2014 legjobb könyvei

Vajon melyik könyvet szerettem  a legjobban?

P1010930

Gép gondok miatt pár könyvről még nem írtam hosszabb véleményt, de hamarosan mindent pótolok

A leggyengébb

Christina Dodd: A sötétség lángjai
Johanna Lindsey: Rád talál a szerelem

Ebben a két könyvben csalódtam a legnagyobbat. Mindkét sorozatot szeretem, de az utolsó részben nem azt kaptam, amit vártam. A történet unalmas volt, a hősnők meg rettenetesen idegesítőek. Örültem, amikor az utolsó oldalra értem.

A 6 pontosak
Több olyan volt benne, ami nem tetszett, ennek ellenére jó kis történetnek tartom, olyannak, aminek minimum egyszer érdemes egy esélyt adni.

Julie Garwood: A nagymenő
Gyengébb, mint a többi rész. Krimi szál ebben a részben volt a leggyengébb, meg a szereplők sem voltak valami szerethetőek. Finn túl tökéletes, Peyton meg nálam már azzal leírta magát, hogy egy pasit azért dobott, mert 7 cicája volt.

Kelemen Zoltán: Első 21 novella
Volt olyan novella ami lekötött, ezeket szívesen olvastam volna tovább. Volt viszont olyan is, ami nagyon nem jött be.

A 7 pontosak
Szerettem is, meg nem is. Az egyik percben nagyon jónak találtam, a másikban viszont több minden idegesített benne.

Julia Quinn: Ma éjjel táncolnék
Szeretem Julia Quinn könyveit, ez a rész sem volt rossz, de Johnt párszor szívesen lecsaptam volna.

J. A. Redmerski: A soha határa
Én nem voltam teljesen megelégedve a könyvvel, mint sokan mások. Az egyik percben nagyon szerettem, a másik percben idegesített. Miért kell a szereplőknek állandóan vigyorogniuk? A szex jeleneteket is untam. Andrew viszont valóban jó pasi, bár neki is voltak hibái, amit nem néztem jó szemmel. A befejezéssel sem voltam megelégedve, nagyon össze lett csapva. Ha már felvetettek egy ilyen komoly témát, akkor legalább 100 oldalon keresztül foglalkoztak volna vele, vagy végződhetett volna tragédiával, sokkal hatásosabb lett volna.

Julia Quinn: Egy csók… és minden más
Hught imádom, de annyit szenvedett ebben a könyvben, hogy az már nekem is sok volt. Sarahval meg annyit tudtak a semmiségekről beszélni, hogy unatkoztam. Sőt Sarah és Hugh között a kémia sem volt meg, nem illettek össze. Viccesnek viszont vicces volt.

A 8 pontosak
Nem lett a kedvencem, de tetszett.

Natalie Babbitt: Örök kaland
Szép történet, de nagyon rövid.

Mark Lawrence: Tövisek Császára
Jorg nem lett a kedvenc szereplőm a 3 kötet alatt, de ő olyan különleges karakter, hogy a búcsú tőle mégis nagyon fájdalmas. Kár, hogy nem olvashatok róla többet, hiányozni fog. Bővebben itt.

Loretta Chase: Egy tökéletes lord
A tökéletes lord mégsem olyan tökéletes. 🙂

Johanna Lindsey: Az én bukott angyalom
Intrikák, félreértések és egy idegesítő főhős.

Loretta Chase: Egy majdnem hölgy
Nehezen barátkoztam meg a történettel, mert nekem Darius túlságosan is a farkával gondolkodott, de aztán egyre jobban megszerettem. Charlotte egyszer elkövetett egy nagy hibát, ezzel meg hosszú időre boldogtalanná tette magát . Drukkoltam neki, hogy a múlt sebei begyógyuljanak és végre boldog lehessen.

Rob Reger – Jessica Gruner: Emily the Strange – Különös különcségek
Egy Emily is sok, de itt már kettő is lett belőle. Egy elborult vicces történet 4 imádnivaló macskával.

A 9 pontosak
Kedvenc, de nem mindennel voltam megelégedve.

Oliver Bowden: Assassin’s Creed – Fekete lobogó
Nem értem miért tartják a Fekete lobogó történetét gyengének. Nem a legjobb rész a sorozatból, de a pergő cselekmény, váratlan fordulatok, összeesküvések, politikai csatározások, látványos hajócsaták miatt mégsem tudtam letenni. Nagyon olvastatta magát. 100 oldallal lehetett volna hosszabb, akkor pár karaktert és eseményt még jobban kilehetett volna dolgozni, de így sem csalódtam. Bővebben itt.

