Trónok harca 3. évad

tronok12

Véleményem:

A 3. évadról több negatív véleményt is hallottam. Azt, hogy unalmas lesz, azt, hogy az egész egy túlélőshow. Ezek után félve álltam neki a nézésnek, de aztán hamar kiderült, hogy az évad sokkal jobb annál, mint amire számítottam. A továbbiakban leírom, hogy miért.

Először eléggé nehezményeztem, hogy hirtelen rengeteg új szereplője lett a sorozatnak. Boltonok, Mások, Reedek, Vadak, Lobogó Nélküli Testvériség. Tartottam attól, hogy elveszik az időt a korábbi szereplőktől, de szerencsére nem így lett. Igaz az új szereplők többsége eléggé semmilyen lett, nem lettek úgy bemutatva, meg kidolgozva, mint az első két évad karakterei, inkább arra vannak, hogy megnehezítsék az életüket.

Ebben az évadban valóban nincs annyi pörgés, öldöklés, mint amennyihez az első két évadban hozzá lehetett szokni. De ez miért lenne baj és unalmas? A TWD sem csak a zombik elleni harcról szól, hanem sokkal fontosabbról, a karakterekről, a karakterek lelkivilágáról. A trónok harca meg nagyon erős szereplők terén, nagyon sokat lehet közölük kedvelni és a negatívak is kiváló jellemek. Ebben az évadban meg még jobban megismerhettem őket, sőt olyan szereplők is közel kerültek a szívemhez, akik eddig nem. Szóval én imádom, amikor egy évad karakterizálásra megy el. Még akkor is, ha nem mindenkit sikerül jól bemutatni, hisz több, mint 50-et nehéz is lenne, de a fontosabbakat sikerült és ez a lényeg.

Azt is szerettem, hogy amikor egy szót nem szóltak a szereplők, mégis pontosan tudni lehetett, mire gondolnak. Ez nagyon kevés sorozatra jellemző.

Már a 2. évados véleménynél is dicsértem a szinkront, mivel rengeteg kedvenc hangom van benne. A 3. évadban meg még többen lettek.
Pálmai Szabolcs – Jojen Reed
Sallai Nóra – Meera Reed
Zöld Csaba – Daario Naharis
Barbinek Péter – Barristan Selmy
Bogdányi Titanilla – Missandei
Viczián Ottó – Edmure Tully
Andresz Kati – Olenna Redwyne
Schneider Zoltán – Beric Dondarrion
Haás Vander Péter – Mance Rayder
Bozsó Péter – Orell

tronok13
SPOILER

Királyvár

A támadás után éli mindenki az életét, Margaery, Loras, Cersei, Olenna és Sansa perceket tudott a nagy semmiről beszélgetni. vagy ha éppen nem beszélgettek, akkor a hajukat fésülgették, vagy süteményt majszolgattak. Kisujj is elutazott, így most ő sem csillogtatta meg mekkora nagy manipulátor is ő valójában. Szerencsére Tyrion, Tywin, Bronn és Joffrey mentette a menthetőt, mert amikor ők feltűntek akkor mindig történt valami érdekes, bármit is mondtak azt mindig élveztem. Látszik, hogy mind a négyen hatalmas egyéniségek. Meg továbbra is megy a kavarás, a cselszövés, amit én nagyon szeretek.

Olenna az új kavaró gép engem a Szulejmános Afife asszonyra emlékeztetett és nem csak azért mert a hangjuk megegyezik.

Sansa továbbra is egy ostoba, naiv kislány. Ideje lenne már, hogy a sarkára álljon és végre ne ő legyen a bábu, akit a hatalmi játszmában ide oda rakosgatnak. Mert vele ezt teszik és ő hagyja. Hozzáment volna Joffreyhoz is, azt tette volna, amit Kisujj mond neki, aztán örömmel ment volna bele egy házasságba Lorassal, akiről szinte mindenki tudja, hogy meleg. Ő viszont azt hitte ez egy boldog szerelmi házasság lenne. Majd hozzá megy Tyrionhoz is. Tyrion becsüli, tiszteli, magáévá sem teszi. Erre mit tesz Sansa, amikor értesül Robb haláláról? Az egyetlen támaszát, akinek a vállán kisírhatná magát, szintén a testvére halálával vádolja, pedig ehhez aztán Tyrionnak SEMMI KÖZE NEM VOLT. Az nem mentség a viselkedésére, hogy sokat szenvedett és az sem, hogy mindössze csak 14 éves.

Joffrey szadista, aki nagyon élvezi, ha kínozhat másokat, A nyílpuskájával érzelmek nélkül képes bárkit átlőni, Én ennek ellenére bírom, mert akkor is szórakoztat, ha ő éppen a kedvenceimnek szólogat be. Nagyon nehéz eset és talán Maergery az egyetlen, aki tud vele bánni. Lehet Joffrey ezért is egyedül vele kedves, ő az, akit lelkileg sem bánt. Amit kicsit sajnáltam is, mert Maergeryt nem bírom, túl tenyérbemászó nekem. Az öccse Loras meg még rosszabb, nem csinál mást csak melegedik. Visszatérve Joffreyra, bírtam, hogy kiszámíthatatlan és mivel el lett kényeztetve és vérfertőzés miatt őrült is, teljesen érthető miért ilyen.

Tyrion a sérülése óta már nem a Király Segítője. Kódorog a várban, nem találja a helyét. Aggódik Shaeért, hisz, ha a szerelmét meglátják megölik. Egyik kedvenc jelenetem volt, amikor a kétszer akkora székét áthúzta egy másik helyre, ezzel idegesítve a jelenlévő tagokat. Az arcuk nagyon beszédes volt, mindenkinél egyértelmű volt mire gondol éppen. Tökéletes jelenet volt zseniális színészekkel és nem ez volt az egyetlen ilyen.
Tyrion lesz a kincstárnok, de Kisujj posztjával a besúgóhálózat nem jár, így szegény semmit nem tud az udvar belső működéséről. Ráadásul Joffrey imádja őt szívatni, amire ő kétszer is megfenyegeti a királyt. Már ekkor éreztem, hogy ebből nagy baj lesz, itt minden ilyen mondatnak nagy ára van.

Cersei kénytelen rádöbbenni, hogy a fia felett már semmi hatalma nincsen. Egy anyának ez nagyon rossz érzés. Ebben az évadban többször is kárörvendően nézett Tyrionra, akkor is kiröhögte, amikor Tywin közölte Sansa lesz a felesége. .Én viszont azt élveztem, hogy utána meg Tywin vele is közölte, hogy neki meg Loras lesz a férje. 😀

Kisujj arca továbbra is kifürkészhetetlen, nem lehet tudni mi is lesz a következő lépése. Szerintem ő a sorozat leginkább hataloméhes karaktere.

Sárkánykő

Stannist továbbra sem bírom. Ned Stark őt akarta a trónra, emiatt hálásnak kéne lennie, össze kéne fognia a Starkokkal. Erre ő mit tesz? Hát, nem ezt, hanem inkább Robb halálát akarja mindenáron. Pedig Robb segíthetett volna neki a Lannisterek elleni harcban és király sem akart lenni. Sőt Ser Davost, azt a csupaszív hűséges emberét is képes börtönbe vetni csak azért, mert megmondta az igazat és kimutatta, hogy nem bírja azt a vörös, idegesítő boszorkányt. Ha Stannisnek lenne egy kis esze, akkor rájönne, hogy Mellisandre-ben tényleg nincs semmi szerethető, nem akar az semmit jót, Azt sem értem, hogy mit esznek rajta a férfiak, hogy azonnal ágyba vinnék, amikor elkezdi magát meztelenül illegetni előttük.. Hisz a lelke is ronda, meg a teste sem szép.

A Falon túl

A Mások feltűnésének először nem igazán örültem, szeretem a zombikat, de egy fantasyban inkább az emberi szereplőket kedvelem. Aztán szerencsére nem sok vizet zavartak, sőt a rejtélyességük miatt egyre inkább elkezdtek érdekelni. Kik ők? Mi a tervük? Miért szerzik meg a fiú gyermekeket? Miket csinálnak velük? És mi lesz akkor, amikor “Jön a tél”, és megindulnak északról?

Havas Jon megpróbál beépülni a Vadak közé és csak akkor hajlandóak hinni neki, ha megszegi az esküjét és lefekszik Ygritte-el, akihez egyre inkább vonzódik. Én azt gondoltam, hogy ezt biztos nem fogja megtenni, Jon most sem a szíve szerint fog cselekedni, De aztán nagy örömömre megmutatta, hogy ő is férfi és az örökké tartó szüzesség helyett a szerelmet választja. Jont és Ygrittet nagyon összeillő párnak gondoltam, imádtam amikor veszekedtek, incselkedtek, évődtek egymással, majd szenvedélyesen kibékültek. A szócsatáikat is nagyon élveztem. Végül aztán Ygritteben csalódnom kellett, nem picit, hanem hatalmasat. Jonért meg aggódtam, nagyon rossz abban csalódni, akit szeretünk. 😦

Mance Rayder a vadak királya engem kinézetre a kedvencemre a Medicopteres Lüdwitz dokira emlékeztetett és még a hangjuk is megegyezett. Nagyon szeretem az ilyet.

Sam éppen annál a Crasternél időzik, aki a gyermekeit ejti teherbe és a fiúgyermekeket meg a zombiknak adja. Az egyik lánya Szegfű is pont most szül egy fiút, Sam meg nagyon szerelmes ebbe a lányba. Én drukkolok is nekik, nagyon összeillenek. Samnek szerencsére sikerül meglógnia a lánnyal és én minden közös jelenetüknél arra vártam, hogy csattanjon el végre az a bizonyos első csók.

Valahol északon

Ha mondanom kéne egy szálat, ami számomra tényleg unalmas volt az Brané. Keresi azt a háromszemű hollót, de nem találja. Ez a Reed család is, Jojen és Meera, akikkel út közben találkoznak szintén nem tudnak érdekelni. Egyedül Bran jövőbeli látomásait szeretem, mert amiket lát azon aztán lehet agyalni. Ha minden úgy fog történni akkor nem sok jó vár Westerosra.

Arya

Arya útja során megismeri Lord Beric Dondarriont, a Lobogó nélküli testvériség egyik tagját. Különös fickó, mert már többször meghalt, de Thoros mindig feltámasztotta. Ennek tuti lesz még jelentősége a későbbiekben, amikor majd egy fő szereplő hal meg. Szeretném, ha egy nap Gendry és Arya egymásba szeretne, de egyelőre Gendryt eladja a testvériség, ez meg Aryának nagyon nem tetszik, Le is lép tőlük és ekkor fut össze a Vérebbel, A két karakter közös jelenetei legalább olyan jók, mint a 2. évadban Arya-Tywin-jelenetek voltak. Véreb be is került a kedvenceim közé, nagyon bírtam a dumáit és a stílusát. Arya halállistája is egyre bővül.

Rémvár

Theont nagyon nem szerettem az első két évadban, azt kívántam, hogy minden tettéért csúnyán megfizessen. Amikor a pszichopata állat Ramsey elkezdi kínozni még azt gondoltam, na végre, pont ezt érdemled. Szánalmas egy karakter. De aztán olyan történik vele, ami minden férfinak egy rémálom, ezt már ő sem érdemelte meg és egyre inkább megsajnáltam. Nem is tudom, hogy ezek után képes lesz-e még talpra állni. Remélem egyszer Ramseyt is így kínozza majd meg valaki. Nem érdemel könnyed halált az, aki szórakozásból kínoz.

Jaime

Továbbra is ő az első számú kedvencem, az összes jelenetét imádtam. Eleinte Brienne-el együtt kóborol és miközben láncra van verve folyamatosan szívatja a lányt. A sorozat legmulatságosabb pillanatai voltak ezek. Aztán jött a híd, ahol Jaime fogta magát és leült azzal az indokkal, hogy ő fáradt, persze ezzel csak Brienne idegein akart táncolni, Majd megjelentek Roose Bolton emberei, Locke-al az élen. Őket még Stannisnél is jobban utálom, szerintem az egyik legellenszenvesebb család a sorozatban. Amikor Briennet megakarják erőszakolni, ő megmutatja, hogy nem olyan gazember, mint aminek eddig hinni lehetett. Addig dumál, amíg megmenti a lányt. Itt viszont abba kellett volna hagynia a szövegelést, de ő képtelen befogni a száját, csak beszél, beszél, erre Locke fogta a kését és levágta a jobb kezét. Ez a jelenet sokkolt, nagyon váratlanul ért. Innentől kezdve aztán még inkább aggódhattam Jaime-ért. Rossz volt látni, ahogy szenved, ahogy a Boltonok szórakoznak rajta. Nikolaj Coster-Waldau amúgy istenien néz ki hosszú hajjal, szakállasan, mocskosan. Aztán jött a fürdős jelenet Jaime szívszorító vallomásával, ami közben teljesen meztelenül is láthattam. Ő aztán vetkőzhetne többet is, neki van a legformásabb feneke a sorozatban. Később meg a medve arénás jelenet, amikor sérülten is képes volt megmutatni mekkora hős is ő, amikor egy lány megmentésére kell sietnie. Imádom ezt a palit. ❤

