Trónok harca 5. évad

tronok17

Véleményem:

Az 5. évadban sokkal kevesebb cselekmény szál van, mint a korábbi évadokban, eleinte 7 darab, majd végül csak 6 lesz belőle.

1. Királyvár, ahol Cerseinek egy Verebek nevű vallási szektával gyűlik meg a baja.
2. Jaime végre elhagyja Királyvárat és Dorneba indul, hogy megmentse lányát Myrcellát.
3. Pentos, ahová a részeg Tyrion egy ládába zárva érkezik. A szakáll neki nem igazán áll jól.
4. Meereenben Dany élete is gyökeres fordulatot vesz egy Hárpia fiai nevű terroristaszervezetnek köszönhetően.
5. Kisujj továbbra is keveri a szart és Sansa még mindig a kezei között van. De Brienne a nyomukban van és szeretné biztonságos helyre vinni a lányt.
6. Arya Braavosba érkezve újra összefut az arc nélküli emberek vezetőjével Jaqen H’gharral.
7. A falon meg Stannis szeretné a Vadakat maga mellé állítani. Nagy sereget akar, hogy megtámadhassa Királyvárat. Havas Jonból meg a Fal parancsnoka.lesz, ami nagy felelősség egy fiatal fiú számára.

Mindegyik szál ígéretesen indult, majd pár egyre izgalmasabb lett,
nőt a feszültség, újabbnál újabb borzalmas dolgok történtek a szereplőkkel. Azért volt köztük olyan is, ami annyira most nem érdekelt. Az sem volt rossz, de laposabbnak éreztem a többi erős szálhoz képest.
Aztán a végén olyasmi történt, ami már nagyon régen fordult elő velem egy sorozat nézése közben. Mindig erre az érzésre vágyok, de sajnos nagyon ritkán sikerül megtapasztalnom.

trónok18

A továbbiakban spoileresen folytatom.

1. Királyvár

Nem szeretem a vallási fanatikusokat, kiráz tőlük a hideg, mindig bajt kevernek és a véleményem most sem változott meg róluk. A Főveréb és bandája felkerült azon listámra, ahol azon szereplők vannak, akiknél azt várom, hogy a bukásukat lássam. Miért baj az, ha valaki szexel, vagy épp meleg?
Margaeryt eddig sem bírtam, de azt azért nem gondoltam róla, hogy pedofil is és az esküvője után lefekszik a 10 év körüli férjével Tommennel.
Cersei sem bírja őt és egyet tudtam vele érteni. Vele együtt örültem, amikor Loras és Maergery börtönbe került és mocskosan ott szenvedtek. De ugyanilyen örömöt okozott az is, amikor Cersei bukását láttam. Így jár, aki abban bízik, akiben nem kellene. Tommen meg… : O Ennyire nyámnyila, tutyimutyi, naiv királlyal eddig sehol nem találkoztam. A feleségét és az anyját bezárják, erre ő mit tesz? Bezárkózik a szobájába és nem eszik. Pedig csak egy szavába kerülne és Főverébnek annyi lehetne.

2. Dorne

Jaime új hangja nem tetszik, Stohl András hangjával túl komoly karakter lett szerintem. De örömömre végre lelép Királyvárból és Bronnal elindul Dorneba, hogy hazahozzák Myrcellát, mert az élete veszélyben van. Jaime és Bronn nagyon jó páros. bírtam amikor beszólogattak egymásnak, de a legjobb az a jelenet volt amikor harcra került sor és Bronn megkérdezte Jaimetől hány ellenfelet tudna megölni. Jaime közli csak egyet és csak akkor, amikor lassú. 🙂 Aztán sajnos ez a szál egy kicsit ellaposodott. Doran Martell túlságosan béke párti, Obeyrn szeretője Ellaria és lányai idegesítőek, Myrcella meg egy naiv, buta kislány, akit csak a házasság érdekel, meg az évődés Trystane-al Doran fiával. És nem szeretem az öncélú mellmutogatást sem, mert nem viszi előre a sztorit, vagyis csak időhúzás.

