2014 legjobb sorozatai

Vajon melyik sorozatot szerettem  a legjobban?

P1010930

Dobtam

Kisasszony
Gyerekkorom kedvence volt, ezért gondoltam nosztalgiából újra nézem. Nem jött be, lassú, vontatott, egy rész után dobtam.

Intelligence
Josh Holloway miatt érdekelt, de az első rész annyira zavaros volt, hogy nem volt kedvem folytatni.

Az utolsó angol úriember
Könyvadaptáció, a történet is érdekesnek tünt, de aztán nem bírt lekötni.

Gyilkos hajsza 2.
Két rész után dobtam. Az első évadot is végig szenvedtem, nem szerettem volna a 2.-al is így járni.

True Blood 5
Az első 4 évadot is csak nehezen tudtam végignézni, de van olyan pont, amikor egyszer az én türelmem is véget ér és ez most érkezett el. Ennyire gagyi, nulla történettel rendelkező sorozatot sem láttam még. Nem szól semmiről, értelmetlen az egész. Szereplők is idegesítőek és ennyi ronda pasit sem tudom hogyan tudtak összeválogatni. Ha csak ők lennének az egyetlen férfiak a világon, akkor sem kellenének. Nem kínzom tovább magam, nem lenne értelme. A 6. évadot már el sem kezdtem. Ez az a sorozat, aminél még egy Való világot is jobbnak tartok és ez nem jó hír erre a sorozatra nézve.

Félbehagytam

Muskétások 1.
A 3. rész körül hagytam félbe, nem azért mert rossznak tartom, hanem azért, mert a gépem siralmas állapotba került és minden videó szaggatni kezdett rajta. Amint lesz új gép és megírtam minden elmaradásomat folytatom, bár azért annyira nem tudott megfogni még, mint vártam.

A leggyengébb

Vámpírnaplók 3 – 4
Sokat kellett várni erre az évadra, akkor sem lettem volna szomorú, ha nem láthatom, de ha már folytatták, akkor én is újra leültem a TV elé. Az epizódok most sem valami maradandóak, most is gondolkodnom kellett, hogy mik történtek az előző részben, nagyon könnyen el lehet felejteni.
Sőt a negyedik évadot sokszor már csak úgy néztem, hogy előszőr a végét, majd az elejét, vagy csak hallgattam. Sőt egyszer úgy volt, hogy dobom is, de aztán a köv. héten mégis odakapcsoltam, mivel a TV-ben nem volt más. Ez főleg a szinkronnak, Demonnak, meg a függővégeknek köszönhető.

Épp lemaradt a Top 10-ről

Egyszer volt hol nem volt 2
Nagyon gyerekes és a történet is nagyon zavaros, unalmas. Egy-két szereplő tartott csak a TV előtt. Ha ők nem lennének nem bírtam volna végignézni.

Revolution 1.
Azt hiszem túlértékeltem ezt a sorozatot. Újra nézve rengeteg hibát vettem benne észre, a többi disztópiához képest izgalmasnak sem izgalmas.

A Top 10

Tetszett is, meg nem is.

10. Yugioh GX
Ez az a sorozat amit a tesóm kínzásnak nevezett. Amikor a TV-jén néztem, alig várta, hogy vége legyen, semmi jót nem talált benne. Kérdezte is, hogy én miért nézem, ebben mi lehet a jó? Erre nem volt egyszerű válaszolnom. A sorozat nekem sem lett a kedvencem. A fillerek untattak, a kártyázás nem tudott lekötni és a karakterek sem tudtak úgy megfogni, mint a DBZ-ben. A humor sem volt annyira ütős, mint a DBZ-ben és a normális szerelmi szálat is hiányoltam. Adva van egy kedves és szerethető lány Alexis, akibe több fiú is szerelmes, de még egyikkel sem volt képes összejönni. De a sorozat sokat fejlődött az első évadhoz képest, ennek az évadnak volt egy izgalmas és érdekes háttértörténete, ami miatt mindig vártam, hogy mi lesz. A Zane-el történtek pl. teljesen váratlanul értek és az ő cselekményszála le sem lett zárva. Astert is muszáj megemlítenem. Eleinte ő egy nagyképű, beképzelt gyereknek tűnt nekem, de aztán egyre pozitívabb lett róla a véleményem. A magyar szinkron meg zseniális. Egy újabb anime, ahol a fordítás is kiváló és a karakterek egytől-egyig hozzájuk illő hangokat kaptak. Az évadzáró viszont nem jött be, ezért is kellett levonnom végül egy pontot az értékelésből. Túl kiszámítható volt, túl sablonos és a sorozat hangulatához sem illett.