A tengeren túl

Dany egyre lejjebb süllyed a szimpátia listámon. Ez a lány egyre ridegebb, hisztisebb, dölyfösebb, sőt egyre kegyetlenebb. Felszabadítja a rabszolgákat, de ezzel is csak az a célja, hogy minél nagyobb serege legyen, hogy aztán átmenjen Westerosra és ott mindenkit lemészároljon, aki nem hajlandó behódolni neki. A meghódított helyek vezetőit is kegyetlenül megöli, vagyis ezek után ő sem jobb azoknál. Nagyon nem szeretném, hogy övé legyen a vastrón a történet végén. Nem méltó rá. Semmit nem tud Westerosról, szinte soha nem hallgat a bölcsebbekre, mindig a saját feje után megy és azt hiszi, hogy az apja, az Őrült Király egy szent volt, hát nagyot téved. Inkább kéne egy férfi, aki képes lenne beolvasni neki, aki eltudná érni, hogy Dany egy kicsit megtörjön, sírjon, akit nem tudna irányítani és aki végre el tudná érni, hogy Dany képes legyen pozitív érzelmekre. Mert egyelőre Dany még azt sem veszi észre, hogy két jó pasi is van körülötte, sőt szerelmesek is belé.
Astaporban nagyon bírtam, amikor a rabszolga kereskedő trágár szavakkal sértegette Danyt, de Missandei mindent úgy fordított le, hogy egy csúnya szó se hangozzon el. Ser Barristan és Jorah vitáit is szerettem, közben féltem, hogy mi lesz, ha Jorah titkára fény derül, mit szól majd Dany, amikor megtudja, hogy Drogo a szerelme miatta halt meg. Én már megbocsátottam neki, de Dany nem ilyen könyörületes. Yunkaiban meg jött Daario, közte és Dany között egyből működni kezdett a kémia, így aztán Jorah szerelme egyre reménytelenebbnek tűnik, én meg ezért egyre inkább sajnáltam őt.

Robb Stark

Robb nem tudja megbocsátani az anyjának, hogy elengedte Jaimet. Robb helyében én sem tudnék, nézőként már más a helyzet, hisz mégis Jaime az első számú kedvencem, nem szívesen láttam őt bezárva. Másrészt Catet nem bírom. Amikor elmesélte, hogy hogyan fohászkodott az istenekhez, hogy Havas Jon haljon meg, azért mert nem akart egy fattyút nevelni. Milyen nő az ilyen? Egyrészt szegény gyerek ártatlan, akit szeretni kell, másrészt Ned nagyon titkolta ki az anyja, könyvet olvasva ez még inkább feltűnő, ezért én már abban sem vagyok biztos, hogy Ned fia. Tippem is lenne a szüleivel kapcsolatban és ha ez bejönne az nagyon érdekessé tenné a sztorit.

Harrenhal után Zugóba mentek, ahol ott volt Edmure Tully is, akit meglátva egyből felcsillant a szemem, hisz őt Tobias Menzies alakítja, vagyis ő az Outlander Jack Randalle, aki akkora pszichopata, mint Ramsey. Örömömre itt is Viczián Ottó hangján szólalt meg, szóval az AXN-nél erre is figyeltek.

