Julia Quinn: Csudajó

Blydon 1.

“Szentséges ég, hiszen a rokonai az elmúlt hónapban gondosan oktatták a londoni előkelő társaságban  való viselkedés legapróbb szabályaira is, de senki nem mondta neki, mi a teendő, ha egy úriembert – nem, egy gazembert – talál a hálószobájában.”

csudajoKét tényt mindenki tud Alexander Ridgelyről. Az egyik, hogy ő Ashbourne hercege. A másik, hogy a házasság nem szerepel a közeli tervei között…
Ez egészen addig igaz, míg egy vörös hajú amerikai lány a kocsija elé nem veti magát, hogy megmentse a herceg fiatal unokaöccsét. A lány olyan, amilyennek Alex sosem gondolt volna hölgyet… Okos és humoros, fegyelmezett és bátor. De szolgáló. Nem illik egy rangos arisztokratához… Kivéve, ha a hölgy nem az, aminek látszik…
Az amerikai örökösnő, Emma Dunster körül tolongnak az angol urak, de ez nem jelenti azt, hogy szándékában állna bármelyikükhöz hozzámenni feleségül; akkor sem, ha beleegyezett, hogy részt vesz a londoni társasági szezon eseményein.
Amikor titokban, konyhalányruhában kiosont unokanővére londoni házából, csak egy kicsit még élvezni szerette volna az ismeretlenséget a debütálása előtt. Nem gondolta volna, hogy egy veszélyesen jóképű herceg karjában találja magát… és hogy ez a herceg meglehetősen zaklatott lesz, amikor kiderül Emma valódi kiléte.
Ám úgy tűnik, az igaz szerelem akkor borul virágba, amikor az ember arra a legkevésbé számít, és a szenvedély a legmakacsabb szíveket is képes megolvasztani.

Véleményem:

Julia Quinn a könyv elején megemlíti, hogy ez az első regénye, emiatt nem olyan kiforrott, mint a többi. Én nagyon nem értek vele egyet. Első kötetek valóban ritkán szoktak jók lenni, de Quinn e téren sem okozott csalódást, sőt  a későbbiekben írt már ennél gyengébbet is.

Emma és Alex között hamar elcsattan az első csók, ez először a nem tetszésemet váltotta ki, de aztán rájöttem, hogy ennél jobban nem alakulhattak volna a dolgok. Csók után több hónapos évődés, csipkelődés veszi a kezdetét. Emma nem szeretne férjhez menni, Alex nem akar megnősülni, barátok akarnak lenni. De lehet barátság köztük úgy, hogy mindketten vonzódnak egymáshoz? Válasz az, hogy nem. Viharos veszekedések, félreértések, erős szenvedély jellemzi végig a kapcsolatukat.

Történet izgalmas, fordulatos, vicces. Tele van bonyodalommal, váratlan, lehetetlen szituációkkal. (betörés, lányrablás stb.) Alig tudtam letenni.

“Van valami jó oka arra, hogy egyáltalán fontolóra vegye a házasság gondolatát Alexander Edward Ridgleyvel, az oly magasztos Ashbourne herceggel? Hát, az egyik ilyen ok az, hogy nagyon jól csókol. Ezen kívül? Hát jó. Például, hogy Alex mindig úgy bánt vele mintha ugyanolyan intelligens lenne, mint ő. Ráadásul nagyon jól érezte magát a férfi társaságában. Úgy érezte, Alex olyannak szereti, amilyen. Ezenkívül Alexnek nagyon jó humora volt, ami az  ő humorához nagyon hasonló. . Szeretett könyörtelenül évődni vele, de sosem volt rosszindulatú. Tud vicceket mesélni és érti is a tréfát. Alex mellett az élet biztosan nem lenne unalmas. És persze nagyon jól csókol.”

Emma a gyarmatokon él, akarom mondani az USÁban, mielőtt leharapja a fejem. Ő ugyanis merész, makrancos, megállíthatatlan, örökmozgó, szókimondó, cserfes, nyílt, őszinte, nagyszájú, bátor, okos, talpraesett, makacs stb- stb. Sok jelzővel lehetne őt illetni.  Ha valamit eltervez, azt végre is hajtja. Imád kalandokba keveredni, csínytevéseket kieszelni, életeket felforgatni, Egy percig sem lehet unatkozni  mellette. Szimpatikusnak találtam őt, bár nekem néha eléggé hisztis és gyerekes volt. Meg pár dologban nem is értettem vele egyet. Ő nem az a típus, aki azonnal ugrik, ha megkérik valamire, ennek ellenére mégis egyből Londonba utazik, amikor az apja megkéri rá. Én erre képtelen lettem volna, mivel számomra a család az első, nem bírnék tőlük távol lenni. Aztán ott volt az  a kijelentése, hogy a nadrág kényelmes viselet. Szerintem nagyon nem, alig várom a tavaszt, hogy megszabaduljak tőle.  Utálom.

