Trónok harca 4. évad

Drogon_snarls_at_his_mom

Véleményem:


Nagyon vártam ezt az évadot, mert sokak véleménye szerint ez a legjobb, a legizgalmasabb. Izgatottan ültem le az első rész elé, nagyon kíváncsi voltam rá, de sajnos csalódnom kellett.

Jaime teljesen más lett. Annyira jól nézett ki hosszú hajjal, szakállasan, erre mindkettőt levágatta. A rövid haj meg nagyon nem áll jól neki. A humora is a múlté, itt Királyvárban túlságosan merev és csendes lett. Kedvelem továbbra is, de ebben az évadban elvesztette az első számú kedvenc helyet és lecsúszott a 4. helyre. Vagyis Tyrion, Havas Jon és Véreb most megelőzte.

Aztán a köv. jelenetben jött Oberyn, akinél idegesítőbb, nagyképűbb szereplővel még nem találkoztam ebben a sorozatban. Nem csinált mást csak fiúkkal és lányokkal hentergett a bordélyban és mondta a magáét, hogy majd bosszút áll. De, hogy ez miért csak 17 évvel később jutott az eszébe, az aztán nem derült ki. Nagyon fontos lehetett neki a húga, ha ennyit képes volt várni. Amikor ő szerepelt végig azért drukkoltam, hogy ölje már meg valaki, csak ne lássam többé.

Aztán jött Sansa, aki még mindig ellenséges Tyrionnal, majd Cersei, aki már kész alkoholista. Minden jelenetben egy piát kortyolgat és azokat is megbántja, akik még képesek szeretni. Még szegény Jaimet is képes hibáztatni, ahelyett, hogy együtt érezne vele. Hisz Jaimenek levágták a kezét, megjárta a poklot is, meg bánatos, nem ezt érdemli az ember a testvérétől, szerelmétől. Majd Joffrey is beszólogatott Jaimenek, aki az aranykezével leüthette volna.

Sokak szerint erősen kezdett az évad, hát szerintem nem. Oberynt sokan szimpatikusnak találták, nekem nem sikerült rájönnöm, hogy miért. Rettentően ellenszenves.

A kezdésben csalódtam, de a folytatásban szerencsére már nem. Egyedül Oberyn jeleneteit vágtam volna ki, mert ő volt az egyetlen, aki idegesített. Egyedül a magyar hangja volt csak jó (Zámbori Soma)

Innentől nagyon spoileresen folytatom.

tronok15

Arya és a Véreb továbbra is az erdőben kóborol, én meg imádtam a közös jeleneteiket. Véreb próbál úgy viselkedni, hogy azt higgyék róla, hogy egy szörnyeteg, de egyre inkább megmutatkozik az emberi oldala. Arya viszont egyre inkább megzakkan. Rezzenéstelen arccal öl, egyre inkább élvezi a gyilkolást. Az aranyos kislány már a múlté és egyre inkább afelé halad, hogy egy vérszomjas, kegyetlen pszichopata váljék belőle.

Az a jelenet, amikor Arya nézi a haldokló Vérebet, nagyon lelket megérintő és zseniális volt. Véreb megkéri a lányt, hogy ölje meg, mindenféle mocsokságot mond neki, hogy ideges legyen, de hiába, Arya nem teszi meg. Én ezért reménykedek is, hogy valaki rátalált, pl. Thoros és egy későbbi évadban kiderül mégis életben maradt.

A 2. rész szintén mély nyomott hagyott bennem. Idillien indult, az egészre a vihar előtti csend volt a jellemző, végig érezni lehetett, hogy mindjárt történni fog valami nagyon rossz. Joffrey az esküvőjén aztán el is kezdi szívatni Tyriont, beszólogat neki, megalázza. A jelenet iszonyúan feszült. Törpeshow-t rendel, majd az előadás végén megkérdi Tyriont, nem akar-e beállni közéjük, majd Tyrion fejére önt egy pohár bort, aztán pohárnokának nevezi ki. Tyrion viszont végig képes megőrizni higgadtságát, ezzel halálra idegesítve a királyt, sőt néha elmésen vissza is szól neki. Végül Joffrey hirtelen összeesik és meghal, valaki ugyanis megmérgezte. Rengeteg személy jöhetett szóba, a kavaró gép Olenna, Tywin, Oberyn, Margaery, Sansa. Lehetett agyalni ki tehette. Én csak abban voltam biztos, hogy nem Cersei és nem is Tyrion, akit a pöcsfej Joffrey halála előtt megvádolt. Joffrey egy féreg volt, megérdemelte amit kapott, ennek ellenére nekem hiányozni fog és a halála is meghatott. Engem mindig szórakoztatott, amikor szemétkedett valakivel és Timon Barna annyira jól hozta a karaktert.