3. Meeren

Dany szála már kezdett ellaposodni, de most végre itt is beindultak az események. Végre nem úgy alakultnak a dolgok, ahogy szeretné.
Barristan figyelmezteti, hogy ne kövesse el ugyanazt a hibát, mint az apja, legyen könyörületes, igazságos, de ez neki nem megy könnyen és a nép fellázad ellene. Hát igen, uralkodni nem könnyű. Kíváncsi lennék mit tenne, ha Tommennel kerülne szembe. Őt is megölné, hogy megszerezze a trónját?
Eközben Tyrion maga alatt van, hisz mindent elvesztett, ezért nem csinál mást csak iszik . Volantisba érve sem fér a bőrébe és egyből egy kuplerájba vezet az útja, ahol jó nagy bajba is kerül, mert fogságba esik és nem más ejti foglyul, mint Jorah. Ő abban bízik, hogy ha elviszi Tyriont Danynek, a lányhoz, akibe szerelmes megbocsát neki. Innentől kezdve ez a szál egyre izgalmasabb lesz.
Tyrion és Jorah jó páros. Tyrion többször is őrületbe kergeti Joraht, nem tudja befogni a száját, én meg sokat szórakoztam rajtuk. Útközben kőemberek támadnak rájuk, aminek tragikus következményei lesznek, majd pár viszontagság után kikötnek a harci vermekbe, amit Dany újra megnyitott. Itt aztán lehetett izgulni Tyrionért és Jorahért. Dany esze meg még mindig nem jött meg. Megint száműzné Joraht és inkább feleségül menne Hizdahr zo Loraqhoz, mert úgy gondolja ettől lesz majd jó uralkodó, ettől fogja elfogadni a nép.
Aztán, ami a 9. részben történt, azt csak dicsérni tudom. Amikor elszabadul a pokol az arénában onnantól kezdve egy percig sem unatkoztam. Az elkeseredett élethalálharc nagyon átjött a tévé képernyőjén keresztül. Minden percben azt hittem, hogy most lesz annyi Tyrionnak, Daarionak, vagy Jorahnak. Aztán meg jött Drogon a sárkány is, onnantól kezdve meg már érte is izgulhattam, szegény ő is kapott rendesen. Az egyik legjobb szál volt a történetben, semmi rosszat nem tudnék rá mondani.

4. Deres

Kisujjtól egyre jobban kiráz a hideg, mert mindig kiszámíthatatlan lépéseket tesz. Most éppen azt találta ki, hogy Sansa menjen feleségül a szadista pszichopatához Ramseyhez. Sansa a naiv meg belemegy, ahelyett, hogy inkább lelépett volna Brienne-el. De legalább végre történik vele valami izgalmas és a karaktere most kezd számomra érdekes lenni.
Engem nem ért váratlanul az sem, ami a nászéjszakán történt, sőt én sokkal durvábbra számítottam, mint ami végül történt.
Ebben az évadban Theont is megkedveltem, annyira sajnálatra méltó. Meg érdekes, hogy ebben a sorozatban, ha valaki ápolatlan és szakállas annál jobban néz ki, még ő is. Ramsey karmai között Sansa és Theon is rengeteget szenved, én meg emiatt el kezdtem reménykedni, hogy a két lelki sérült szereplő  egyszer összefog és talán valami kialakul kettejük között.

5. Bravoos

Ez a szál volt az, ami most nem hozott lázba. A többit nagyon szerettem, de itt szinte semmi nem történt. Arya csak sepregetett és hullákat mosott. Jaqen H’ghar is csalódás volt, róla nem gondoltam volna, hogy kislányokat ver.

6. A Falon

Havas Jon lesz a Fal parancsnoka, aminek örültem, mert végre ő is sokra vitte, de ettől kezdve az élete még inkább veszélybe kerül, mivel sokan nem kedvelik. Meglepett, hogy Stannis megkedvelte Jont, eddig nagyon Stark ellenes volt. Lehet az új hang a jellemére is kihatott, nekem legalábbis annyira ridegnek most nem tűnt.
Egy pillanatra azt hittem csalódni fogok Jonba. Amikor Melisandre rámászott, azt hittem ő sem mond majd neki nemet, de szerencsére nem lett szex. Sőt volt egy jelenet is, ami még inkább megerősített abban, hogy Jon valójában Targeryen. Stannis mondja is, hogy Ned Stark túl becsületes ahhoz, hogy összefeküdjön csak úgy bárkivel. Aztán pont e jelenet után mutatták Lyanna Stark szobrát, akit ugye Dany bátyja Rheager vitt el magához és egy évig a foglya  volt. Amúgy a könyvben erre még több az utalás.

Az évad legemlékezetesebb pillanatai is a Falhoz kapcsolódnak.

Az egyik Rideghon 20 perces jelenete, ami nagy tévén borzasztóan látványos volt és nagyon izgalmas. Azt tudni lehetett, hogy Jonnak itt nem fog semmi baja esni, de itt nem is ez volt a lényeg, hanem az, hogy átérezzük, hogy a Mások mekkora veszélyt is jelentenek Westerosra. NAGYOT. Amint áttörnek a falon a hatalmas seregükkel, akkor kő kövön nem fog maradni. A Másokat ugyanis csak olyan karddal lehet megölni, ami Valyriai acélból készül, ebből meg nincs sok, vagy sárkányokkal, de ők nagyon messze vannak és még sokáig nem is fognak átjönni erre a kontinensre. Mondjuk a Falon lévőket, a Boltonokat és a Freyeket nem fogom sajnálni és a Mások első áldozatai pont ők lesznek.

