2014 első negyedévének összefoglalója

Bővebb vélemények is jönnek majd  hamarosan.

Könyv

A polcom új lakói

Az elmúlt három hónapban megint többel gyarapodott az olvasásra váró könyveim száma, mint amennyit elolvastam. Így nehéz lesz a várólistámat 0-ra lecsökkenteni, de nem bánom. 🙂

polcom1

Az elmúlt három hónapban olvastam

1. Dan Wells: Fragments – Töredékek 10/10
Imádtam. Dan Wells nagyon magasra tette a mércét az idén. Kíváncsi leszek mely könyveket fogom még hasonlóan ennyire jónak találni. Ruinsot, ami már fordítás alatt áll?

2. Dan Wells: Szörnyeteg úr 10/10
Az utolsó 100 oldal annyira sokkoló, hogy nem bírtam rá kevesebb pontot adni. Wells egy zseni.

3. Oliver Bowden: Assassin’s Creed – Fekete lobogó 10/9
Bowden írhatta volna 100 oldallal hosszabbra is a könyvet. Pár karaktert és eseményt úgy jobban kilehetett volna dolgozni. A történet viszont így is nagyon jó.

4. Loretta Chase: Egy tökéletes lord 10/8
Olvastam már jobbat Chasetől, de most sem okozott nekem csalódást.

5. Johanna Lindsey: Az én bukott angyalom 10/8
Intrikák, félreértések és egy idegesítő főhős.

6. Natalie Babbitt: Örök kaland 10/8
Szép történet, de nagyon rövid.

7. Julia Quinn: Ma éjjel táncolnék 10/7
Johnt párszor szívesen lecsaptam volna.

8. Julie Garwood: A nagymenő 10/7
Gyengébb, mint a többi. Krimi szál ebben a részben volt a leggyengébb, meg a szereplők sem voltak valami szerethetőek. Finn túl tökéletes, Peyton meg nálam már azzal leírta magát, hogy egy pasit azért dobott, mert 7 cicája volt.

Jelenleg olvasom

Mark Lawrence: Tövisek Császára
Egyelőre gyengébbnek érzem, mint a 2. részt, de az utolsó 50 oldal még mindent megváltoztathat.
Jon Sprunk: Az Árny csábítása
A könyv felénél tartok és imádom. Sok izgalom, középkor, szerelmi szál és Caim.
Kelemen Zoltán: Első 21 novella
Egy novella alapján még korai lenne véleményt írnom róla.
J. A. Redmerski: A soha határa
Az egyik percben nagyon szeretem a könyvet, a másik percben idegesít. Miért kell a szereplőknek állandóan vigyorogniuk?
Julia Quinn: Lent délen, édes…
Williamet imádom, ezért remélem nem fogok csalódni a könyvében.

Április legjobban várt könyvei

Brenda Joyce: Halálos esküvések
Szomorú vagyok, hogy búcsúznom kell Calder Harttól, az én álompasimtól.
Dan Wells: Nem akarlak megölni
Sajnos véget ér az ifjú szociopata, John Cleaver története is. Vajon van még remény a számára?
Anthony Ryan: A vér éneke
Az egyik nagy esélyesnek tartom a 2014-es év legjobb könyve címre. Kíváncsian várom, hogy felül tudja-e múlni nálam Michael J. Sullivan és Jon Sprunk fantasy sorozatát.
Fontos infók a megjelenéssel kapcsolatban:  ITT.

TV

Az elmúlt három hónapban néztem

Dobtam

True Blood 5. évad 10/1
Az első 4 évadot is csak nehezen tudtam végignézni, de van olyan pont, amikor egyszer az én türelmem is véget ér és ez most érkezett el. Ennyire gagyi, nulla történettel rendelkező sorozatot sem láttam még. Nem szól semmiről, értelmetlen az egész. Szereplők is idegesítőek és ennyi ronda pasit sem tudom hogyan tudtak összeválogatni. Ha csak ők lennének az egyetlen férfiak a világon, akkor sem kellenének. Nem kínzom tovább magam, nem lenne értelme.

Végig néztem

A Nagy Duett 3. évad 10/10
Szeretem az olyan műsorokat, amik két-három órára kikapcsolnak, szórakoztatnak, megnevettetnek és közben drukkolhatok a kedvenc párosaimnak is. Fináléba szerintem a három legjobb páros került. Király Viktor és Dundika meglepően jók voltak végig, meg is nyerhették volna, ha nem a Kedvesemet adják elő új stílusban. Pokorny Lia és Dolhai Attila általában rossz számokat választott, de a Fekete Rúzs nagyon tetszett tőlük. Ők is megnyerhették volna, de aztán újra előadták azt a zenének nem nevezhető Fox förmedvényt és ezt az esélyt el is bukták. Ez még a Krasznai féle Popzenénél is rosszabb volt, pedig már azt is kínzás volt hallgatni. Cooky és Hien a verseny nagy meglepetése. először azt hittem ők fognak a leghamarabb kiesni, de aztán rajtuk lehetett a legtöbbet nevetni és adásról adásra jobbak lettek. Megérdemelten nyertek.

A Dal 2014 10/10
Az idei évad nem okozott nekem csalódást, a tavalyit sokkal gyengébbnek éreztem. Most sok olyan dal volt benne, amit szívesen meghallgatok többször is.

Kalandos nyár 6. évad 10/9
Dráma, szerelem, mindennapi élet és sok váratlan fordulat. A szereplőket még mindig nagyon kedvelem és ez egy karakterközpontú történetnél nagyon fontos.  Nico 40 éves korára nagyon vonzó pasi lett, szegény Christian meg nagyon szerencsétlen. mindig rájár a rúd. Varga Rókus hangját meg nem tudom megunni. Imádom. Remélem a 7. évadra nem kell majd éveket várnom.

The Walking Dead 1. évad 10/8
Nem voltak nagy elvárásaim a sorozattal kapcsolatban, de mivel disztópia ezért nem hagyhattam ki. Kedvenc szereplőm itt nem lett, fordulatok is eléggé kiszámíthatóak voltak, de mégis lekötött.

Dragon Ball Z 10/7
14 évet kellett rá várnom, de végre sikerült végignéznem. A humoros, romantikus részeket szerettem, azt is, hogy telik az idő, szereplők felnőnek, változnak. Váratlan fordulatokból sem volt hiány. Goku és Vegita nagyképű viselkedése viszont nagyon tudott idegesíteni. Már rég legyőzhették volna az ellenséget, erre mindig elkövettek valami szánalmas hibát. A hosszúra elnyújtott harcok és a filler részek is untattak.

Egyszer volt, hol nem volt 2. évad 10/5
Nagyon gyerekes és a történet is nagyon zavaros, unalmas. Egy-két szereplő tartott csak a TV előtt. Ha ők nem lennének nem bírtam volna végignézni.

Jelenleg nézem

The Walking Dead 2. évad
Ez az évad eddig eléggé jó. A Last of ustól és a Fragmentstől még elmarad, de kezd egyre jobb lenni. A sorozat egyetlen nagy hibája, hogy a drámai részekből hiányzik a katarzis. nincs az az érzés, hogy egy szereplő halála lesokkol, megdöbbent, napokig a hatása alatt vagyok stb. Az életben maradtak is túl könnyen továbblépnek egy szereplő halálán, nem érzem azt, hogy lelkileg megviselné őket. Pár jelenetet jobban kilehetne dolgozni, mert többnél is hiányérzetem van. A szereplők többsége sajnos még mindig idegesít. Rick, Lori, Andrea és Carol rengeteget tud nyafogni, Carl meg nagyon béna. Darylt viszont nagyon megkedveltem, meg Meggiet és Glennt is kezdem egyre jobban megszeretni.
A sorozat szinkronhangjai:
Rick: Rajkai Zoltán
Shane: Varga Gábor
Lori: Ruttkay Laura
Andrea: Soleczky Janka
Carol: Kubik Anna
T-Dog – Dózsa Zoltán
Daryl – Schmied Zoltán
Dale – Barbinek Péter
Hershel – Tordy Géza
Maggie – Andrádi Zsanett
Glenn – Molnár Áron
Carl – Boldog Gábor
Kormányzó – Kárpáti Levente
Tyreese – Bognár Tamás
Sasha – Bogdányi Titanilla
Milton – Posta Victor
Allen – Zámbori Soma
Ben – Juhász Levente
Axel – Csuha Lajos
Oscar – Csőre Gábor
Martinez – Jakab Márk
Michonne – Pálmai Anna
Beth – Hermann Lilla

Yi San
Másodszorra is nagyon tetszik, pedig vannak ennél jobb koreai történelmi sorozatok is. Minőségi, értéket képvisel és jól bemutatja, hogy a hatalom még egy jó embert is meg tud részegíteni és ha valaki rossz útra lép, onnan már nagyon nehéz visszatérni.

Szulejmán 2. évad
Imádom a két eunuchot, rengeteget lehet rajtuk nevetni. A drámai részek is egyre jobbak, Az anya fájdalma, amikor elveszti a gyermekét, az összetört szerelmes férfi , aki hosszú idő után végre feleségül vehette élete szerelmét, de aztán jött az a fránya pestis….Mindkét jelenet nagyon meghatott engem. Történelmi rész nem sok van, de amikor a történelem is szerepet kap, akkor azok a részek is nagyon érdekesek tudnak lenni. Bali bég meg annyira sármos és őt is Varga Rókus szinkronizálja. A sorozat egyik nagy hibája, hogy nagyon be tud lassulni és a főszereplő Hürrem is nagyon ellenszenves. Gonosz, aljas, célja elérése érdekében bármire képes. A szultán anyja meg még nála is rosszabb. Nagyon várom, hogy a gyerek szereplők felnőjenek és elkezdődjenek a hatalmi harcok a trónért.

Yugioh GX
Már azokat a részeket várom, amiket az Animax korábban nem adott le.

Szerencse szombat
Amióta nincs Emilio, ezt is elkezdtem rendszeresen nézni. A változatos előadók nagyon jót tettek a műsornak. Eddig Tóth Vera, Vastag Csaba és Janicsák Veca volt a vendég egy hónapig, most áprilisban meg Radics Gigi. Sőt jövőhéten fellép a ByTheWay is.

A következő!
Nagyon ritka manapság a tudáson alapuló vetélkedő és ez még vicces is. Egyszer hagytam egy hónapos szünetet, de most már szerintem rendszeres néző maradok.

Cobra 11
Ez az a sorozat, amit nem követek rendszeresen, havonta, vagy két havonta látok belőle csak egy részt. Múlthéten pont láttam egyet és pont egy jobbik, akciódúsabb, drámaibb részt sikerült kifognom. Függővég miatt meg muszáj lesz holnap is megnéznem. Bent kedvelem és Varga Rókus hangja továbbra is megunhatatlan.

Barátok közt 16. évad
16 év eléggé sok idő, ennyi idő alatt az ember már megszokásból is leül a TV elé + a karakterek is az ember szívéhez nőnek. Sőt a nyereményjáték is nagyon csábító. Néha olyan apró dologra tudnak rákérdezni, amire tényleg csak az tud válaszolni, aki nézi. PL. milyen színű volt Ádám sálja stb. A történet viszont egyre laposabb. Az írók már kifogytak az ötletekből és már magukat ismétlik. Rájuk is ráférne egy csere. Ábrahám Edit hiányozni fog. Miki már nem olyan, mint régen. Leukémia szál már unalmas, nem jó érzés beteg embereket nézni hónapokon keresztül egy sorozatban sem. Az is sokat elmond a sorozatról, hogy jelenleg az egyik legérdekesebb szál az, hogy ki lehet Nóra szeretője, Lehet tippelgetni, de az írókat ismerve a végén ezt a szálat is elrontják majd, mint a többit.

Négyen négy ellen
Nem lesz a kedvenc vetélkedőm, de szórakoztató.

Szombat esti láz 5. évad
Először nagyon megörültem, hogy jön az új évad, de aztán egyre inkább csalódni kezdtem. Most nincs kiesés, a szereplők többsége alig ismert. Az első adás eleji 5 perces bohóckodásnál meg arra gondoltam, hogy miért kellett így elrontani a kedvenc műsoromat. Aztán jöttek a táncok és a koreográfiákat most is szerettem, dalokat szintén. Tetszett az is , hogy többféle tánc van benne, mint eddig. Nem olyan jó, mint a korábbi részek, kevésbé izgalmas, szereplők terén is gyenge, de élvezem.
TÁNCOSOK
Eszményi Viktória és Cseh-Szakál Tibor: Tibit kedvelem, de Eszményi Viki teljesen hidegen hagy.
Heilig Gábor és Südi Iringó: Vicces páros, néha szórakoztatnak is, de egy táncos műsorban nekem ez kevés.
Máté Krisztina és Orosz József: Kriszta nekem nem valami nőies, az sem tetszik, hogy kivételeznek vele. Számomra ő olyan gyenge, mint Eszményi Viki.
Bárdos András és Molnár Andrea: Középszer. Nem rosszak, de szeretni sem tudom őket.
Rezes Judit és Lehoczky György: Judit nagyon jól táncol, de mégsem tudom őt szeretni.
Szabó Győző és Karcagi Dalma. Végre egy szimpatikus páros, akik jól is táncolnak.
Makranczi Zalán és Práger Kitty: Őket szintén kedvelem, bár tánc terén Zalánnak van még hová fejlődnie.
Szinetár Dóra és Angyal András: nekik drukkolok a legjobban. Nagyon jók. Dóra szimpatikus és András is nagyon megérdemelné végre, hogy nyerjen. A döntőben biztos rájuk szavazok majd, aztán jó lenne nyerni egy e-könyv olvasót, vagy egy 300ezer értékű Spar utalványt.

ValóVilág 6. évad
Szeretem nyomon követni az olyan játékokat, aminek a végén csak egy nyerhet. Érdekel ki mire képes a nyereményért. Ebbe is emiatt néztem bele. De ahogy teltek a hetek egyre jobban ráuntam a műsorra. Azt továbbra is figyelemmel kísérem, hogy ki megy párbajra, ki esik ki, de az összefoglalókat inkább már csak hallgatni szoktam, vagy elolvasom a neten, nem köt már le. A korábbi évadokban a feladatok is szórakoztatóak voltak, most viszont ezek is ötlettelenek. A korábbi évadokban mindig tudtam valakinek drukkolni, de most legszívesebben senkinek nem adnám oda a nyereményt. Egyikük sem érdemli meg szerintem. Charlotte sunyi volt, örülök, hogy kiesett. Aurelio állandóan nyafog, nagyképű, gusztustalan, magamutogató, a farka irányítja a cselekedeteit. Utálom az ilyen embereket. Még az sem teszi szerethetővé, hogy Assassin’s creed rajongó. Zsolt rettenetesen lusta és a poénoknál nem tudja hol a határ. Krisztián józanon olyan, mint egy angyal, de ha iszik előjön az igazi énje, bunkó, ijesztő. az a típus akiből azt is kitudnám nézni, hogy ha a felesége szóba áll egy férfival, akkor megveri, vagy kést ránt. A betegesen féltékeny emberek ugyanis ilyenek. Viki rafinált, aljas, rosszindulatú, aki a célja elérése érdekében bármire képes. Tiszta Hürrem. Lehet emiatt fog ő nyerni? Ha választanom kell, akkor inkább ő, mint a többiek. Teo unalmas, idegesítő, csak akkor szerepel, ha Aureliot kényezteti az ágyban. Iza önző, mocskos szájú, az embereket tárgynak tekinti, leköpi azt is, akit elvileg szeret. Milyen ember az ilyen? Zsófi meg rettenetesen buta pláza cica. Semmi sem érdekli, csak az öltözködés és még egy légy miatt is képes hatalmas hisztit csapni. Rossz belegondolni, vagy valaki közölük milliókat fog nyerni. Holnap egyébként kiderül, hogy folytatódik-e az Iza-Krisztián szappanopera, vagy véget ér.

Várható premierek

Ének iskolája 2. évad – premier április 13.
Az előző évadot nem szerettem, nem is néztem, inkább csak a háttérben szólt, de az új évad ettől még megérdemel egy újabb esélyt.

The Walking Dead 3. évad: – premier április 14.
Remélem a történet többször is meg fog majd lepni és a drámai részek is ütősebbek lesznek.

Vámpírnaplók 3. évad – premier április 22.
Már nem emlékszem a 2. évadra, az is lehet, hogy dobni fogom, hisz az évek alatt sokat változott az ízlésem. Nem tudom, hogy tetszeni fog-e.  Majd kiderül.

 Game

Végig vittük

Uncharted 3 10/10
Legjobb rész a sorozatból, izgalmas és tele van ütős menekülős jelenetekkel. Másodszorra sem unatkoztam közben.

Jelenleg játszunk vele

Last of us
Másodjára is nagyon jó. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

