X-faktor 2013 – Tizenegyedik élő adás – Finálé

xfaktorSajnos véget ért a 4. évad is, azért sajnos, mert a zenés tehetségkutatók közül az X-et szeretem a legjobban. Csillag születik, Voice meg hasonlók annyira nem nyerték el a tetszésemet.

Első X-ben Norbi,Vastag Csaba és Takács Nikolas volt a kedvencem. Örömömre mindhárman finalisták lettek. Amikor már csak Nikolas és Csaba volt versenyben, akkor már csak Csabának drukkoltam,. Nikolas hiába volt kedvenc,  mégsem akartam, hogy nyerjen.  Szerencsére Csaba nyert, így nagyon boldog lehettem.

Második X-ben  Apollo 23, Kocsis Tibor  és Gyurcsik Tibor volt a kedvencem. Közülük Tibó lett csak finalista, ellenfele Baricz Gergő és Muri Enikő volt, akiket viszont nagyon-nagyon nem szerettem. Izgulós hétvége volt, mivel az RTL Murit nagyon nyomta, de az eredmény szerencsére az lett, amit akartam:  Tibó nyert. 🙂

Harmadik X-ben csak két kedvencem volt. Oláh Gergő és Szabó Dávid. 4 közül szerintem ez volt a leggyengébb évad, mivel nagyon sok olyan énekes volt benne, akiket nagyon nem bírtam.  Kedvenceim közül csak Gergő lett finalista. Ellenfele Antal Timi volt, akit nem szerettem és Adél, aki  valamikor tetszett, valamikor nem. Szerencsére Gergő nyert, így végül a 3. évadban sem kellett csalódnom.

Negyedik X-ben Ákos, Márk és Dóra volt  a kedvencem, Amikor Márk feladta, onnantól kezdve már  a By the waynek is drukkoltam, hisz őket is szerettem.  Ákosnak ott lett volna a helye a legjobb 3-ban, de ez sajnos nem jött össze. Márk biztos ott lett  volna, de feladta. By the way és Dóra viszont szerencsésen vették az akadályokat, így bekerültek a fináléba. Amikor Tünde kiesett már tudtam bármi is lesz a végeredmény csalódni már ebben az évadban sem fogok, akkor sem, ha én Ákosnak adtam volna a győzelmet. Lényeg, hogy nem Tünde nyert. Csak 1%on múlott, hogy ő esett ki szombaton. vagyis könnyen ott lehetett volna a vasárnapi fináléban, ennek viszont nagyon nem örültem volna, már azért sem, mert  akkor lehet újra meg kellett volna hallgatnom azt a fülsértő, dalnak nem nevezhető vinnyogást tőle.

Fináléban már csak  két kérdésre vártam a választ. 
Negyedszerre is fiú nyeri az Xet? Ha a By the way nyer, akkor igen.
Negyedszerre is ugyanabból a szobából kerül ki a győztes? Ha Dóra nyer, akkor igen. Dóra és Tünde ugyanis ugyanabban a szobában lakott, ahol a korábbi 3 győztes is.

Vasárnapi adás már 13:30-kor elkezdődött. Eleinte csak fél füllel hallgattam, mert akkor még nem nagyon kötött le. Adás akkor kezdett érdekes lenni, amikor visszatértek a kiesettek. Többen a saját dalaikat is megmutatták.

MDC 10/9
Bozsek Márk 10/6
Fat phoenix 10/6
Péterffy Lili 10/5
Szabó Ádám 10/7

Márkkal való beszélgetés azért is volt érdekes, mert neki elárulták, hogy az első 4 élő adásban hányadik helyen végzett. Elsőben 2. volt, másodikban 4., harmadikban 3., negyedikben viszont ő kapta a legtöbb szavazatot.

Este 8-kor aztán elkezdődött a lényeg, a finálé.

Nyitány
MDC – Az élet vár 10/7

Első két körben a finalisták a legjobb magyar és angol dalukat éneklik el. Választásokkal nem nagyon értettem egyet, szerintem nem minden esetben választották a legjobbat.  Pontszámom és a véleményem nem változott a dalokról, most is azt gondolom mindről, mint amikor először hallottam.