A másik az volt, amikor Stannis ELEVENEN ELÉGETTE A SAJÁT LÁNYÁT, sokkoló és megrázó egy jelenet volt. Én ezt róla nem tudtam elképzelni, hogy megteszi. Szegény Davos, mi lesz vele, ha ezt megtudja, Shireen annyira egy aranyos és kedves kislány volt. És mindezt csak azért, mert Mellisandre szerint, ha feláldoznak valakit, akiben királyi vér folyik, az szerencsét hoz.

Az utolsó rész

A 10. rész meg rá tett még egy lapáttal az eddigiekre. Ez a rész nagyon felkavart engem, annyira, hogy még mindig a hatása alatt vagyok. Annyira, hogy nem tudok elszakadni a világtól. Elkezdtem újra nézni a sorozatot, mert másodjára teljesen más élmény és sok új dolgot lehet benne találni, amik felett először könnyen átsiklik az ember. Ilyenkor már olyan apróságokat is észre lehet venni, amik elsőre nem tűnnek fontosnak.  Elkezdtem olvasni a könyveket is, mert még többet akarok tudni a világról, a rejtélyekről, a titkokról. Valamivel ki kell húzni áprilisig mire megtudom arra a sok kérdésre a választ, amit az 5. évad hátrahagyott. Ilyen sok és hatalmas függővéggel záródó sorozattal nem is tudom mikor találkoztam utoljára. Itt aztán lehet agyalni, hogy mi lesz.

Melisandrét sokkolja, hogy látomásait félreértelmezte, minden amit látott nem is Stannissel volt kapcsolatos, hanem valaki másról, de azt még ő sem tudja, hogy kiről. Én sejtem. Hitét elvesztette, emiatt valószínű még jó sokáig maga alatt lesz és én nem tudom őt sajnálni. Sőt remélem Davos Shireen miatt tesz is majd róla, hogy ennek a nőnek annyi legyen, de mielőtt ez megtörténik, remélem Melisandre csinál majd valami jót is.

Sam és Szegfű óvárosba indul, ahonnan Sam nagy tudású mesterként térhet majd vissza és engem érdekel mi lesz az, amiket majd ott megtud.

Stannis és Brienne találkozására számítottam, de azt nem mutatták, hogy végül Brienne végzett-e az ellenségével. Én úgy érzem igen, mivel Stannis szerintem a továbbiakban már nem fontos. Vesztett és innen nincs visszaút. De hiányozni fog, mert remek karakter volt és egy tehetséges színész játszotta.

Theon esze is megjött a végére. Nagyon örültem neki, amikor végre Sansa pártjára állt és végre mindketten rájöttek, hogy csak egymásra számíthatnak. Megható volt amikor megfogták egymás kezét és a várfalról a mélybe vetették magukat. Remélem túlélik és egyikük sem sérül meg. Ramsey biztos a nyomukban lesz és ő nagyon jó nyomkövetésben. Nagyon szeretném, ha mindketten eljutnának valami biztonságos helyre és ott egy erős lelki kötődés kialakulna köztük. Mindkettejüknek szüksége lenne arra, hogy szeressék.

Arya száláért nem voltam oda, de most érdekel mi lesz vele. Szegény lány már mindent elveszített és akkor most a látását is elvették. Hátborzongató és félelmetes. Amikor ilyen jelenetet látok mindig arra gondolok, hogy így már egy könyvet sem fog tudni elolvasni. Szomorú, nagyon szomorú. Egy embernek a szeme a legfontosabb. Visszanyeri-e valaha a látását, vagy örökké így kell élnie?

Szívbemarkoló volt az is, amikor Myrcella apának nevezi Jaimet és elmondja, hogy szereti. Úgy néz ki minden happy, erre a lány orrából elkezd ömleni a vér és összerogy. Oberyn rohadék szeretője megmérgezte és ellenméreg biztos nincs náluk. Mit tesz ezután Jaime, na meg Cersei?

Tyrion hogy fog boldogulni Meerenben uralkodóként?

Jorah és Daario túléli-e a Dany megmentő akciót? Mindketten ugyanazt a nőt szeretik, vajon így együtt tudnak működni? Az biztos, hogy sokat fogják oltani egymást. Jorah túléli vajon a fertőzést? Mi lesz Danyvel, aki újra a dothraki harcosok közé került? E harcosok meg nem a gyengédségükről híresek, sőt Danyt nem is kedvelik.

