2014 második összefoglalója

Könyv

A polcom új lakói

blogolv

Az elmúlt három hónapban olvastam

1. Barbara Erskine: A Tűz leányai 10/10
Erskine azt hiszem nem tud nekem csalódást okozni. Félig kísértetsztori, félig történelmi és izgalmakban gazdag. Folytatásra is hamar sort kell kerítenem. Bővebben hamarosan.

2. Jon Sprunk: Az Árny csábítása 10/10
Eseménydús, sötét hangulatú történet politikai összeesküvésekkel, csatározásokkal, udvari intrikákkal, belső monológokkal és egy kis szerelmi szállal. Bővebben itt.

3. Julia Quinn: Lent délen, édes… 10/9
Egy Rufus nevű nyúl , két szerethető főhős, sok – sok humor és egy megható befejezés. Nem hibátlan, de szerettem. Bővebben hamarosan.

4. Mark Lawrence: Tövisek Császára 10/8
Jorg nem lett a kedvenc szereplőm a 3 kötet alatt, de ő olyan különleges karakter, hogy a búcsú tőle mégis nagyon fájdalmas. Kár, hogy nem olvashatok róla többet, hiányozni fog. Bővebben itt.

5. J. A. Redmerski: A soha határa 10/7
Én nem voltam teljesen megelégedve a könyvvel, mint sokan mások. Az egyik percben nagyon szerettem, a másik percben idegesített. Miért kell a szereplőknek állandóan vigyorogniuk? A szex jeleneteket is untam, Andrew viszont valóban jó pasi, bár neki is voltak hibái, amit nem néztem jó szemmel. Bővebben hamarosan.

6. Kelemen Zoltán: Első 21 novella 10/6
Volt olyan novella ami lekötött, ezeket szívesen olvastam volna tovább. volt viszont olyan is, ami nagyon nem jött be. Bővebben hamarosan.

Jelenleg olvasom

James S. A. Corey: Kalibán háborúja
Egyelőre jobban tetszik, mint az első kötet. Imádom, hogy négy szálon fut a történet. Prax és Holden szemszöge a kedvencem. Bobbié jelenleg semleges, Avasaralaét nem szeretem, de ez még változhat.

Christina Dodd: A sötétség lángjai
A könyv felénél tartok, de eddig nem hozza azt a kalandos sztorit, amit szerettem a korábbi három részben. Inkább a lelkizéseken van a hangsúly . Ezzel sem lenne gond, de Tűzmadár néha nagyon idegesítő tud lenni.

Dan Wells: Nem akarlak megölni
John egyelőre normális, de még mindig nem tudom neki megbocsátani azt, amit azzal a szegény cicával tett, azt szerintem nem is fogom. Az új démon azt hiszem nem lesz könnyű ellenfél.

Anthony Ryan: A vér éneke
Vaelint azonnal megkedveltem amint színre lépett. Nagyon érdekel a múltja és az is mi fog történni vele a jövőben.

A nyár legjobban várt könyvei

Dan Wells: Ruins – Romok
A 2. kötetet idén még egy könyv sem múlta felül, de a 3. résznek sikerülhet.

Michael J. Sullivan: A Smaragdvihar
A 3. rész 2013 legjobb könyve lett nálam és vélemények alapján ez a kötet még annál is jobb lesz. Royce és Hadrian már nagyon hiányoztok nekem.

Julia Quinn: Egy csók… és minden más
Hugh ❤

Julia Quinn: És boldogan éltek
Annyira jó lesz megtudni, hogy mi lett a kedvenc szereplőimmel a könyvük után.

Loretta Chase: Egy majdnem hölgy
Az 5. kötetet jobban várom, de biztos ez is jó lesz.

Kresley Cole: Az álmok sötét harcosa
3 könyvvel ugyan el vagyok maradva, de Regin története régóta érdekel.

TV

Az elmúlt három hónapban néztem

Végig néztem

1. The Walking Dead 3. évad 10/10
Nagyon kevés sorozat tud beszippantani mostanában, van amikor egy év is eltelik úgy, hogy egy sem kelti fel az érdeklődésemet, de aztán jött a TWD és minden megváltozott. Végre megint rajongani tudok egy sorozatért és ez annyira jó érzés. A pontszámmal bajban voltam, mert azért volt négy gyengébb rész is és voltak benne idegesítő szereplők is, de még így is sokkal jobban szerettem ezt az évadot, mint a többi sorozatot, amikre lentebb 9 pontot adtam és a disztópia sorozatok közül is ez a legjobb, amit láttam eddig. Sok-sok izgalom volt ebben a részben, voltak nem várt drámai fordulatok is. Daryl, Maggie és Beth is egyre jobban a szívemhez nőnek, egyiküktől sem szeretnék megválni, remélem az írók nem is tervezik őket kiírni, főleg addig nem, amíg Daryl és Beth össze nem jön, ők ugyanis annyira jól mutatnának együtt. A kormányzótól meg kirázott a hideg. Általában kedvelni szoktam a negatív szereplőket, de őt nem tudtam, Annyira zakkant, annyira ijesztő. A 3. évad nem volt függővéges, de egy kérdés mégis felmerült bennem. Hogy fog folytatódni a történet? Tippem sem volt. Bővebb vélemény a 4. évad megnézése után.