Ebben az évadban egyre inkább megsajnáltam Theont, akiből már Ramsey kész emberi roncsot faragott. A lelki és testi terror hatására teljesen megtört. De várom már azt a pillanatot, amikor valaki jól elintézi a pszichopata, aljas, szadista Ramseyt és az apját Roose Boltont. Jelenleg ők a sorozat legutálnivalóbb karakterei. Valószínű vagy a Mások törlik el őket a föld színéről, vagy Havas Jon, más nem jöhetne szóba.

Bran látomásai is egyre érdekesebbek: havas, véres vastrón, sárkányok repkednek felette. Vajon mit jelenthet ez?

Az is tetszett, ahogy Jaime bal kézzel kardozni tanul. Örülök, hogy a sorozatban Bronn tanítja, így viccesebb, hisz neki nagyszerű a humora. Ilyn Payne-el nem lett volna érdekes.

Jaime és Brienne érzelmes búcsúja is nagyon megfogott. Látszik, hogy kezdenek egymásba szeretni, csak ezt még maguknak sem merik bevallani. Remélem még fognak találkozni és nem fognak úgy járni, mint Daryl és Beth.

Sansa szegény meg a hataloméhes, alattomos, szarkavaró rohadék Kisujj kezei közé kerül, aki szerintem a sorozat főgonosza. Majdnem minden drámai fordulat hozzá köthető és szinte minden összeesküvésben benne van a keze. Cinikus mosolyától is mindig kiráz a hideg, legszívesebben behúznék neki párat.

Dany történet szála egy kissé megtorpant és egyre inkább nem tetszik az, amivé ez a lány válik. Nem mutat kegyelmet a városlakókkal szemben, egyre ridegebb, kegyetlenebb, semmi együtt érzést sem mutat., nem hallgat a tanácsadóira sem. Ha így folytatja ő is olyan lesz, mint az apja. De legalább végre egy férfinak sikerült megfektetnie. Ez az új Daario külsőre bejön nekem, csak a bájgúnár viselkedéséből vehetne vissza, mert néha sok az, amit csinál. Danynek most már arra is rá kell döbbennie, hogy a sárkányok nem játékszerek, ő egyedül kevés ahhoz, hogy kordában tartsa őket. A sárkányoknak apára lenne szükségük.

Jorah reménytelen szerelme is nagyon átjött nekem ebben az évadban.

A 9. részben, ami csak a falon játszódik, kaptam jó sok vért, erőszakot, csatát, de én nem bántam. Nagy képernyőn nézve izgalmas jelenetek voltak, még úgyis, ha tudni lehetett mi lesz a vége.

A legtöbb emlékezetes pillanat viszont Tyrion nevéhez köthető. Jaime az egyetlen, aki szereti és kiáll mellette, ez az erős testvéri szeretet meg mindig lenyűgöz engem. Az apja és nővére holtan szeretné látni, a tárgyaláson a szerelme is ellene fordul. Nagyon átlehetett érezni a csalódottságát, nagyon rossz érzés, amikor az árul el, akit a legjobban szeretsz. Tyrion teljesen ki van készülve utána, Jaime igyekszik lelket önteni belé, de nem jár sok sikerrel. Majd jött a párbaj és pont Oberyn győzelme kellett ahhoz, hogy Tyrion megmeneküljön. Azt akartam, hogy Oberyn veszítsen, mert nem bírtam, de közben drukkoltam is neki, mert mégis a törpe sorsa függött tőle. Az a jelenet, amikor Tyrion sírva megfojtja a nőt, akit szeretett nagyon szívbemarkoló és megrázó volt. Majd amikor egy nyílpuskát szorongatva megjelenik a WC-n ülő Tywin előtt, szintén ütős jelenet volt.

Jó évad volt ez is, megérintett lelkileg többször is, nem volt hiány brutális, véres jelenetekből sem. A kedvenc karakterekért is nagyon sokszor izgulhattam. De mégsem adhatok rá maximális pontszámot, mert az első rész csalódást okozott, meg ott volt Oberyn, Sam új hangja sem jött be, túl debil lett tőle, meg kimaradt a Balon Greyjoy szál is, akinek pedig Joffrey előtt kellett volna meghalnia, hisz Stannis átka úgy szólt.

10/9

Évadok
1. évad 10/8
2. évad 10/9
3. évad 10/10
4. évad 10/9
5. évad

18+

tronok16

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

