Westworld

westworld22016-ban látott részek száma: 10 (1. évad)

Műfaj: sci-fi,  western

nemzetiség:  amerikai

Premier: 2016

Könyv: nincs

Vetítette: HBO

Snitt: 89%

IMDb: 9,2

Pontszám: 10/5

westworld

Sorozat és én

Több oldalon is belefutottam a sorozatba, de teljesen hidegen hagyott. Magamtól biztos nem kezdtem  volna el nézni. Aztán a tesóm kitalálta ez legyen az új közös esti program, amit hármasban anyukámmal együtt nézhetünk. Én nem mondtam nemet, örültem, hogy megint lesz közös esti program a Trónok harca, Walking Dead, Fear the Walking Dead és a Stranger Things után. Az első részt felirattal néztük meg. Érdekesnek érdekes volt, de mégsem nyűgözött le, az egész túl zavaros volt, meg néha unalmas is. Aztán az első részt megnéztük szinkronnal is és nekem így sokkal élvezhetőbb volt. Kimagaslóan jó a sorozat szinkronja és másodjára jobban lehetett érteni mi is történik éppen. Lelkileg nem tudott megérinteni,  bár az utolsó résznél a fekete ruhás férfi a monológjával azért egy kis könnycseppet a szemembe tudott csalni.  Megmosolyogtatni is csak Felix és Sylvester tudott néha. Az viszont mindenképp a sorozat mellett szól, hogy nagyon oda kell figyelni a részletekre és agyalni is sokat lehet rajta.

Történet

Az HBO nagyszabású sorozata a science-fiction, a western és az akciófilm elemeit ötvözi, a mesterséges értelem hajnalán játszódik, és a bűnbeesés evolúcióját mutatja be. A történet Michael Crichton kultikus fantasztikus filmjének, a Feltámad a vadnyugatnak az újragondolása. A tíz részből álló széria egy vadnyugati kalandparkban játszódik, ahol a látogatók a legsötétebb vágyaikat is kiélhetik android ellenfeleiken. Egy végzetes hiba következtében azonban elszabadul a pokol.

Eleinte főleg az nem tetszett benne, hogy szinte csak arról szólt, hogy a parkba bemennek az emberek és ott csak lövöldöznek, szexelnek. Én meg e jeleneteket untam. Aztán egy idő után  kiderült, hogy itt azért sokkal többről van szó és vártam, hogy a robotok fellázadjanak és ne tűrjék tovább, hogy állandóan megölik  és megfektetik őket.  A legnagyobb fordulatra ugyan már a sorozat közepén rájöttem, de volt olyan is, ami nagyon meglepett. A parkon kívüli történéseket általában izgalmasabbnak találtam, mivel mindig ott történtek a fontosabb cselekmények. Amikor  a parkot mutatták akkor is sokszor azt vártam, hogy váltson vissza a kép a laborra, mert engem az érdekelt, ami ott zajlik.

Karakterek

Sajnos kedvenc szereplőm nem volt benne, de a szereplők többsége mégis érdekes volt. Nem a jellemük miatt, mert az nem igazán volt, inkább a tetteik miatt.

Bernard (Jeffrey Wright – Törköly Levente): a fő programozó. Ő akkor lett érdekes a számomra, amikor kiderült ki is ő valójában. Levente meg az egyik új kedvenc hangom lett ebben az évben.

Dolores (Evan Rachel Wood – Sipos Eszter Anna): Anna is idén lett a kedvenc hangom. Igaz nem ebben a sorozatban volt a legjobb, de itt is élvezet volt hallgatni. Dolores fontos szereplő, sokszor az ő szemszögéből látjuk a történteket, de ő mégis csak az utolsó részben lett érdekes.

Dr. Ford (Anthony Hopkins – Tordy Géza): Róla egész végig nem tudtam eldönteni, hogy a jó, vagy gonosz oldalon áll-e.

A fekete ruhás férfi (Ed Harris – Epres Attila): ő az a karakter, aki miatt biztos nem dobtam volna akkor sem a sorozatot, ha nagyon nem jött volna be. Zavart volna, ha nem tudom meg mi is a valódi neve. Nagyon kegyetlen és rideg, de én reménykedem abban, hogy képes lesz valamikor pozitív érzelmeket is kimutatni.

Teddy (James Marsden – Miller Zoltán): a hősszerelmes, a zavaróan tökéletes szépfiú.

Maeve (Thandie Newton – Németh Borbála): a sorozat első felében rémesen idegesített, mivel prosti lévén állandóan csak szexelt, aztán a park kívüli jelenetekben ő okozta a legtöbb izgalmat.

William (Jimmi Simpson – Hevér Gábor): ő az, akiből akár kedvenc szereplő is válhatott volna, de a színésznek ahhoz sokkal jobban kellett volna játszania.

Logan (Ben Barnes – Fehér Tibor): a sorozat legnagyobb seggfeje, amikor megszólalt szívesen lecsaptam volna. De Tibor itt legalább remekelhetett.

Hector (Rodrigo Santoro – Welker Gábor): kinézet alapján ő jött be a legjobban, remélem a 2. évadban is visszatér és akkor kap egy érdekes háttértörténetet is.

Sylvester (Ptolemy Slocum – Mikula Sándor): ha ő nincs soha nem jövök rá ki volt Mujol hangja a Dong Yiban, szóval én hálás vagyok neki.

Felix (Leonardo Nam – Vári Attila): nem csinált sok mindent a sorozatban, de mégis ő került hozzám a legközelebb. Olyan kis aranyos volt, meg hát koreai.

Érzelmek

Nem volt benne kedvenc párosom, de érzelmi szálak voltak benne. Dolores – Teddy nekem unalmas párocska volt, Dolores – William már sokkal érdekesebb, kár hogy az ő kapcsolatuk el lett rontva. Meeve – Hector alakulgat, talán a 2. évadban lesz is valami bensőségesebb.

Befejezés

Hosszú volt ez a 90 perc, egy idő után már nehezen tudtam figyelni, emiatt kezdett egyre zavarosabbá válni. De azért voltak izgalmasabb jelenetek is benne. Sok titokra fény derült, vagyis nem kell évadokat arra várnom, míg válaszokat kapok a rengeteg kérdésre. Féltem, hogy úgy járok, mint a Losttal. 6 évadon át jönnek  az újabb kérdések, aztán a  végén szinte semmire nem kaptam normális választ. Itt meg egyelőre két kérdés maradt csak megválaszolatlan. Az egyik a függővéggel kapcsolatos, a másik meg az, hogy vajon milyen lehet a laboron kívüli világ. A 2. évad  csak 2018-ban jön, az meg még felfoghatatlan messzeségben van. Egyszer jó lenne újra nézni, mivel sok minden jelenetnek más lenne az értelme, mint amikor először néztem, de annyi jó sorozat vár még rám, az élet meg rövid. Nem tudom, hogy erre sor fog-e kerülni valaha, de egyszer szeretném.

Ajánlanám?

Igen, de nem mindenkinek. Elsősorban videójáték kedvelőknek.

Értékelés

Sorozat és én: 10/5
Történet: 10/6
Karakterek: 10/4
Érzelmek: 10/3
Befejezés: 10/6
Zene: a főcím zenéjét nagyon szerettem.
Szinkron: zseniális

10/5

2016-ban látott sorozataim:

2. The Night Manager – Éjszakai szolgálat 10/3
1. Westworld 10/5

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

