1

Egyik kedvenc animém, így nagyon jó hír számomra, hogy jövőre a mangát és az animét is láthatom magyarul. Remélem lesz DVD kiadás is, nálam biztos vétel.

Történet:

1920-as években járunk az első világháború  után, Amerikában. Rosette nővér és partnere, Chrno démonok kiirtásával foglalkoznak a Magdolna rend neve alatt. Különböző helyekre utazgatva végzik nem éppen mindennapi munkájukat. Egy nap Rosette egy különleges küldetést kap, miszerint járjon utána egy démonimádó gazdag amerikai férfinek.
Küldetés közben  találkoznak  Azmariával, akit adoptált a férfi, nem véletlenül. A lánynak speciális képessége van: Énekével közelebb tud kerülni Istenhez, s így felhasználni Isten erejének egy kis darabkáját. Ricardo szeretné ha Azmaria ereje minnél hamarabb felébredne. Egy baleset után kiderül
képes meggyógyítani embereket és  egyike az Apostoloknak.
Az Apostolok Isten hírnökei, s mindegyiknek van saját képessége. Azmariát meg kell védeni, így ő is csatlakozik a rendhez. Ekkor tünik fel Aion, akit Chrno és Rosette is ismer a múltból. Aion
elkezdi megkeresni és begyűjteni az Apostolokat.
Egy nap Rosette egy képet lát az öccséről. Rosette valódi célja ugyanis az, hogy megtalálja az öccsét, aki szintén Apostol, de az ismeretlen szándékú gonosz démon, Aion magával vitte és Chrno erejét adta neki.
Aion törte  le Chrno szarvait még évszázadokkal ezelőtt. Chrno  szintén egy démon, akit Rosette és Joshua  talált meg még gyerekkorában.
Egy megrázó, tragikus esemény után Rosette  szövetséget kötött  Chrnoval, a lány egy órát kapott , amit ha felnyit Chrno feltudja venni igazi alakját , erejét  viszont Rosette lelkéből meríti.
Rosette élete ezért megrövidül minden egyes használatkor . Innentől indul be igazán a történet, ami végig nagyon jó , drámai és elgondolkodtató.

Animéből kiderül miért
is tört ki a 2. világháború, (anime elején többször is mondják, hogy a Fatima jóslatok szerint egy  nagyobb háború van kitörőben mint az előző volt.)
de még sok történelmi eseményre utal az anime.  81es merénylet,  San Franciscoi földrengés.

Harcok rövidek voltak, de ebben az animében
nem is az volt a lényeg.
Kitünő munka a Gonzotól, legjobb anime tőlük.

Egyébként rám azért is lett még nagy hatással az anime, mert 10-24ig
végig izgalmas volt, váratlan fordulatokkal, szép grafikával.
Tetszett a történelmi háttér, RPGs elemek, hangulat. Harcok az utolsó 10 részben
olyanok voltak ami nekem a legjobban bejön. Amikor néztem rájöttem hozzám ez a stílus áll a legközelebb.

CC egyedüli hibája csak az első rész, aki csak azt a vicces részt nézi
meg, nem tudja milyen komoly anime is lesz belőle később. Ezért erről az animéről nem lehet véleményt mondani az első részek után, mert később teljesen más lesz a hangulata. Elég csak a 10. részre gondolni, ami számomra nagyon megrázó volt.

Spoiler

Szereplők: Főszereplők nem igazán nőttek a szívemhez, de Remingtont egyből megkedveltem.
Bejött a stílusa, kinézete, hangja.

Középkorú hangjával, titokzatosságával , komolyságával egyből látszott nem egy fiatal szereplő. Egyből éreztem, hogy  a viselkedésével titkol valamit és az udvarlás álca.

Később mivel ő kard féle fegyverrel harcolt még inkább kedvenccé vált.

Váratlanúl ért, hogy ő volt gonosz is, meg egy bukott angyal, nem gondoltam volna róla.

Aiont szintén egyből megkedveltem, nagyon érdekes és elgondolkodtató dolgokat mond. Nagyon jól kitalált gonosz, hangja szintén kedvenc.

