Johanna Lindsey: Ördögből angyal

Locke család 2.

“Azt akarja, hogy lássam be, milyen gonosz és elviselhetetlen ember vagyok-mondta Ophelia gúnyos mosollyal. – És csak akkor lesz elégedett, ha teljesen megváltozom, és úgy csöpög belőlem a kedvesség, hogy összemaszatolom a márványpadlóját.”

ordogbolangyalOphelia Reid lélegzetelállító szépsége mindenkit lenyűgöz. Kár, hogy természete nem áll összhangban angyali külsejével. A lány egy rosszindulatú pletykafészek, éles nyelvétől senki sincs biztonságban. Miután sikerül megszabadulnia az apja által rákényszerített vőlegénytől, Duncan MacTavish-től, Ophelia elhatározza, hogy elsőbálozóként keres magának egy gazdag férjet. A hazafelé vezető úton azonban váratlan esemény történik… Raphael Locke, a hercegi cím várományosa és hatalmas vagyon örököse minden ifjú hölgy és lányos anya álma a londoni szezonban. A fiatalember azonban még nem szándékozik megnősülni. Amikor barátja, Duncan MacTavish kijelenti, hogy Ophelia sosem fog megváltozni, Raphael nem ért vele egyet, és a két barát fogadást köt. Raphael egy ügyes csellel vidéki birtokára viszi Opheliát, és bebizonyítja haragos vendégének, milyen helytelen a viselkedése. Közben jobban megismeri a lányt, és megtudja, miért lett ilyen elviselhetetlen a természete. Miután Ophelia magába száll és megváltozik, elérkezik a napja, hogy visszatérjen Londonba, ahol férjet kell keresnie magának. Vajon az együtt töltött idő után Raphael képes lemondani róla, és végignézni, ahogy a férfiak házassági ajánlatokkal ostromolják? És Ophelia ugyanolyan lelkesedéssel járja a bálokat, hogy ragyoghasson, és elbűvöljön mindenkit? Mi lesz a következménye nem mindennapi kapcsolatuknak, amely egy fogadás miatt kezdődött, és váratlan irányba terelte mindkettejük életét?

Véleményem:

Könyv ott folytatódik, ahol az előző véget ért, emiatt először mindenképp az Örököst érdemes elolvasni.

Örökösben gyűlöltem Opheliát, egy rosszindulatú, elviselhetetlen hárpiát ismertem meg a személyében, aki egy gonosz pletykafészek is volt. Külsőre angyal, annyira gyönyörű, hogy minden férfi magának akarja, amint megpillantja, belül viszont ő maga az ördög. Romlott, hideg, hisztis, ármánykodó, hazudozó manipulátor. Őszinteséget egyáltalán nem ismeri, csak magával tud törődni, mások érzései egyáltalán nem érdeklik. Egy ilyen nőt nem akartam szeretni, azt sem tudtam elképzelni, hogy Rafe mi jót fog  benne látni. Miért pont őt akarja feleségül venni? Nem tudtam elhinni azt sem, hogy ő valaha képes lesz megváltozni. Amikor Rafe elhatározza, hogy egy kedves, visszafogott nőt farag belőle, akit mindenki szeretni fog, azt éreztem ez egy lehetetlen küldetés lesz és csak kudarc lehet a vége. Aztán ahogy haladtam az olvasással rádöbbentem, hogy félreismertem őt. Úgy alkottam róla véleményt, hogy nem is tudtam mi lakozik a lelkében. Egy idő után nagyon megtudtam őt érteni és együtt is éreztem vele.

Könyvekben gyakoriak a durva, rideg férfi karakterek, akik azért viselkednek így. hogy mindenkit elidegenítsenek maguk körül és ne tudja őket senki sem megbántani. E sérült lelkeket imádni szoktuk, hisz tudjuk, hogy úgy nőttek fel, hogy nem kaptak soha szeretetet és soha nem  tudtak senkiben sem megbízni. Azt is tudjuk, hogy a sok türelem és kedvesség hatására egy idő után megnyílnak és ellenállhatatlan álompasikká válnak.  Ophelia is pont ilyen. Nők között nem gyakori ez a karaktertípus, ez is lehet az oka, hogy nem vettem észre már az első pillanatban, hogy milyen is ő valójában.

