Mark Lawrence: Tövisek császára

Sorozat: A széthullott birodalom 3.

“Az a férfi, aki nem tud áldozatot hozni, veszít, míg mielőtt bármibe is belevágna, elöljáró.  Volt idő, amikor gondolkodás nélkül feláldoztam a körülöttem levők életét. Ma már nem megy olyan könnyen.  Sőt néha fáj is.  De ez nem jelenti azt, hogy ne tudnék és ne akarnék inkább feláldozni bármit, mintsem, hogy tűrjem, hogy  a leigázásomra használják, arra, hogy valamiképpen veszítsek.”

tovisekcsaszaraA KIRÁLY, AKI MINDENKIN URALKODNI AKAR, MÉG NAGYOBB BIRODALOMRA VÁGYIK. DE EZ A BIRODALOM A PUSZTULÁS SZÉLÉN TÁNCOL…

Jorg Ancrath király immár húszéves és hét ország ura. Apján ezidáig nem sikerült bosszút állnia, és az őt kínzó belső démonok egyre erősödnek. Ám legyen bármilyen gyötrelmes is az útja, ő kitartóan tör előre.

Mert csakis egyfajta hatalmat érdemes birtokolni: a teljhatalmat.

Jorg császár akar lenni. Ezt a méltóságot azonban karddal nem, csak szavazatokkal lehet megszerezni. És emberemlékezet óta nem jutott még többséghez senki a császárválasztó Kongresszuson, a Széthullott Birodalomnak emberemlékezet óta nincs vezetője. Jorgnak feltett szándéka, hogy változtat ezen, és szokás szerint nem válogat a módszerekben. Még több elfeledett technológiát tár fel a múltból, és nem habozik használni azokat.

Csakhogy a megszerzendő birodalmat egy még nála is jobban rettegett és gyűlölt, misztikus alak fenyegeti: a Holt Király.

Véleményem:

Jorg 9 éves volt, amikor megismertem. Egy tövisbokorról lógva kellett végignéznie, hogy az anyját és az öccsét William-et meggyilkolják. Az apja Olidan sem jó ember, hanem egy szívtelen, érzéketlen féreg. Ezek után nem volt meglepő, hogy fiatal kora ellenére Jorgból is egy pszichopata könyörtelen gyilkos vált. Aztán teltek az évek, Jorg 7 királyság ura lett, megnősült és most amikor már 20 éves, a felesége Miana az első gyermeküket várja.

Az évek múlásával elkerülhetetlen volt, hogy a mi antihősünk változáson menjen keresztül. Jó ember szerencsére nem lett belőle, ha ez megtörtént volna nagyot csalódtam volna a történetben. A feketéből sosem lesz fehér, de szürke viszont lehet. Jorg most is simán feláldoz bárkit, ha nincsen a hasznára. A hatalomért most is bármire képes, halálos veszélyben is képes gúnyolódni és viccelődni, kényszeres vonzalma sem múlik Katherine iránt, de már képes érzésekre. Én meg imádom, ha egy negatív szereplőnek is vannak érzelmei és nem érzéketlen rohadékok. A bölcs Coddint és Makint tiszteli, Mianát az esze és a rejtett könyörtelensége miatt kedveli, a gyermekét meg tényleg szereti. Mindent megtenne, hogy megvédje őt és azt szeretné, hogy belőle sokkal jobb ember váljon.

Jorg nem lett a kedvenc szereplőm a 3 kötet alatt, de ő olyan különleges karakter, hogy a búcsú tőle mégis nagyon fájdalmas. Kár, hogy nem olvashatok róla többet, hiányozni fog.

” A Holt Királyt körüllengte a borzadály, meg a fájdalom és veszteség érzése, a minden becses dolog elárultatása. Chella sohasem látta még, hogy kegyetlenséget követett volna el, sosem hallott nagyobb gonoszságáról ellenei elpusztításánál, és mégis tudta, hogy ő a legrosszabb mind közül. “

Szerettem a könyvet, mert…

  • A cselekmény több szálon fut. Az egyik az 5 évvel ezelőtti eseményeket folytatja, mégpedig onnan, hogy Jorg a nagyapja várában időzik és Fexlertől az Építő szellemtől megkapta a nézőkarikát. Jorg útnak indul a fertőzött területek felé, hogy mindent megtudjon az Építőkről. A másik a jelenkori történésekkel foglalkozik. Jorgnak a Holt Király fenyegetésével kell szembenéznie és a kongresszusra kell eljutnia, ahol majd kiderül valóra válik-e az álma és császárként egyesítheti-e a Széthullott birodalmat. Engem ez a szál érdekelt a legjobban a három közül. A harmadik Chelláról a nekromantáról szól és most őt is jobban megismerhettem végre.
  • Jorg fejlődik. A nagyképű gyerekből érett férfi lett, aki a saját vágyai elé helyezi a gyermeke biztonságát.
  • A könyv humora isteni.
  • Makin egy hű társ és Miana nem egy hisztis kislány, hanem egy erős, mocskos szájú fiatal nő, aki méltó ahhoz, hogy Jorg felesége legyen.
  • A Holt király kiléte meglepett.
  • Zseniális a regényben megismert világ. Disztópiát a fantasyval keverni fantasztikus ötlet volt.
  • Jó volt olvasni Jorg elmélkedéseit, filozófiai gondolatait.
  • A történet szépirodalmi stílusban van megírva.
  • Mindenre figyelni kell, minden apró mondatnak jelentősége van.
  • Szokatlan a befejezés. Több tippem volt a végével kapcsolatban, de egyik sem vált valóra. Nagyon nem erre a végkifejletre számítottam, de ez a lezárás méltó a sorozathoz.

Amikkel nem voltam megelégedve:

  • A mellékszereplőket jó lett volna jobban megismerni.
  • A szereplők kinézetét jobban meglehetett volna írni. Azt is csak most tudtam meg, hogy Katherine vörös hajú.
  • Az 1000 évvel ezelőtti világról is többet szerettem volna tudni.
  • Kíváncsi lettem volna Jorg és Miana első együttlétére is. Tudom, hogy ez nem romantikus történet, sőt már a szex jeleneteket sem szeretem, de érdekelt volna, hogy Jorg gyengéd volt- e, ezt ugyanis nehéz elképzelni róla.
  • A legnagyobb problémám viszont Katherine-el volt.

SPOILER A 2. kötet vége után nem értettem mit keres ebben a részben. Szerettem volna egy kis magyarázatot. SPOILER vége.

A 2. kötetet jobban szerettem, abban több volt a történés, de a 3. részben sem csalódtam. Ezt a sorozatot nyugodt szívvel ajánlom bárkinek.

10/8

Nem hibátlan, de nagyon szerettem.

” Az az igazság, hogy azt akartam, a csúcsponton vegyenek búcsút Jorgtól. Inkább fejezzék be a 3. könyvet úgy, hogy még többet szeretnének, mint vágják sutba a 6.-at azzal, hogy elegük volt. Az olyan szereplők, akik a szavatosságuk lejárta után is ugrabugrálnak, hamar önmaguk karikatúrájává válnak. Ugyanazt az utat járják végig újra meg újra, és minden lépéssel unalmasabbak lesznek. Remélem, Jorg megúszta ezt, és ő meg én valamiféle értéket teremtettünk együtt.”

Igen megúszta és én minden sorral egyetértek. Minden írónak ezt kéne csinálnia. Rossz megválni egy jó sorozattól, de a búcsú sokkal szebb így, mintha később már csak azért olvasnánk, mert nem szeretnénk félbehagyni.

“Remélem továbbá, hogy a következő könyvemet is megveszik majd.”

Én biztos. A vörös királynő háborúja – Bolondok hercege szerintem ugyanilyen minőségi sorozat lesz, mint ez volt. Annak meg főleg örülök, hogy a történet és a szereplők újak lesznek, de a kor és a világ ugyanaz marad. Talán egyszer Mayar Királyságba is eljutunk majd.

A könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!

Könyv adatai

Kiadó: Fumax
Eredeti cím: Emperor of Thorns
Műfaj: Disztópia, fantasy
Oldalak száma: 475
Borító: kemény fedeles
Fordító: Gy. Horváth László
Teljes ára: 4595 Ft
Megjelent: angolul 2013, magyarul 2013
Más vélemények: Moly , Goodreads

MEGRENDELHETŐ: ITT

RÉSZLET A KÖNYVBŐL: ITT

Mark Lawrence könyvei

  • A széthullott birodalom

1. Prince of Thorns – Tövisek hercege 10/7
2. King of Thorns – Tövisek királya 10/9
3. Emperor of Thorns – Tövisek császára 10/8

  • A vörös királynő háborúja

1. Prince of Fools
2. ???

Vélemény, hozzászólás?