2. Yi San 10/9
Másodszorra is nagyon tetszett, pedig vannak ennél jobb koreai történelmi sorozatok is. Itt a karakterek annyira nem voltak kiemelkedőek, a történetet is lassúnak éreztem néha, de inkább néznék 100 ilyet, mert a hibáival együtt is minőségi és értéket képvisel . Jól bemutatja, hogy a hatalom még egy jó embert is meg tud részegíteni és ha valaki rossz útra lép, onnan már nagyon nehéz visszatérni. Bővebb vélemény is varható majd róla.

3. Pasta 10/9
Harmadszorra néztem végig és még mindig ugyanúgy szeretem, mint először. Korábban itt írtam róla.

4. . The Walking Dead 2. évad 10/8
A 4 évad közül szerintem ez volt a leggyengébb, nem sok izgalom volt a farmon, a szereplők is sokat nyavalyogtak, de mégis szerettem. Bővebb vélemény a 4. évad megnézése után.

5. Szombat esti láz 5. évad 10/8
A korábbi négy 10 pontos évad után ez csalódás volt. Hiányzott belőle az izgalom, hiányzott belőle a feszültség, A SZEL legjobb pillanatai közé tartozott az eredményhirdetés, az amikor az ember levegőt venni is elfelejt annyira izgul, hogy továbbjut-e a kedvence. Ezt kihagyni nagyon nagy hiba volt. Az viszont tetszett, hogy sok új táncot megismerhettem és a koreográfiák között több emlékezetes is volt. Eredetileg 7 pontot akartam rá adni, de Dóra és Győző táncai annyira jók voltak és dobogón is végeztek a végén, ezért azt kevésnek éreztem volna.

6. A következő! 1. évad 10/8
Nagyon ritka manapság a tudáson alapuló vetélkedő és ez még vicces is volt. Nagyon remélem, hogy folytatódni fog valamikor. A tévében csak két naponta tudtam nézni, de a kihagyott részeket, ha éppen lejátszotta a gépem pótoltam, mert érdekelt. Még hallgatva is nagy élmény volt.

7. Négyen négy ellen 1. évad 10/8
Egy műsor, ami megbukott, aminél csoda lenne, ha lenne újabb évad, pedig én örülnék neki. Fél órára tökéletes kikapcsolódás volt minden hétköznap este. Lehetett rajta nevetni, izgulni a szimpatikus játékosokért, hogy sok pénzt vigyenek haza. Nagyon nem értem miért bukott meg, míg olyan műsorok, amikben alig találok valami pozitívat szép számokat hoz. Remélem azért az RTL kedve nem ment el a vetélkedőktől és ha ez nem is folytatódik, akkor visszahozhatnának olyat, ami jó  és szintén szerettem.

8. Euróvízió 2014 10/8
Idén eléggé jó dalok jutottak ki a versenyre, többet is megszerettem, Kállay Saunders András dalát a Runningot meg imádtam. Annyira jó, hogy az 5. helyen végzett. Nem lesz könnyű helyzetben a következő magyar kijutó az biztos, de bízok benne, hogy megint egy ütős dallal fogunk indulni.

9. Cobra 11 18. évad 10/7
Ez az a sorozat, amit csak néha nézek, de ha éppen nézem, akkor 45 percig sosem unatkozom. Sajnos az évad végén a legjobb karakternek Bennek búcsút kellett mondanom, nélküle meg a sorozat már nem lesz olyan, mint eddig. 😦

10. Barátok közt 16. évad 10/6
Azt hiszem a forgatókönyvírók teljesen kifogytak az ötletekből, ez az évad ugyanis nagyon gyengére sikerült. Miki a nagy manipulátor, aki mindig mindenki előtt járt pár lépéssel teljesen eltűnt . Ehelyett kaptunk egy szerelemtől elvakult pasast, akit először a felesége vert át, majd egy gyilkosságot is könnyen rá tudtak kenni. Kérem vissza a régi Mikit minél hamarabb. Nóra sem az, aki volt már, a mindig higgadt és okos nőből egy szarkavaró lett, aki még a lányát is képes felhasználni a céljaihoz. Hanna lassan akkora k××va lesz, mint Zsófi és Aliz. Úgy váltogatja a pasikat, mint más a ruháit. Attilát még mindig nem mutatták félmeztelenül, pedig ő az egyetlen pasi a sorozatban, akit nem lehetett még lenge ruházatban látni. Miért mindig a legjobb pasikkal teszik ezt? Vanda párszor visszatért, hogy felkavarja az állóvizet, de sajnos nem sokáig maradt. A függővég is most volt a leggyengébb. A szánalmas szintre süllyedt Miki börtönbe került Attila mesterkedései miatt. Minden bizonyíték ellene szól, most nem fog könnyen szabadulni. Visszatért Kinga, remélem nem csak pár napra. Látogatóba jött, vagy más miatt? Remélem Ádám megtudja, hogy Kinga kislányának Magdikának ő az apja. nagyon meglepődne az biztos. Krisztiánt meg megtámadták Afganisztánban. Őt kiírták a sorozatból, de azt nem tudni, hogy a karaktere életben marad-e vagy sem. Remélem az előbbi. Az új évad a 7000. résszel most egy hét múlva folytatódik, ha minden igaz új főcímmel. Remélem az jobb lesz és nem esik még jobban a színvonal.

11. Ének iskolája 2. évad 10/6
Sokan szeretik, mert cuki és a gyerekek szeretni valóak, de engem nem tudott beszippantani. Egyszer megnéztem és ennyi, nem tudok érte rajongani. Volt pár tehetséges gyerek, de persze nem közölük került ki a győztes, hanem az egyik híresség fia lett az. Felejtős évad volt ez is.

12. Yugioh GX 2. évad 10/6
Ez az a sorozat amit a tesóm kínzásnak nevezett. Amikor a TVjén néztem, alig várta, hogy vége legyen, semmi jót nem talált benne. Kérdezte is, hogy én miért nézem, ebben mi lehet a jó? Erre nem volt egyszerű válaszolnom. A sorozat nekem sem lett a kedvencem. A fillerek untattak, a kártyázás nem tudott lekötni és a karakterek sem tudtak úgy megfogni, mint a DBZ-ben. A humor sem volt annyira ütős, mint a DBZ-ben és a normális szerelmi szálat is hiányoltam. Adva van egy kedves és szerethető lány Alexis, akibe több fiú is szerelmes, de még egyikkel sem volt képes összejönni. De a sorozat sokat fejlődött az első évadhoz képest, ennek az évadnak volt egy izgalmas és érdekes háttértörténete, ami miatt mindig vártam, hogy mi lesz. A Zane-el történtek pl. teljesen váratlanul értek és az ő cselekményszála le sem lett zárva. Astert is muszáj megemlítenem. Eleinte ő egy nagyképű, beképzelt gyereknek tűnt nekem, de aztán egyre pozitívabb lett róla a véleményem. A magyar szinkron meg zseniális. Egy újabb  anime, ahol a fordítás is kiváló és a karakterek egytől-egyig hozzájuk illő hangokat kaptak.  Az évadzáró viszont nem jött be, ezért is kellett levonnom végül egy pontot az értékelésből. Túl kiszámítható volt, túl sablonos és a sorozat hangulatához sem illett.

13. Megasztár 10 10/6
Eredetileg nem láttam a Megasztár első négy évadát, ezért is érdekelt az adások összefoglalója. Furcsa volt, nagyon más volt a régi adások hangulata azokhoz, amikhez én hozzászoktam. A szereplők fele is teljesen idegen volt a számomra, így meg az összefoglalót sem tudtam úgy élvezni, ahogy szerettem volna. Jó műsor volt, de inkább azoknak készült, akik az eredeti adásokat is látták.

14. ValóVilág 6. évad 10/5
Ez az 5 pont csak jóindulattal ötös és csak azért adtam meg rá, mert volt azért két – három ötletes feladat is a műsorban. Meg egyszer- kétszer nevetni is tudtam rajta, sőt volt olyan rész is, amit úgy vágtak össze, olyan aláfestő zenét tettek alá, hogy még meg is hatódtam. Nagy hiba volt az arénát kihagyni, ami az 5. évadot izgalmassá tette, a szereplők sem értettek a taktikához, csak szappanopera szinten tudtak viselkedni. Áskálódtak egymás ellen, vagy éppen ” szerelembe” estek egymással. A fináléba is olyanok jutottak, akiknek én több millát biztos nem adtam volna. Viki rafinált, aljas, rosszindulatú, aki a célja elérése érdekében bármire képes volt. Zsófi a rettenetesen buta pláza cica. Semmi sem érdekelte, csak az öltözködés és még egy légy miatt is képes volt hatalmas hisztit csapni. Játszotta bent az erkölcsös lányt, közben meg kint összefekszik azzal, aki a villában jól megalázta. Aurelio meg a nyafogó, nagyképű, gusztustalan, magamutogató kisgyerek, akinek bent minden cselekedetét a farka irányította. A fiataloknak ő aztán nem jó példakép , nagyon remélem ezt a helikopterezést hamar elfelejtik a fiatalok és nem kezdik el utánozni. Ha a 7. évad is ilyen lesz, ha az is primitív üvöltözésről és köpködésről fog szólni, akkor azt nem hiszem, hogy nézni fogom. Én szellemes szívatásokat, stratégiát, okos intrikát, érdekszövetségeket akarok és sok – sok ötletes feladatot jó szereplőkkel.

Jelenleg nézem

1. Pokoli macskák
Két rész ment le az új évadból és továbbra is szeretem. Rufusnak minél hamarabb készítenem kell egy macskasztrádát.

2. Dragon Ball Z
Net mellett hallgatom, vagy ha lassan tölt be valamit a gépem, akkor nézem is. Manapság minden animét meg kell becsülni, amit a TV lead és a Buus részek eleje amúgy sem rosszak.

3. Szulejmán 2. évad
Imádom a sorozat szinkronját, a zenéit, a cselszövéseket, a humoros és drámai jeleneteket és Bali béget. A mostani több éves időugrás meg garantálja, hogy egy ideig a történet biztos ne lassuljon be. Végre az idegesítő gyerek Musztafát sem kell többé látnom, így egy negatívummal is kevesebb lesz a jövőben.

4. Szerencse szombat
A júliusi sztárfellépő Nika egyelőre nem nyűgözött le, Szabó Dávid a hónap első adásában viszont nagyon jó volt.

5. Vámpírnaplók 3. évad
Sokat kellett várni erre az évadra, akkor sem lettem volna szomorú, ha nem láthatom, de ha már folytatták, akkor én is újra leültem a TV elé. Az epizódok most sem valami maradandóak, most is gondolkodnom kellett, hogy mik történtek az előző részben, nagyon könnyen el lehet felejteni. Akkor miért is nézem mégis? Azt a szintet még nem érte el, hogy dobjam és ez egyelőre még mindig Damonnak köszönhető.

6. Revolution 1. évad
Azt hiszem túlértékeltem ezt a sorozatot. Újra nézve rengeteg hibát veszek benne észre, a többi disztópiához képest izgalmasnak sem izgalmas. Most már jobban megtudom érteni, hogy miért lett elkaszálva. Másodjára nagy csalódás.

7. The Walking Dead 4. évad
Nem szeretek tévében feliratos filmeket nézni, nem tudom őket úgy élvezni, mint egy szinkronosat. Amikor olvasok nem tudom figyelni a szereplők mimikáját, az apróbb dolgokat a képernyőn és ez zavar, de az ősz még olyan messze van, ezért néha muszáj kivételt tenni. Két rész megnézése után viszont most még jobban várom a magyar szinkronos változatot, mert ez az évad eddig nagyon jó és ez magyarul még nagyobb élmény lesz. Egy közösség, aki kialakított magának egy életet egy békésnek látszó helyen. Próbálják túlélni a mindennapokat, de életben maradni egy ilyen világban nagyon nem könnyű. Imádom.

8. Foci világbajnokság 2014
Nem szeretem a focit, a csapatmérkőzéseknek is csak az eredményét néztem meg, de aztán a tipp játékban bekerültem a 10 legjobb közé és innentől lett igazán izgalmas minden. Most is ez megy és azon drukkolok éppen, hogy a Hollandok rúgjanak már be kettő, vagy három gólt. Nem is értem mit bénáznak. Pedig 20 ezer ft-ból mennyi jó könyvet lehetne venni. Kínzás ez a VB, ezen múlik mennyi új könyvet olvashatok a nyáron.

9. Fókusz, Reflektor, 8:8, Híradó, Mozikvíz
Reflektor, Fókusz és a Mozikvíz a nyereményjátékok miatt is vonzó, de e műsorokat inkább csak a neten követem és csak azon videókat nézem meg, amik felkeltik az érdeklődésemet.

10. Egy perc és nyersz
Mától szombatonként újra a képernyőn, valószínű ismétlés, bár én ezt a részt nem láttam még.

Várható premierek

Barátok közt 17. évad   – premier július 14.

Outlander – angol premier augusztus 9.  

Vélemény, hozzászólás?

