Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Különös különcségek

Emily the Strange 2.

Emily-Kk_borito.indd13 éves. Képes átlátni rajtad, ha úgy tartja kedve. De valószínűbb, hogy inkább négy fekete macskájával kóricál; vagy furcsa gyomkertjét gondozza; vagy csínytevéssel behódolásra készteti a szomszédokat; vagy régóta halott ősöket keres fel egy jégkrémpálcikából és gitárhúrból álló szerkezettel.

Olvasd el, ha mered!

Véleményem:

“Emily egy…
1. Őrült tudós
2. Macskaimádó
3. Freskófestő
4. Gólem építő
5. Virtuomán gitáros
6. Boszorkányos gördeszkás
7. Csalafinta bajkeverő
8. Kopogószellem idomár
9. Rejtélymegoldó
10. Mesteri csínytevő
11. Hihetetlen húzó – halasztó
12. Magának való lány
13. Kivételes személyiség
—és most már kettő van belőle. “

Két évet vártam az emlékeit hajkurászó, 13 éves, különc Emily újabb történetére, de megérte. Jobban szórakoztatott, mint az első rész, pedig én már nagyon rég elmúltam 13 éves.

Emily nekem nagyon-nagyon furcsa, de macskaimádó, emiatt hamar belopta magát a szívembe. Emlékszem én is hasonló dolgokról álmodoztam abban a korban, mint ő.

  • Milyen jó is lenne egy macskanyelvet embernyelvre fordító gép.

Ma már tudom, hogy egy ilyen gép felesleges, hisz mindig értem Rufus szavakkal, vagy testbeszéddel miket is mond nekem. Leggyakrabban ezeket:

1. Végre itt vagy!
2. Hagyjál békén!
3. Hogy merészeled?
4. Engedj ki!
5. Add át a helyed most!
6. Kelj fel, látni akarlak! (ezt akár hajnal négykor is mondja)
7. Most simogathatsz!
8. Most kézbe vehetsz!
9. Szeretlek!
10. Éhes vagyok!
11. Játsszunk!
12. Ne hagyj egyedül!
13. Olvass, hogy a válladra ülhessek!

  • Milyen jó is lenne, ha kettő lenne belőlem. Több helyen lehetnék, több dolgot csinálhatnék, többet olvashatnék, hamarabb végezhetnék mindennel.

Ma már ezt sem szeretném. Emily azonban egy duplázógéppel valóra váltja az álmát. Ezzel viszont kezdődnek a gondok, mert semmi sem úgy alakul, ahogy ő elképzelte. Egy Emily is sok, de kettő már felér egy apokalipszissel. Egy idő után meg már azt sem lehet tudni melyik az igazi, melyik a másolat.

Szegény Dinkafalva. A szokványos, átlagos városban hamar eluralkodik a káosz és ez még nem elég, mert a lassú felfogású Holló nevű gólem is nagy zűrt kavar és a frászt hozza a lakosságra.

A történet legnormálisabb szereplője Sabbat, Miles, Nicse és Rejtély, a négy macska. Intelligensek, érzékenyek, murisak, szóval igazi egyéniségek és imádnivalóak. ❤

Nem voltam mindennel megelégedve, de a történet annyira vicces, elborult, morbid, hátborzongató, meglepetésekkel és furábbnál-furább karakterekkel teli, hogy egy idő után már nem törődtem az apró hibákkal.

A könyv hasonló felépítésű mint az első kötet. Naplóregény szövegkönyvszerű párbeszédekkel, 13-as listákkal, illusztrációkkal. De a legnagyobb érdem a fordítóé, aki most is zseniálisat alkotott.

Várom a folytatást. Kíváncsi vagyok Emily legközelebb melyik kisvárost sodorja majd a pusztulás szélére és milyen újabb zűrt fog kavarni.

8/10

A macska útvesztő kartonból nagyon  jó ötlet.

A könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!

Könyv adatai

Kiadó: Fumax
Eredeti cím: Stranger and Stranger
Műfaj: vígjáték
Oldalak száma: 271
Borító: puha fedeles
Fordító: Benes Attila
Teljes ára: 3095 Ft
Megjelent: angolul 2010, magyarul  2014
Más vélemények: Moly , Goodreads

MEGRENDELHETŐ: ITT

RÉSZLET A KÖNYVBŐL: ITT

Emily the Strange könyvek

1. The Lost Days – Elveszett emlékek 7/10
2. Stranger and Stranger – Különös különcségek 8/10
3. Dark Times
4. Piece of Mind

2 hozzászólás to “Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Különös különcségek”

  1. Vegazus Says:

    Érdekes lehet ez a könyv. De én se akarnám, hogy kettő legyen belőlem. 🙂

  2. Elhaym Says:

    Semmi jó nem sülne ki belőle. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