Lányok közül Maryvel tudtam igazán azonosulni. Örültem, hogy nagyon hasonlított  az egyik kedvenc RPGm női szereplőjére.

Azmariát az aranyossága miatt bírtam.

Szinkron szintén kiváló:
Akira Ishida – Chrno
Kazuhiko Inoue – Aion
Sho Hayami- Ewan Remington
Saeko Chiba – Azmaria Hendric

Elgondolkodtató, fordulatos, izgalmas dráma szép bibliai idézetekkel és az érzelmek sem hiányoznak a sorozatból.

Manga:
Eleje még nagyjából megegyezik az animével, de más sorrendben követik az események és a fillerek is kimaradtak belőle. Második fele azonban teljesen más mint az anime. Remingtonról és Maryről is több minden kiderül, ami nálam nagy pozitívum.
Azonban sok kedvenc jelenetem kimaradt belőle, nem volt a karácsonyos rész és sok drámai jelenet kimaradt a mangából, kevesebb szereplő halt meg, de az új jelenetek azért kárpótoltak mindenért. Pl a fanservice-k sem zavartak. Meztelen Rosette és Remington.:) Utóbbi az animében is benne lehetett volna. 🙂

Anime vége viszont jobban tetszett,  mangában Azmaria és Joshua házasságát eléggé sablonosnak tartom.  Anime mondanivalója is kimaradt.

Ezért is jobb nem összehasonlítani a kettőt.

Érdemes utána olvasni a történeti háttérnek, Fatima jóslatoknak. Nálam már ez is plusz pont, mert amivel a végignézés után is sokat lehet foglalkozni rossz már nem lehet. Ezekből az írásokból tudtam meg, hogy  mennyben éltek sátánok is. Animében is így volt, hisz Aionék onnan származnak.

Itt Aiont nem olyan démonnak
kell tekinteni, mint más animékben, hanem itt az emberi gonoszság
megtestesítője. Amíg van emberi gonoszság addig élnek démonok is. És
ebből kiindulva a szentek az emberi gonoszság ellen küzdenek, de
sikertelenül mert gonosz emberek mindig lesznek. Ez az anime
mondanivalója is.

Aion erejét az emberek
gonoszságából nyeri. Ezért  nem halt meg, amikor Chrnoval
harcolt és ezért tér vissza a sorozat végén, mert a gonoszság
megmarad a világban. Aionnak volt egy mondata a sorozatban “Amíg
Isten igéjét hirdetik a földön addig az én nevemet is emlegetni
fogják”
Vagyis a jó mellett mindig ott a gonosz… ami maga Aion. Alpha és Omega jelentésére meg már a Xenogearsben is kitértek, így sok emléket felidézett bennem a CC, hisz a Xeno az egyik kedvenc RPGm. De a Suikodennel is voltak hasonlóságok, ami nálam szintén plusz pont.

Utolsó jelenet 81 Vatikánban játszódik. Május 13.án. Ezt ki is írja az
anime. És hallani egy lövést is, mielőtt kiírják a záró szöveget. És hát
már az is egyértelmű, hogy pont ezen a napon mi történt a
valóságban. Mehmet Ali Agca 1981. május 13-án lőtt rá a katolikus
egyházfőre . A záró szöveg :
2000ben a Vatikán felfedte a 3. Fatima jóslat tartalmát, mely levolt
pecsételve, mert az érintette a János Pál ellen elkövetett gyilkossági
kisérletet, ami 1981ben történt. Ezt soha nem hozták
nyilvánosságra. “Nem tehetünk semmit, csak nézhetjük, hogy az idők
múlnak, azon az úton melyet isten választott.”

Sok hasonló bibliai , szép idézet hangzik el még a sorozat alatt.

Értékelés

Karakterek 10 pont
Történet  10 pont
Grafika 10 pont
Zene 9 pont
Negatívum: Eleje még túl komolytalan.

