The Night Manager – Éjszakai szolgálat

nightmanager2016-ban látott részek száma: 6 (1. évad)

Műfaj: dráma, thriller

nemzetiség: angol

Premier: 2016

Könyvadaptáció: John le Carré: Éjszakai szolgálat

Vetítette: AMC

Snitt : 76%

IMDb: 8,2

Pontszám: 10/3

Sorozat és én

Amikor először hallottam arról, hogy sorozat készül  a könyvből egyből elkezdett érdekelni. Nem olvastam  a könyvet, de általában minden könyvadaptáció kap nálam egy esélyt. Kijött az első trailer és ez még jobban meggyőzött, hogy  nekem való, én ezt imádni fogom. Aztán eljött  a premier napja, izgatottan ültem le a tévé elé és vártam a kezdést. Vannak sorozatok, amikbe már egy rész után bele tudok szeretni, de ez sajnos nem lett ilyen. Arra gondoltam, hogy nem baj, majd a folytatás levesz a lábamról. Breaking Baddel sem elsőre találtunk egymásra, idén viszont az egyik legnagyobb esélyes, hogy nyerje az évet. Izgatottan ültem le a 2. rész elé is, de még mindig nem tudott beszippantani. Sokszor unatkoztam nézés közben, nem tudott egyszer sem jókedvre deríteni, nem kavart fel egyszer sem, nem hatott meg. Végig kívülálló maradtam. A 3. résznél már a kasza gondolata is felmerült bennem, de mivel 6 részes így végignéztem.

Történet

Az egykori brit kommandós, Jonathan Pine (Tom Hiddleston) szállodaportásként sem tud hátat fordítani az erőszak világának. Ismét felbukkan életében a világ legromlottabb embere, a nemzetközi fegyverkereskedő Richard Onslow Roper (Hugh Laurie). Hogy beférkőzzön Roper belső köreibe, magának Pine-nak is bűnözővé kell válnia.

A történettel nem volt gond. Az érdekes volt elsőre is és érdekelt az is mi lesz  a vége. Meglepnie is sikerült párszor, így kiszámíthatónak sem nevezhetem. Negatívum is csak annyi jut eszembe vele kapcsolatban, hogy sokszor nagyon vontatottnak éreztem. Ha pörgősebbre vették volna a cselekményt, sokkal izgalmasabb lehetett volna.

Karakterek

Kedvenc szereplőm nem volt és ez számomra nagy baj. A szereplők többségének a neve már eszembe sem jut, annyira jellemtelenek voltak. Még Tobias Menzies is, pedig hozzá nagy reményeket fűztem. Nála zavart az is, hogy nem Viczián Ottó hangján szólalt meg. Imádom Láng Balázst, de hozzá akkor sem passzolt.

Angela (Olivia Colman – Kisfalvi Krisztina): nyomozgatott a sorozatban, de érdekes személyisége neki sem volt.

Jed (Elizabeth Debicki  – Pálmai Anna) : róla is csak annyi maradt meg bennem, hogy idegesített.

A két főszereplő sem hagyott bennem mély nyomot. Roper (Hugh Laurie – Kulka János) volt  a gonosz, Jonathan Pine (Tom Hiddleston  – Csőre Gábor) meg  a jó. Nagy bánatomra nem igazán foglalkozott a sorozat  a lelkivilágukkal.  Egy gonosztól elvárom, hogy kirázzon tőle a hideg, de legyenek szerethető tulajdonságai. Ezt Roper nem nagyon tudta nálam elérni. Jonathan legalább jó létére azért megmutatta, hogy egy fontos célért  bármire képes és nem riad vissza a kegyetlenkedéstől sem.

Érzelmek

Pine sokszor csak a farkával tudott gondolkodni. Minden részben megfektetett egy lányt, de szerelmet egyiknél sem éreztem. Nem volt a sorozatban kedvenc párosom sem és itt nem pont szerelmi kapcsolatokra gondolok. Két barát, két ellenség, ember-állat között is működhet a kémia és alkothatnak maradandót a számomra.  Pine és Roper párosa lehetett volna erős, olyasmit akartam volna, mint Walter és Gus volt, de nem lett az.

Befejezés

Nem bántam meg, hogy végignéztem, de biztos nem nézném meg újra. Az utolsó részt is félig untam, majd szerintem nagyon össze lett csapva a vége. Számomra egy felejthető sorozat lett, ami akár jó is lehetett volna.

Ajánlanám?

Igen, de nem mindenkinek. Nekem ugyan nem jött be, ennek ellenére minőségi sorozatnak tartom és úgy érzem, akinek tetszett a BB, vagy a Fargo, az ebben sem fog csalódni.

Értékelés

Sorozat és én: 10/0
Történet: 10/8
Karakterek: 10/1
Érzelmek: 10/2
Befejezés: 10/3
Zene:
Szinkron:

10/3

Vélemény, hozzászólás?