9. Barátok közt 16-17. évad
Azt hiszem a forgatókönyvírók teljesen kifogytak az ötletekből, a 16. évad második fele ugyanis nagyon gyengére sikerült. Miki a nagy manipulátor, aki mindig mindenki előtt járt pár lépéssel teljesen eltűnt . Ehelyett kaptunk egy szerelemtől elvakult pasast, akit először a felesége vert át, majd egy gyilkosságot is könnyen rá tudtak kenni. Kérem vissza a régi Mikit minél hamarabb. Nóra sem az, aki volt már, a mindig higgadt és okos nőből egy szarkavaró lett, aki még a lányát is képes felhasználni a céljaihoz. Hanna döntésképtelen, nagyképű lett, Zsófi meg egyre nagyobb kúrva, úgy váltogatja a pasikat, mint más a ruháit. Attilát még mindig nem mutatták félmeztelenül, pedig ő az egyetlen pasi a sorozatban, akit nem lehetett még lenge ruházatban látni. Miért mindig a legjobb pasikkal teszik ezt? Vanda párszor visszatért, hogy felkavarja az állóvizet, de sajnos nem sokáig maradt. A függővég is most volt a leggyengébb. A 17. évad sem lett sokkal jobb, bár Miki végre már nincs szánalmas szinten és az új szereplőknek köszönhetően lettek érdekes cselekményszálak,
A 16 és fél év eléggé sok idő, ennyi idő alatt az ember már megszokásból is leül a TV elé + a karakterek is az ember szívéhez nőnek. Sőt a nyereményjáték is nagyon csábító. Néha olyan apró dologra tudnak rákérdezni, amire tényleg csak az tud válaszolni, aki nézi. PL. milyen színű volt Ádám sálja stb. A történet viszont lapos és unalmas. De talán változás fog bekövetkezni. Ábrahám Edit visszatér és az új trailer nagyon izgalmasnak tűnik. Drukkolok, hogy a 17. évad második felére elkezdjünk feljebb haladni a lejtőn.

8. Dragon ball Z
14 évet kellett rá várnom, de végre sikerült végignéznem. A humoros, romantikus részeket szerettem, azt is, hogy telik az idő, szereplők felnőnek, változnak. Váratlan fordulatokból sem volt hiány. Goku és Vegita nagyképű viselkedése viszont nagyon tudott idegesíteni. Már rég legyőzhették volna az ellenséget, erre mindig elkövettek valami szánalmas hibát. A hosszúra elnyújtott harcok és a filler részek is untattak.

7. Outlander
Nagyon vártam a sorozatot, bár nagy elvárásaim azért nem voltak, mert a könyvnek is inkább a második felét szerettem. A történet 70%-ban könyvhű, de amiket megváltoztattak az nem nyerte el a tetszésemet. Bővebb vélemény hamarosan.

6. Reign
Nehezen barátkoztam meg a sorozattal. a szereplők sokáig egy dimenziósak voltak, a történet lapos és epizódikus. Aztán a második felére elkezdett magára találni, lettek izgalmas függővégek, cselekményszálak és végre a szereplők is kaptak érdekes hátteret. Bővebb vélemény hamarosan.

A legjobbak

5. Szulejmán
Imádom a sorozat szinkronját, a zenéit, a cselszövéseket, a hatalmi harcokat, a humoros és drámai jeleneteket és Bali béget. Az időugrás óta meg a történet is egyre izgalmasabb.
Imádom a két eunuchot, rengeteget lehet rajtuk nevetni. A drámai részek is egyre jobbak. Az anya fájdalma, amikor elveszti a gyermekét, az összetört szerelmes férfi , aki hosszú idő után végre feleségül vehette élete szerelmét, de aztán jött az a fránya pestis…. Majd újra szerelmes lett, de egy olyan lányba, aki számára elérhetetlen.  Történelmi rész nem sok van, de amikor a történelem is szerepet kap, akkor azok a részek is nagyon érdekesek tudnak lenni. Bali bég meg annyira sármos és őt is Varga Rókus szinkronizálja. A sorozat egyik nagy hibája, hogy nagyon be tud lassulni és a főszereplő Hürrem is nagyon ellenszenves. Gonosz, aljas, célja elérése érdekében bármire képes. Bővebb vélemény a hamarosan véget érő 2. évad után.