Összesítve 10 pont

19 hozzászólás to “Chrno Crusade”

  1. Sadei Says:

    Jesszusom, remélem, hogy ez a kijelentés, miszerint “jövőre a mangát és az animét is láthatom magyarul.” nem magyar szinkront jelent. Ha ezt a remekművet is elrontják a szokásosan színvonaltalan szinkronnal hivatalosan is tv nélküli életbe kezdek… -,-‘

  2. Barbara-chan Says:

    nekem 100%kig örök favorit az anime! annyira jó volt az egész még a fillerek is:D a mangának meg örülök mert még nem olvastam így magyarul tök jó lesz+még anime is:D
    10pont:DD

  3. Elhaym Says:

    Sadei: Remélem magyar szinkront takar. Főleg azért mert csak ekkor van esély rá, hogy a családom is megnézze a kedvenc animémet és ekkor adnák ki csak DVDn, aminek nagyon örülnék. Japánul már amúgy is láttuk, így a többi jóra kell gondolni ami a szinkronnal jár.

    Barbara-chan: mangát én is várom, németül sok mindent nem értettem, így magyarul számomra is újdonság lesz.

  4. Barbara-chan Says:

    lol szerintem tvbe tök jó szinkronnal nézni dolgokat nem értem miért van úgy oda mindenki:/
    én felirattal utálok tvbe animét nézni az maradjon meg gépre…
    na jó néha rossz a szinkron de szerintem nem annyira vészes(kivéve blood+ mert azt már én se bírtam^^”)
    amúgymeg azért is jó hogy lesz szinkron mert tuti kiadják dvdn és díszdobozba is és ez lesz az első amit begyűjtök életemben meg persze ha kiadják gankutsuout na azt isxD
    azért kiwi leszek szinkronnal rá legalább lesz vmi jó a tvbe esteXD
    meg nana is jön és még csak a mangáját ismerem szóval:D
    jó ez a csatorna detective conant is csak itt fogom megnézni máshol soha az életbeXD(pedig érdekel csak az az 500 rész és még mindig futO_O)

  5. Barbara-chan Says:

    amúgy nem azt mondták hogy mind2 lehetséges? lehet úgy csinálják mint hellsingel…

  6. Elhaym Says:

    Én is így vagyok vele. 🙂 Tévében jobb mindent magyarul nézni.

    Lehet, hogy megint úgy lesz. 🙂

  7. Barbara-chan Says:

    jaja… vhogy úgy utálok közel ülni tvhez és görnyedve a szöveget olvasni-.-

  8. Barbara-chan Says:

    jaja csak ezt a jó nép nem akarja megérteni…

    • Elhaym Says:

      Sajnos. De ha jól is látnék akkor is szinkron párti lennék, főleg a Dvd miatt. Egyébként nálam a magyar és japán szinkron egyforma, mindenhol vannak kedvenc szinkronhangok.

  9. Barbara-chan Says:

    ez most olyan hogy én pl a japán szinkronokba azt kezdem unni hogy a legtöbb szinkron hangnak ugyan olyan hangja van, hiába adja jól elő a karaktert egy idő után nekem már unalmassá válik az ilyen… meg igen a szinkronos animéket kiadják dvdn a feliratosokat sajna nem igen

  10. Elhaym Says:

    Szerintem is, bár a kedvenceimet nem tudom megunni.

  11. Barbara-chan Says:

    viszont a magyar hangok között van pár aki jól tud alakítani(csak kevés az olyan:S)

  12. Elhaym Says:

    Ez igaz, remélem Szabó Máté a CCben is szerepet kap, na meg Láng Balázs is.

  13. Barbara-chan Says:

    azok kiket alakítottak már, mert így névről nem tudom:/

  14. Elhaym Says:

    Láng Balázs volt pl Orochimaru, Naraku, Reiji(DN)

    Szabó Máté : Mikami, Franz.

  15. Barbara-chan Says:

    aha értem

  16. Garunrine Says:

    Tőled pont ezt vártam Elly, annyira jól tudsz írni egy animéről 🙂 Diplomatikus vagy és élvezet olvasni, szép munka!
    Nekem is egyik kedvencem, nekem is tetszett az anime végső gondolata: amíg emberek vannak, addig gonoszság is.

  17. Elhaym Says:

    Köszi. 🙂

    Amit szeretek arról sokat tudok írni.

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .