Dan Wells: Szörnyeteg úr

Sorozat: John Cleaver 2.

” Tudjátok, én is szörnyeteg vagyok – nem természetfeletti démon, csak egy kattant kölyök. Az egész életem azzal telt, hogy próbáltam elzárni a sötét oldalam, hogy senkit ne bánthasson, de aztán megjelent az a démon, és csak úgy állíthattam meg, ha szabadon engedem a sötét oldalamat. és most nem tudom, hogy zárjam vissza. A sötét oldalamat, azt, amelyik véres késekről álmodik, és elképzeli, hogy mutatna fejed egy karón, Szörnyeteg úrnak hívom.

szornyetegurA Nem vagyok sorozatgyilkosban John Wayne Cleaver megmentette a városát egy olyan hidegvérű mészárostól, aki még az általa bálványozott sorozatgyilkosoknál is rettenetesebb tetteket vitt végbe.
De úgy tűnik, a démon nem volt egyedül, és az eltűnése egy új fenevadat hozott Clayton megyébe. Lassan újra gyűlni kezdenek az áldozatok a hullaházban, és John egy új rejtéllyel találja szemben magát, amely megoldásra vár.
John azonban már megízlelte a gyilkolás ízét, és lehet, hogy a sötétebbik oldala, amit eddig fegyverként használt a harcban – az a rémisztő alteregó, akit csak Szörnyeteg úrként emleget – most átveszi az uralmat.
Claytonban senki nincs biztonságban, amíg John le nem győzi két legádázabb ellenfelét: az ismeretlen démont, akit meg kell ölnie, és a belső démonját, aki elől nem menekülhet.
Ez a díjnyertes kötet még több borzongást és izgalmat ígér, mint a trilógia előző része. Dan Wells előre is bocsánatot kér a rémálmokért.

Dan Wells hazánkban is szép sikereket elérő debűtáló regénye, a Nem vagyok sorozatgyilkos folytatódik, a Szörnyeteg úr 2010-ben elnyerte a legjobb regénynek járó Whitney-díjat.

Véleményem:

Nagyon vártam John történetének a folytatását, pedig az első kötettel nem voltam teljesen megelégedve. Hiányérzetem maradt utána, nem éreztem annyira kidolgozottnak, jól megírtnak, mint Wells disztópia sorozatát. De John nagyon érdekes karakter és egy szociopata gondolatait olvasni sosem unalmas. Úgy álltam neki a 2. kötetnek, hogyha hozza azt a szintet mint az első rész, akkor nem fogok csalódni. Nem voltak nagy elvárásaim, nem vártam el, hogy olyan jó legyen, mint a Töredékek. A Töredékek idén amúgy is nagyon magasra tette a mércét, amióta kiolvastam egy könyvre sem tudtam 10 pontot adni. A Szörnyeteg úrtól viszont nem azt kaptam amire számítottam. Ez a könyv sokkal többet nyújtott, mint az első kötet. Engem nagyon felkavart, meglepett, elborzasztott, egyáltalán nem volt könnyed olvasmány. de pont ettől tartom nagyon jónak.

“A nevem John Cleaver. Clayton megyében élek, egy kisváros szélén, egy halottasházban. Ott van nekem anya, a nővérem és a nagynéném. 16 éves vagyok. Szeretek olvasni és főzni, és szeretek egy lányt, Brooke-ot. Szeretem mindig azt tenni, ami helyes, bármi történjék is. Jó ember akarok lenni. “

John valóban jó ember akar lenni. Szigorú szabályokat állít fel, hogy Szörnyeteg úr ne vegye át felette az uralmat. Küzd a benne lévő szörnyeteggel, fél attól a pillanattól, amikor Szörnyeteg úr legyőzi őt. Nagyon nem szeretné, hogy ez bekövetkezzen. Normális életet akar élni, még Brooke-ot is elhívja randira, úgy érzi mellette minden rosszat elfelejthet. Anyjára is számíthat, ő elfogadja Johnt a hibáival együtt és sosem szeretne ellene fordulni, minden körülmények között szeretni akarja. Ilyen egy rendes anya. Drukkoltam Johnnak, hogy sikerüljön legyőznie Szörnyeteg urat és ő is olyan átlagos életet tudjon élni, mint a többi 16 éves fiú. De aztán olyat tett, amit én sosem fogok tudni megbocsátani neki. Ezzel a tettével átlépett egy határt, ahonnan szerintem már nincs visszaút. Sőt e tette annyira felkavart, hogy pár napig nem is volt kedvem róla olvasni. Nagyon megharagudtam rá. Amikor folytattam a történetét azt kívántam, hogy szenvedjen. Megtörve szerettem volna látni, nem akartam őt szeretni. Úgy éreztem nincs már remény a számára.

“A nevem Szörnyeteg úr. Több tucatnyi figyelmeztető jelét mutatom annak, hogy sorozatgyilkos hajlamaim vannak, és gyakran fantáziálok erőszakról és halálról. Jobban érzem magam a hullák, mint az élők között. Megöltem egy démont, és minden egyes nap újra ölni vágyom, olyan ez a vágyam, mint egy feneketlen kút a lelkemben.”

John ebben a részben nagyon erős és kegyetlen ellenféllel akad össze. Egyre jobban szorul a nyaka körül a hurok és olyan borzalmas rémálomba csöppen, amire ő és én sem számítottam. Johnnak fel kell vennie a harcot a szadista őrülttel és a lelkiismeretével is. Vajon lehet még belőle jó fiú, egy hős, akit tisztelni lehet és fel lehet rá nézni? Erre szerintem, már csak a trilógia végén fogom megkapni a választ. A 2. kötet végére pozitívan csalódtam benne, még meg is sajnáltam párszor, együtt tudtam vele érezni és emberi vonásokat is többször felfedeztem benne. Már nem egy szörnyetegként gondoltam rá, mint a könyv közepén, de amit tett, azt sosem fogja tudni jóvá tenni.

A Johnnal való személyes ellentét viszont nem vált a történet rovására. A könyv eszméletlen jó. Sötét, sokkoló, feszültséggel teli, nyomasztó, véres, csavaros. Olyan komoly témákkal is foglalkozik, mint a családon belüli erőszak, mi a helyes – mi a helytelen. Az utolsó 100 oldal meg annyira ütős, annyira szíven ütött, hogy nem tudnék rá 10 pontnál kevesebbet adni. Wells egy zseni, hogy még egy ilyen beteg történetet is ennyire fantasztikusan megtud írni. A 3. részt minél hamarabb be kell szereznem.

10/10

Ha erős idegzettel és gyomorral rendelkezel, akkor semmiképp ne hagyd ki John Cleaver történetét.

A könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!

Könyv adatai

Kiadó: Fumax
Eredeti cím: Mr. Monster
Műfaj: misztikus thriller
Oldalak száma: 267
Borító: puha fedeles
Fordító: Szebegyinszki Szilvia
Teljes ára: 2690 Ft
Megjelent: angolul 2010, magyarul 2013
Más vélemények: Moly , Goodreads

MEGRENDELHETŐ: ITT

RÉSZLET A KÖNYVBŐL: ITT

Dan Wells könyvei

  • John Cleaver

1. I Am Not A Serial Killer – Nem vagyok sorozatgyilkos 10/8
2. Mr. Monster – Szörnyeteg úr 10/10
3. I Don’t Want to Kill You – Nem akarlak megölni

  • Részlegesek

0,5 Isolation
1. Partials – Részben ember 10/10
2. Fragments – Töredékek 10/10
3. Ruins

Vélemény, hozzászólás?