Ophelia nem tökéletes és szerintem soha nem is lesz az.  Nagyon ellentmondásos, indulatos, hamar méregbe gurul és képes olyan tettekre, amiket aztán megbán, de ő így az érdekes.  Tökéletes emberek nincsenek, vagy ha mégis, akkor mind unalmas. Nem számítottam rá, de Opheliát hamar megtudtam kedvelni.

Rafe Norford hercegének a fia. Hamar Ophelia bűvkörébe kerül, de őt nem a lány szépsége kápráztatja el, hanem a könnyeinek nem tud ellenállni. Ha valaki őszintén tud sírni, az rossz ember már nem lehet. Rafe szeret segíteni a rászorulókon, szereti a kihívásokat is, ezért határozza el, hogy Pheliát mindenáron boldoggá teszi.

Rafe módszerével sokszor nem értettem egyet, de a célért mindent meg kell tenni. Olyan pillanat is volt, amikor szörnyen megharagudtam rá és drukkoltam, hogy Ophelia sose bocsásson meg neki, én ugyanis lehet nem tudtam volna.

Rafe húgát Amandát az első részben sótlannak éreztem, most viszont jobban megismertem őt is. Már most sajnálom azt a férfit, aki szemet vet rá. Mandy mellett egy perc nyugta sem lesz.

Könyv megmutatja, hogy mennyire fontos az őszinteség, a szeretet, a bizalom. Megtanít arra, hogy  ne ítélkezzünk senki felett addig, amíg jól meg nem ismerjük és arra is, hogy mindenkit a hibáival együtt kell elfogadni és mindenkinek meg kell adni az esélyt, hogy megpróbáljon megváltozni.

Regény végével nem voltam teljesen megelégedve, túl gyorsan történt minden, jobban is kilehetett volna dolgozni az eseményeket, de  a hibáival együtt is szerettem olvasni.

Tanulságos, könnyed, romantikus történet, amelyben az is kiderül, hogy mi a leghatásosabb módszer, ha valakit megakarunk nyugtatni. 🙂

10/8

Tetszett. 🙂

Könyv adatai

Kiadó: Gabo
Eredeti cím: The Devil Who Tamed Her
Oldalak száma: 384
Borító: puha fedeles
Fordító: Gondáné Kaul Éva
Teljes ára: 2490  Ft
Megjelent:  angolul 2007,  magyarul 2013
Rendelhető: Gabo webshop
Más vélemények: Moly, Goodreads

Johanna Lindsey könyvei

  • Viking trilógia

1. Fires of Winter – Fagyos tüzek 10/8
2. Hearts Aflame – Lángoló szívek 10/9
3. Surrender My Love – Add meg magad szerelmem 10/9

  • Malory család

1. Love Only Once – Egyetlen szerelem 10/8
2. Tender Rebel – Szíved rejtekén 10/9
3. Gentle Rogue –  Tengernyi szerelem 10/10
4. The Magic of You – Csodatévő szerelem 10/10
5. Say You Love Me – Mondd, hogy szeretsz 10/9
6. The Present – Ajándék 10/9
7. A Loving Scoundrel – Szívem ellopott kincsei 10/9
8. Captive of My Desires – A vágy foglyai 10/9
9. No Choice But Seduction – Kalandos szerelem 10/9
10. That Perfect Someone – Az igazi 10/9

  • Locke család

1. The Heir – Az örökös 10/8
2. The Devil Who Tamed Her – Ördögből angyal 10/8
3. A Rogue of My Own
4. Let Love Find You

  • Önálló regények

Marriage most scandolous – Botrányos házasság 10/10
Prisoner of my desire – Foglyom vagy, szerelmem 10/8
When Passion Rules – A szenvedély hatalma10/9

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