James S. A. Corey: Kalibán háborúja
Mindig kiráz a hideg amikor arról olvasok, hogy a földi emberek kiakarnak jutni a világűrbe, felfedezni és benépesíteni azt. Miért akarnak az emberek mindent meghódítani és megszerezni maguknak? Inkább fognának össze és vigyáznának arra, ami van. De erre sajnos sosem lesznek képesek. Hiába akarok valami szépséget és jót látni a világűrben, nem megy. Ott nincs gravitáció, illatok, növények, levegő, csodás kék égbolt, csak kupolák, mesterségesen előállított ételek és sötétség. Borzasztó. Szerintem még egy űrhajón utazni is szörnyű. Valószínű ezek miatt nem fogok soha megbarátkozni a sci-fivel, mint műfajjal. Sőt azt a sok idegen kifejezést sem szeretem, ami ezekben a könyvekben előfordulnak, mivel a felét nem is értem. De ezt már említettem korábban is.

A térség sorozat viszont tud valamit, mert még sci-fi ellenesként sem tudom nem szeretni. Izgalmas, kalandos, rejtélyes, szórakoztató és tele van meglepő drámai fordulattal.  Bővebben itt.

Dan Wells: Nem akarlak megölni
Az előző részben John átlépett egy határt, olyat tett ami miatt nagyon megharagudtam rá és amit én soha nem fogok tudni neki megbocsátani. Kíváncsi voltam, hogy John mit fog tenni ezek után. Még lejjebb csúszik a lejtőn és egy érzéketlen sorozatgyilkos válik belőle, vagy az emberi oldala győzedelmeskedik és megtanul végre érezni és szeretni? Én az utóbbiban reménykedtem és az egész könyv alatt azért szorítottam, hogy John a jó utat válassza.

Az utolsó 60 oldal meg tele van meglepetéssel. Meghatott, felkavart. Wells most is bebizonyította, hogy ő egy szadista zseni. Bővebben itt.

Kathy Reichs: Virals – Kincsvadászok
Továbbra sem szeretem az ifjúsági regényeket, ennek ellenére ez a sorozat mégis nagyon beszippantott engem. Az első részt is szerettem, a 2. viszont még inkább elnyerte a tetszésemet. Az egész történet olyan volt a számomra, mintha egy új Uncharted epizód lett volna, vagy éppen a Fekete lobogó folytatása. Izgalmas és letehetetlen. Bővebben itt.

Julia Quinn: Lent délen, édes…
Egy Rufus nevű nyúl , két szerethető főhős, sok – sok humor és egy megható befejezés. Nem hibátlan, de szerettem.

A 10 pontosak
Nagyon-nagyon imádtam. Annyira, hogy hibákat sem találtam benne, vagy ha mégis, akkor azokat megtudtam bocsátani, mivel a többi része annyira ütős, annyira zseniális.

2014-ben 10 könyvre adtam 10 pontot, így a 10 legjobb könyv kiválasztása nem okozott gondot.

10. Julia Quinn: És boldogan éltek
Kiadó: Gabo
Műfaj: történelmi romantikus
Sorozat: Bridgerton család 9. – befejező rész
Akik nem olvasták a Bridgerton regényeket, azok talán nem sok értelmet találnak ebben a könyvben, de a rajongók élvezni fogják, én is imádtam. Kedves, meghitt, megható rövid történetek, tele drámával és humorral, nem tudtam őket nem szeretni.

Engem mindig foglalkoztatott az, hogy egy regény vége óta vajon, hogyan folytatódhat a kedvenc szereplőim élete, ezért nagyon örültem, hogy a Bridgerton családdal újra találkozhattam, mégha rövid időre is. 8 pár akik évekkel később is ugyanazzal a szeretettel, szenvedéllyel szeretik egymást, mint fiatal korukban. Hol nevettem, hol sírtam, hol olvadoztam, egy fantasztikus gyönyörű történet részese lehettem, ami engem lelkileg nagyon megérintett. Bővebben itt.

9. Dan Wells: Szörnyeteg úr
Kiadó: Fumax
Műfaj: misztikus thriller
Sorozat: John Cleaver 2.
Úgy álltam neki a 2. kötetnek, hogy ha hozza azt a szintet mint az első rész, akkor nem fogok csalódni. Nem voltak nagy elvárásaim, nem vártam el, hogy olyan jó legyen, mint a Töredékek. A Töredékek 2014-ben amúgy is nagyon magasra tette a mércét. A Szörnyeteg úrtól viszont nem azt kaptam amire számítottam. Ez a könyv sokkal többet nyújtott, mint az első kötet. Engem nagyon felkavart, meglepett, elborzasztott, egyáltalán nem volt könnyed olvasmány. de pont ettől tartom nagyon jónak. Bővebben itt.

8. Barbara Erskine: A Tűz Leányai
Kiadó: Alexandra
Műfaj: történelmi misztikus
Sorozat: A Kelták története 1.
Erskine azt hiszem nem tud nekem csalódást okozni. Félig kísértetsztori, félig történelmi és izgalmakban gazdag. A bővebb vélemény jövőhétre várható.