“Egészen nyilvánvaló, hogy nagyon szereti a családját, szóval  képes szeretni. csak attól fél, hogyha szeret, akkor sebezhetővé válik.”

Alex és William levett  a lábamról.  William Dunford kedves, elbűvölő és kedvenc elfoglaltsága az, ha legjobb barátját Alexet provokálhatja. Beleszerettem ebbe a pasiba.  Alex, már a neve is bejön, mivel a William mellett ez a másik kedvenc angol nevem. Ő aztán nagyon bosszantó tud lenni, erőszakos, hatalmaskodó, parancsolgató, mogorva, arrogáns, faragatlan. Szereti, ha minden úgy alakul, ahogy ő szeretné, állandóan követelőzik, de annyira jóképű és aranyos.  Bírtam amikor féltékenykedett, aggodalmaskodott, vagy ha éppen a szarkasztikus humorát csillogtatta meg. Első pillanatban belehabarodik Emmába, egy percig sem bírja ki  a lány nélkül, de be nem vallaná az érzéseit.

Blydon testvéreket Bellet és Nedet is hamar megkedveltem. Ned imádja szekírozni  a húgát, aki ha tehetné állandóan a könyveket bújná. Azt viszont nagyon sajnálom, hogy  Nednek Quinn nem írt még könyvet és azt is, hogy Belle nem azzal a férfival fog összejönni, akivel az én szememben nagyon is összeillene.

Alex húgát Sophiet és az anyját is szerettem.  Sophie rengeteget tud beszélni, ha izgatott, akkor meg még többet. Nála még az sem zavart, hogy néha visítozott és csapongott. Anyjával együtt nem riadnak vissza semmitől.  Könyvben is azon mesterkednek, hogy Alex és Emma minél hamarabb kompromittáló helyzetbe kerüljön.  Sokat nevettem rajtuk.

Egy szereplőt nem bírtam megkedvelni , pedig a negatív szereplőket is szeretni szoktam. Anthony Woodside egy aljas rohadék, remélem többé nem fogom látni.

Könyvvel csak 3 apró problémám volt. Emma kiléte hamar kiderült, én tovább húztam volna ezt a cselekményszálat. Történet  a közepén egy picit belassult, de lehet azért éreztem csak ezt, mert az eleje és vége briliáns, letehetetlen.  Borítóval sem vagyok elégedett.  Gyengén látó vagyok, való életben is sok mindent homályosan látok, ezért eléggé kellemetlen érzés egy homályos borítóra ránézni. De egy könyvet nem szabad  a borító alapján megítélni.  🙂

10/9

Csudajó történet, csudajó szereplőkkel.

Könyvet köszönöm a Gabo kiadónak!

Könyv adatai

Kiadó: Gabo
Eredeti cím: Splendid
Oldalak száma: 456
Borító: puha fedeles
Fordító: Bozai Ágota
Teljes ára: 2290  Ft
Megjelent:  angolul 1995,  magyarul 2013
Rendelhető: Gabo webshop
Más vélemények: Moly, Goodreads

Julia Quinn könyvei

  • Bridgerton család

1. The Duke and I – Herceg és én 10/9
2. The Viscount Who Loved Me – A vikomt, aki engem szeretett 10/9
3. An Offer from a Gentleman – Tisztességes ajánlat 10/10
4. Romancing Mr. Bridgerton – Mr. Bridgerton csábítása 10/8
5. To Sir Philip,with Love – Sir Phillipnek szeretettel 10/9
6. When He Was Wicked – Rossz kor 10/10
7. It’s in His Kiss – Csókja megmondja 10/8
8. On the Way to the Wedding – Esküvő lesz 10/8
9. Happily Ever After

  • Smythe – Smith Quartet (Bridgerton spin-off)

1. Just Like Heaven – Mint a mennyben 10/9
2. A Night Like This – Micsoda éjszaka 10/10
3. The Sum of All Kisses – Hugh Prentice és  Sarah Pleinsworth könyve

  • Bevelstoke

1. The Secret Diaries of Miss Miranda Cheever – Miss Miranda Cheever titkos naplója 10/9
2. What Happens in London – Ami Londonban történt 10/10
3. Ten Things I Love About You – Tíz dolog amit utálok magában 10/8

  • Blydon

1. Splendid – Csudajó 10/9
2. Dancing at Midnight – Ma éjjel táncolnék
3. Minx – Lent délen, édes…

Vélemény, hozzászólás?