Cersei bukására régóta vártam, de a meztelen vezeklése közben őt is megsajnáltam. Ettől zseniális ez a sorozat, hisz olyan szereplőket is megszerettet velünk, akiknek korábban a halálát vártuk. Jó hosszú utat kellett megtennie meztelenül, útközben meghajigálták rothadt gyümölcstől kezdve mindennel, a végére a lábai véresek és sebesek, az idegei meg teljesen felmondják a szolgálatot. És ekkor még nem is tudja, hogy mi történt a lányával. Ha megtudja még inkább össze fog roppanni. És még az is kérdéses, hogy mi van Tommennel, hisz a koplalásba ő is belehalhatott. Szerintem a Heggyel jól le fogja mészároltatni Dornet, azzal a Heggyel, akit Qyburn a holtából támasztott fel és már nem olyan ember, akit volt.

És Margery és Loras még börtönben, velük sem tudni, hogy mi lesz.

Havas Jont meg leszúrják áruló társai és látjuk is, hogy meghal. De nem maradhat halott, hisz a származása körüli rejtély nem tisztázódott, az sem derült még ki, hogy ki az anyja. Vagyis adja magát a kérdés, hogy hogyan fog feltámadni? Melisandre, aki épp a Falon van csinál végre valami jót is és feltámasztja őt, ahogy Thoros Berric Dondarriont? Vagy beleköltözik Szellembe és csak később tér vissza? A könyvben ugyanis ő is Warg. Vagy jönnek a Mások és ő is azzá válik? Így a Mások között is lenne olyan karakter, akit szerethetünk. Ha Dany a Tűz, akkor simán lehet ő a Jég. Vagy Bran visszatér az Erdő gyermekeivel és mivel ők értenek a gyógyításhoz meggyógyítják? Vagy az is lehet, hogy már Bran is képes erre? Feltámadás után nem köti majd eskü a Falhoz, vagyis elindulhat visszafoglalni Derest, majd amint kiderülne, hogy ő is Targeryen a trón sem lenne elkerülhetetlen a számára.

És Benjen Stark vajon visszatér-e a köv. évadban, hisz még ő sem került elő és biztos vagyok benne, hogy nem halt meg.

Sok-sok kérdés és a válaszok még messze vannak. Izgalmas folytatásra számítok, remélem a készítők nem fogják majd elrontani.

Összességében, hogy tetszett az évad?

Karakterek terén nagyon erős a sorozat. Az 5. évad olyan szereplőket is megszerettetett velem, akiket korábban nagyon nem bírtam. A jelenlegi állás szerint nincs is olyan szereplő, aki semleges lenne, mindenki érdekes valami miatt. A negatív karakterek közül Ramsey emelkedik ki a legjobban, benne aztán nincs semmi szerethető, de egy sorozatba ilyenek is kellenek. Vagy ott van Kisujj, aki sokkal veszélyesebb, mint aminek látszik, vagy ott vannak a Mások, akik nagyon rémisztőek a hatalmas, legyőzhetetlen zombi seregükkel.
A színészi játék fantasztikus.
Sok emlékezetes, ütős jelenet is volt benne. A történet többször megérintett lelkileg, meghatott, megdöbbentett, sokkolt, felkavart, meglepett váratlan csavarokkal. Fordulatos és roppant sötét évad volt, csalódást egyik rész sem okozott. Arya jeleneteit mondjuk eleinte untam, de végül ő is nagyot alakított, a többit meg felejtette velem a sok szadista függővég.

Amíg azon agyalunk, hogy mi vár ránk a továbbiakban, ne felejtsük el, hogy az Éj sötét és tele van iszonyattal, na meg közeleg a tél. 🙂

A sorozat  felkerült a listámra az Öltések közt az idő mellé, vagyis eddig két sorozat pályázhat nálam az év legjobbja címre.

10/10

Évadok
1. évad Első nézés után 10/8, második nézés után 10/9
2. évad 10/9
3. évad 10/10
4. évad 10/9
5. évad 10/10
6. évad
7. évad
8. évad

 

 

Reklámok

4 hozzászólás to “Trónok harca 5. évad”

  1. bviktor Says:

    Jó volt olvasni a bejegyzésedet. Már várom a 6.évadot. Várakozás közben elolvastam George R. R. Martin korábbi művét: Lázálom. Te már olvastad?

  2. Elhaym Says:

    Köszi.

    Azt még nem, de a Trónok harca könyveket is csak most kezdtem el olvasni.

  3. bviktor Says:

    A Trónok Harca könyvet lehet, hogy én is elolvasom valamikor… de jelenleg az Árnybíró gyűjtésével vagyok „elfoglalva”. 😀

  4. Elhaym Says:

    Az is jó elfoglaltság. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