7. Jon Sprunk: Az Árny csábítása
Kiadó: Fumax
Műfaj: Dark fantasy
Sorozat: Az árnyorgyilkos trilógia 2.
Eseménydús, sötét hangulatú történet politikai összeesküvésekkel, csatározásokkal, udvari intrikákkal, belső monológokkal és egy kis szerelmi szállal. Bővebben itt.

6. Ann Aguirre: Horda
Kiadó: Fumax
Műfaj: Disztópia
Sorozat: Razorland trilógia 3 – befejező rész
A trilógia legjobb része, aminek az olvasása közben egy percig sem unatkoztam. Rengeteg harc, vér, halál, váratlan fordulatok és pont annyi szerelmi szál, amennyi egy ilyen történethez illik. A bővebb vélemény jövőhétre várható.

5. Michael J. Sullivan: A Smaragdvihar
Kiadó: Fumax
Műfaj: Fantasy
Sorozat: Riyria krónikák 4.
A sorozat egyre jobb és jobb. A jellemábrázolás kiváló, a humor és a történet magával ragadó. Imádtam. Nem sikerült rájönnöm ki a beépített ember, a vérszomjas, embertelenségekről híres goblinok elborzasztottak, a váratlan fordulatoktól összeszorult a szívem. Sírtam, nevettem olvasás közben és nagyon bízom abban, hogy az lesz az örökös, akire én gondolok. Nem lehet más, csakis ő. A borító meg továbbra is csodaszép. Bővebben itt.

4. Michael J. Sullivan: Télvíz idején
Kiadó: Fumax
Műfaj: Fantasy
Sorozat: Riyria krónikák 5.
A könyv, aminek még a 4. részt is sikerült felűlmúlnia. Valóra vált a jóslat és ez annyira sokkolt, hogy még mindig a hatása alatt vagyok. A bővebb vélemény jövőhétre várható.

Nagy volt rá az esély, hogy 2014-ben is Sullivan szerzi meg az év legjobbja címet a sorozatával, de három könyv még ennél is nagyobb hatással volt rám.

Ruins-borito.indd

3. Dan Wells: Ruins – Romok
Kiadó: Fumax
Műfaj: Disztópia
Sorozat: Részlegesek 3. – befejező rész
A Részlegesek trilógia a legjobb poszt-apokaliptikus disztópia regény, amivel eddig találkoztam. Fordulatokban gazdag, a világ tökéletesen kidolgozott, a karakterek összetettek, az események megrázóak, fájdalmasak, kegyetlenek. A morális dilemmák és etikai kérdések miatt meg nagyon tanulságos. Imádtam. Bővebben itt.

toredekek

2. Dan Wells: Fragments – Töredékek
Kiadó: Fumax
Műfaj: Disztópia
Sorozat: Részlegesek 2.
A harmadik részt is imádtam, de a másodikat még jobban. Ez a rész annyira magasra tette a mércét, hogy sokáig egy könyvet sem tudtam utána élvezni, sőt azt hittem lehetetlenség lesz ezt felülmúlni.
Elgondolkodtató, hátborzongató, hihetetlenül fantasztikus történet részese lehettem, ami tele van bánattal, fájdalommal és sokkoló fordulatokkal. Engem nagyon felkavart. Bővebben itt.

❤ ❤ ❤

Aztán jött egy könyv, amiről tudtam, hogy jó lesz, de arra nem számítottam, hogy annyira magába fog szippantani, hogy alig tudok tőle elszakadni. Zseniálisan van minden felépítve benne, a jellemábrázolás kiváló, a fordulatok csavarosak, a történet részletgazdag. minden annyira élő és a főszereplőt nem lehet nem imádni. Én már az első oldalon belé szerettem.

Nem volt könnyű olvasmány, engem megrázott, teljesen felkavart. Főleg a Nortahval történtek, Vaelin nagy döntése és az utolsó fejezet hagyott bennem mély nyomot. A túlvilági lény utolsó mondata meg meg is ijesztett. Nem akarom, hogy az megtörténjen amire most gondolok, nagyon nem. Vaelin már így is szenvedett eleget, ha azt is meg kellene tennie nem tudom mi lenne vele.

Jaj, nagyon messze van még a következő rész megjelenése, pedig már most olvasnám.
Még mindig a könyv hatása alatt vagyok, nem bírok elszakadni tőle, minden gondolatomat kitölti. Újra kellene olvasnom, sok jelenetre most biztos más szemmel tekintenék.

Melyik könyvről is van szó? Nem másról mint 2014 legjobbjáról.

1. Anthony Ryan: A vér éneke
Kiadó: Fumax
Műfaj: Fantasy
Sorozat: A hollóárnyék trilógia 1.
Bővebb véleményem: ITT.

VE-borito.indd

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