Első kör

ByTheWay
R-GO – Létezem 10/8
Jók voltak, de nem ez a legjobb magyar daluk.
Danics Dóra
The Animals – House of the rising sun (Haley Reinhart Cover) 10/9
Ez most is tetszett. Amikor nem kiabál, rikácsol, akkor nagyon tudom őt szeretni.

Második kör

ByTheWay
Pitch Perfect – Cup Song (Kurt Schneider Remix) 10/8
Egy picit most is unatkoztam, amíg énekeltek, de a produkciójukat nagyon ötletesnek tartom továbbra is.
Danics Dóra
Anna and the Barbies feat. Kiss Tibi – Márti dala 10/8
Jól állt neki ez a szám, de sajnos a borzongás elmaradt . Kissé maníros és színpadias  volt.

Első kör után az állás 50 – 50 % volt, tudtam, hogy lesz ilyen is. 🙂

Első extra produkció
Keresztes Ildikó feat. Recirquel – Adj valamit 10/10
Ildit mint mentor nem kedveltem, de ez a produkció engem nagyon megfogott.

Duett
Danics Dóra és a ByTheWay
Hevesi Tamás – Ezt egy életen át kell játszani 10/10
Most szerencsére Dóra nem akarta leordítani fiúkat, így ötüktől nagyon jó előadást hallhattam.

Második extra produkció
Tóth Gabi – Üdvözül a ValóVilág 10/10
Gabit sem kedvelem mentorként, idegesít, de énekelni szerintem nagyon tud.

Győztes dal
ByTheWay 10/8
Eleinte nagyon hamis volt, de amikor együtt énekeltek, akkor már jó volt őket hallgatni.
Danics Dóra 10/10
Ezt a  dalt egyértelműen neki írták.

Harmadik extra produkció
Vastag Csaba, Kocsis Tibor, Oláh Gergő 10/10
3 kedvencemet együtt nagyon jó volt látni, hallani és a dalt is imádtam.

Közös produkció (12 döntős)
Rácz Gergő – Csak állj mellém 10/7
Búcsú mindig szomorú és megható.

Már csak az eredményhirdetés volt hátra.

Drukkoltam  a By The waynek, mert, mind a 4-en nagyon szimpatikusak.
Nekik nagyobb szükségük lett volna a pénzre, mint Dórának.
Ha ők nyernek, akkor végre nem abból a bizonyos szobából kerül ki a győztes.

Drukkoltam Dórának, mert itt az ideje, hogy az RTL-en lány is nyerjen. ma ő sokkal jobb volt, mint a 4 fiú és itt mégis a hang számít.  Ma szerencsére egyik dalban sem kiabált,  valószínű ö is tudja, hogy akkor hallgathatatlan.

Végül Dóra nyert, így ha jövőre is lesz X, akkor az a szoba továbbra is kísérteni fog engem.
Hiába drukkoltam neki, azt a felhőtlen örömöt azért nem éreztem, amit  a korábbi 3 évadnál.  Talán azért is, mert  a színpadon sem volt akkora öröm. Ha a BTW nyert volna,  majdnem minden kiesett örült volna. Győztes dal közben emiatt nagyon nagy hiányérzetem volt.
Az X-Faktor 2013 győztese

Győztes dal, a győztestől

Végül egy kis lista

Legjobb dalok a 4. évadból:

10. Danics Dóra és a ByTheWay: – Ezt egy életen át kell játszani
9. Danics Dóra: Glitter & Gold
8. Vastag Csaba
7. Keresztes Ildikó feat. Recirquel – Adj valamit
6. ByTheWay- Bozsek Márk: Bless that body
5. Vastag Csaba, Kocsis Tibor, Oláh Gergő
4.Bytheway: Embertelen dal
3. Danics Dóra Győztes dala
2. Tóth Gabi – Üdvözül a ValóVilág
1. Csordás Ákos: Jelenés

Legrosszabb dalok  a 4. évadból:

10. Eckert Anikó: Black Heart
9. Fat Phoenix: Crucified
8. Fat Phoenix: Why You Wanna Trip On Me
7. Péterffy Lili: Beauty and a Beat
6. Batánovics Lili: Unfaithful
5. Krasznai Tünde: Örökké tart
4. Bozsek Márk: Féltelek
3. Kistehén – Milyen kár
2. Fat Phoenix: Éjjel-Nappal Budapest
1. Krasznai Tünde: Popzene

Összes adás eredménye: van köztük pár meglepő.