4. Pasta
Harmadszorra néztem végig és még mindig ugyanúgy szeretem, mint először. Bővebben itt.

3. Yi san
Másodszorra is nagyon tetszett, pedig vannak ennél jobb koreai történelmi sorozatok is. Itt a karakterek annyira nem voltak kiemelkedőek, a történetet is lassúnak éreztem néha, de inkább néznék 100 ilyet, mert a hibáival együtt is minőségi és értéket képvisel . Jól bemutatja, hogy a hatalom még egy jó embert is meg tud részegíteni és ha valaki rossz útra lép, onnan már nagyon nehéz visszatérni. Bővebb vélemény is várható majd róla.

2. The Walking Dead
Dísztópia, poszt – apokaliptikus világ, zombik. Imádom az ilyen történeteket. Ezért amikor megtudtam, hogy a The Walking Dead sorozat magyarul is látható lesz a TV-ben, egyértelmű volt, hogy ezt nekem látnom kell. Az első évad első része elé izgatottan ültem le. Különleges alkalom volt, mivel nem csak az anyukám tartott velem, hanem a tesóm is. Nem szerettem bele az első pillanatban a sorozatba, de minden egyes részben történtek olyan dolgok, amik miatt a következő részt is látnom kellett. A sorozat meg részről részre jobb lett és egyszer csak eljött az a pillanat, amikor teljesen magába szippantott. Bővebben itt.
Az 5. évad fél évad zárója viszont egyelőre csalódást okozott nekem. Elkezdtek felvezetni egy érdekes cselekményszálat, de aztán nem lett belőle semmi. Utálom az ilyet. Haragszom, ezért nem tudom az év legjobbjának nevezni. Az 5. évadról majd az utolsó rész után írok bővebben.

1. Kalandos nyár
Dráma, szerelem, mindennapi élet és sok váratlan fordulat. A szereplőket még mindig nagyon kedvelem és ez egy karakterközpontú történetnél nagyon fontos. A baráti társaság nagyon összetartó, ha hibákat követnek el, akkor a többiek mindent megtesznek, hogy észhez térítsék őket. A férfi főszereplők 40 éves korukra még vonzóbbak lettek. Nico, Christian imádnivaló, Jose humora isteni, Peter meg egy álompasi, figyelmes, intelligens. Minden ujjára akadna egy bombázó, de neki inkább egy átlagos lány kell. Ágyba sem akarta azonnal vinni, megvárta, míg a lány számára eljön  a megfelelő idő. Jelenleg nincs is olyan szereplő, akit ne kedvelnék és ez egy sorozatnál nagyon ritka.  Mélypont ugyan itt is volt, a 7. évadot biztos nem nézném meg újra, de a 8. és 9. évadot imádtam. Ebben a két évadban sok tragikus fordulat volt, de a humor sem hiányzott, de főleg a karakterek viszik a hátán a sorozatot, akik már tizenéves koruk óta az életem részei. Bővebben majd hamarosan, mert ezt a sorozatot hosszan be kell majd mutatnom. Az RTL meg igyekezzen a 10. évaddal, mert tudnom kell, hogy Peter és Helene esküvője rendben lezajlik-e.

Reklámok

3 hozzászólás to “2014 legjobb sorozatai”

  1. SaiyaGin Says:

    “Már rég legyőzhették volna az ellenséget, erre mindig elkövettek valami szánalmas hibát.”

    Na jó, de ha nem hibáznak, túl hamar véget ért volna a sorozat. 😀

  2. Andicilin Says:

    Most meg az Acu hercegnőt adják megint, mert megint befejeződött A korona hercege (Yi San). Tényleg ideje lenn egy új koreai sorozatnak. :/ Nincs róla hír?

  3. Elhaym Says:

    SaiyaGin: Ez igaz. 🙂

    Andicilin: Újról sajnos semmi, talán majd az átalakítások után. Gondolom nem csak sajátgyártású műsorok lesznek a Dunán, hanem sorozatok is.

Vélemény, hozzászólás?