Robbot megkedveltem ebben az évadban, de szerintem a szerelem teljesen elvette az eszét, nem bírt logikusan gondolkodni. Lefejezi azt, akit nem kéne, pedig ezzel a tettével elveszti a serege egy részét is. Ezután sürgősen új katonákra van szüksége. Neki meg kik jutnak az eszébe? A Freyek, akiket elárult, mert nem onnan szerzett feleséget. Ezek után nem is tudom, hogy gondolhatta, hogy oda megy és minden úgy zajlik majd, ahogy akarja. Ha gondolkodik, akkor a terhes feleségét Zugóban hagyja, vagy hazaküldi, de ő nem ezt teszi, hanem magával viszi az ellenséges területre. Én végig sejtettem, hogy valami rossz fog történni, hisz ott volt Stannis átka, az apró utalások, Majd a zenekar elkezdte előadni a Castemere-i esők balladát.

Castamere-i esők idézet – Kardok vihara Forrás

“Mondd, ki vagy, így szólt az úr,
Hogy meghajtsam fejem.
Macska, csak más bundában,óh,
Nem több, úgy hiszem.
Aranybunda vagy vérvörös,
Csak oroszlán karom;
Az enyém oly éles épp,
Már rég próbálgatom.
És így papolt és így papol
a castemere-i úr,
Termében most eső dobol,
S a szél pernyét sodor.
Termében most eső dobol,
S a szél árván pernyét sodor.”

Mivel tudtam, hogy ez miről szól, teljesen libabőrös lettem, összeszorult szívvel vártam, hogy mi lesz. Ilyen durva és sokkoló jelenet sorozatra viszont nem számítottam. Amikor minden borzalom lezajlott percekig meg sem tudtam szólalni. Nagyon a jelenet hatása alá kerültem. Szegény Robb, szegény Talisa, szegény farkas. Meghatott ez a jelenet nagyon. Roose Boltonnak meg mindenféle halált elképzeltem ebben a pillanatban, bárki is fogja megölni az nagyot fog nőni a szememben. Ráadásul szegény Arya is ekkor ér ide és a kislányt sokkolja, amit lát. Nemrég az apját vesztette el, most meg az anyját és a bátyját is. Ezek után már teljesen más lesz, mint eddig és ezt meg is lehet érteni. Kiráz a hideg, amikor megjátssza mennyire nyugodt, majd a köv. pillanatban csak a bosszúra gondol és egyre több ember vérére szomjazik.

tronok14

Szóval számomra nem volt rossz ez az évad. Voltak benne unalmasabb pillanatok, de nem sok. Ennyi a TWD-ben is előfordul, még abban az évadban is, amire 10 pontot adtam.

Nálam egy karakterközpontú történetnél az a fontos, hogy minél több szereplőt meg tudjak kedvelni és itt sikerült. Jaime, Tyrion, Véreb, Jorah, Arya, Bronn, Robb, Havas Jon, Davos, Joffrey, Sam, Daario. Szegfű. ilyen sok kedvencem eddig csak a Kalandos nyárban volt.

Az is elvárás, hogy legyenek benne olyan jó negatív karakterek, akiket lehet utálni, gyűlölni. Ilyen az egész Bolton család Ramseyval együtt, Cersei, Tywin, Stannis, Melisandre, Kisujj.

Legyen benne több emlékezetes pillanat, itt ebből sem volt kevés.

Hasson rám érzelmileg, lepjen meg váratlan csavarokkal, legyenek benne ütős jelenetek. Itt ez is megtörtént.

Ne legyen benne olyan rész, ami után csalódottan állok fel. itt ilyen nem is volt, minden részben több olyan dolog történt, ami tetszett. A 4.-ben viszont majd lesz, de erről majd ott írok.

Szeretem amikor egy író főbb karaktereket is megmer öletni, vagy amikor nem kíméli őket és rosszabbnál rosszabb dolgok történnek velük. Nekem nézőként látni ez nagyon fájdalmas, de egy történet pont ezek miatt lesz jó.

Szeretem, amikor egy rész megnézése után sokáig tudok agyalni rajta, vagy beszélgetni róla. Ez minden rész után megtörtént.

Vagyis, ha minden adott, ami nálam a 10 pontnál elvárás, akkor nem is érdemel ennél kevesebbet.

10/10

Évadok
1. évad 10/8
2. évad 10/9
3. évad 10/10
4. évad
5. évad

Itt megnézhető Jaime fürdős jelenete. 😀

Vélemény, hozzászólás?