1. adás

1. Danics Dóra 15, 77 %
2. Bozsek Márk 12,68 %
3. Csordás Ákos 11, 69 %
4. Krasznai Tünde 9,17 %
5. Szabó Ádám 8, 57 %
6.  ByTheWay 7, 83 %
7. Batánovics Lili 7, 49 %
8. Fat Phoenix 6, 46 %
9.  Tóth Marcell 6,21 %
10.  Péterffy Lili 4, 92%
11.  MDC 4,88 % Itt ők estek ki.
12. Eckert Anikó 4,35 %

2. adás

1. Danics Dóra 12,69 %
2. Fat Phoenix 11,73 %
3. Krasznai Tünde 10,91 %
4. Bozsek Márk 10,35 %
5. ByTheWay 10,11 %
6. Szabó Ádám 10,06 %
7. Csordás Ákos 9,05 %
8. Batánovics Lili 7,35 %
9.  Eckert Anikó 7,03%
10. Péterffy Lili 5,43%
11. Tóth Marcell 5,28 % Ő esett ki.

3. adás

1. Danics Dóra 17,47 %
2. Fat Phoenix 12,16 %
3.  Bozsek Márk 10,83 %
4. Szabó Ádám 10,81 %
5. ByTheWay 9,12 %
6.  Krasznai Tünde 9,06 %
7. Péterffy Lili 8,19 %
8.  Csordás Ákos 8,15 %
9. Batánovics Lili 7,25 %
10.  Eckert Anikó 6,98% Ő esett ki.

4. adás

1. Bozsek Márk 14,82% ő ekkor adta fel.
2. Danics Dóra 14,44%
3. Fat Phoenix 12,91%
4. Batánovics Lili 11,26%
5. Péterffy Lili 10,90%
6.  Krasznai Tünde 9,30%
7. Szabó Ádám 9,07%
8.  Csordás Ákos 8,85%
9. ByTheWay 8,45%

5. adás

1. ByTheWay 37,24%
2. Danics Dóra 12,93%
3. Csordás Ákos 11,82%
4. Krasznai Tünde 8,99%
5. Fat Phoenix 8,18%
6.  Péterffy Lili 7,78%
7. Szabó Ádám  6,71%
8.  Batánovics Lili 6,36% Ő esett ki.

6. adás

1. ByTheWay 21,27%
2. Szabó Ádám  18,62%
3. Danics Dóra 17,04%
4. Péterffy Lili 12,27%
5. Csordás Ákos 12,04%
6.  Krasznai Tünde 11,19%
7.  Fat Phoenix 7,56% ők estek ki.

7. adás

1. ByTheWay  24,58%
2.  Krasznai Tünde 22,02%
3. Danics Dóra 16,15%
4. Csordás Ákos 14,53%
5. Szabó Ádám  11,96%
6.   Péterffy Lili 10,76% Ő esett ki.

8. adás

1. ByTheWay  28,90%
2.  Danics Dóra  20,70%
3. Krasznai Tünde  20,60%
4. Szabó Ádám  19,12% Ő esett ki.
5. Csordás Ákos  10,68%

9. adás

1. ByTheWay  33,30%
2.  Danics Dóra  29,96%
3. Krasznai Tünde  20,47%
4. Csordás Ákos  16,27% ő esett ki.

10. adás

1. ByTheWay  34,32%
2.  Danics Dóra  33,44%
3. Krasznai Tünde  32,34% Ő esett ki.

11. adás

1. Danics Dóra  56,34%
2. ByTheWay  43,66%

faktor2013

Vélemény, hozzászólás?

