Kathy Reichs: Virals – Fertőzöttek

Fertőzöttek 1.

“Az egész egy dögcédulával kezdődött, vagyis egy dögcédulát hurcoló majommal. Egyre megy.  Tudhattam volna, hogy baj lesz belőle. Éreznem kellett volna.  Csakhogy akkor még nem voltam elég érzékeny. Még nem alakultam át.”

viralsTory Brennan vérében pezseg a kalandvágy. Nem csoda, hiszen a világhírű törvényszéki antropológus, Temperance Brennan unokahúga.

Tory és tudóspalánta barátai, Ben, Hi és Shelton Dél-Karolina egyik félreeső szigetén élnek, de szabadidejükben a Loggerhead-sziget mocsaraiban és a LIRI Kutatóintézet épülete körül ólálkodnak.

Amikor az intézet titkos laboratóriumából kiszabadítanak egy tudományos kísérletekre használt farkaskutyakölyköt, megfertőződnek a kutya-parvovírus egy kísérleti törzsével.

A titokzatos fertőzés örökre megváltoztatja a négy fiatal DNS-ét és életét. Már nem csak barátok – egy falkába tartoznak. Veszélyesek. Fertőzöttek. A fiatalok tudományos kíváncsiságukat és újdonsült adottságaikat felhasználva egy hidegvérű gyilkos nyomába erednek. A kérdés csak az, hogy képesek-e addig életben maradni, amíg elkapják a kegyetlen ismeretlent.

Véleményem:

Nem igazán szeretem a YA könyveket, ifjúsági történeteket meg pláne nem.  Dr. Csont rajongó sem vagyok.  Láttam pár részt, humorosnak is találtam, de mégsem tudott lekötni.  Ezek után eléggé meglepő lehet, hogy  a kezembe vettem a Dr. Csont írójának  első ifjúsági regényét. Miért tettem? Elsősorban azért, mert Fumax könyvekben sosem csalódtam még, ezért náluk merek kísérletezgetni tőlem távol álló műfajokkal is.

Első pár oldal után azt hittem nem fog tetszeni. Zavart, hogy Tory sok minden történésre előreutalt, meg kiszólt az olvasókhoz is. Azt hittem minden fordulat előre el lesz árulva, kiszámítható lesz minden és unalmas.  Dögcédula megtalálása után viszont minden megváltozott. Történet egyre izgalmasabbá vált, tele volt meglepetéssel. Volt itt minden: titkos labor, kegyetlen orvosi kísérlet,  egy furcsa vírus, egy eltűnt lány, farkaskutyák, betörések  és egy rejtélyes gyilkosság.
Ki ölte meg? Miért halt meg? Mi olyat találtak a gyerekek, amit nem kellett volna? Mibe keveredtek? Ki akarja őket is megölni és miért? Történtek után lehet-e még normális életük? Mi lesz, ha kiderül, hogy mire képesek? Megtudják tanulni irányítani az új képességeiket? Sok-sok kérdés, rejtély, amit én nagyon imádok.

Idősebb szereplőkkel lehet még jobb lett volna a történet, de gyerekekkel is jó volt. Olvastam, hogy többen nem érezték a szereplőket gyerekeknek, mivel túl sok mindenhez értettek. Nekem ezzel sem volt bajom. Last of us Ellieje és  a Tündérkrónikák Danija is 14 éves és ők is tudnak annyit, mint Tory, sőt többet is.
Tetszett, hogy Tory gondolatait E/1-ben olvashattam, többiekét meg E/3-ban,  Ordast meg nem tudtam nem szeretni. Nem vagyok kutyás, de ez az állat levett a lábamról és többször is könnyeket csalt a szemembe.

“A kutyák sohasem pletykálnak a hátad mögött és nem próbálnak megalázni azért, mert te vagy a legfiatalabb a suliban. A kutyák őszinték, amit az emberek nagy részéről nem mondhatunk el.”

Karaktereket is érdekesnek találtam. Volt olyan szereplő, akit eleinte utáltam, de a történet végére mégis megszerettem. Volt olyan is, akit először nagyon szimpatikusnak találtam, de aztán rájöttem, hogy mégsem az.
Azt hittem zavarni fog, hogy a bandában Tory az egyetlen lány, de végül ezzel sem volt bajom. Én sem tudnék olyan lányokkal barátkozni, akiket csak a pasik és a vásárlás érdekel. Én is inkább az olvasást választanám,  vagy a fiúk barátságát, akikkel egyforma az érdeklődési köröm.

Ifjúsági könyvekre jellemző elemek szerencsére nem voltak hangsúlyosak, nagyobb szerepet kapott a nyomozás. Volt iskolai jelenet, volt bál is, egy szerelmi háromszög is kialakulóban van, de ezek csak a történet kisebbik részét tették ki.

Miért nem 10 pont? Csak azért, mert első kötet és a folytatások általában jobbak szoktak lenni. meg egy picit zavart, hogy a gyerekeket a sok szörnyűség lelkileg nem rendítette meg.

Mennyire várom a folytatást? Nagyon. Érdekel mi lesz Chance-al, Ordassal, a banda 4 tagjával és a fertőzésről is szeretnék minél többet megtudni. Abban is reménykedem, hogy Tory apja Kit kidobja a barátnőjét, Whitney ugyanis elviselhetetlen.

Kiknek ajánlom a könyvet? Dr. Csont vagy krimi rajongóknak.  Ifjúsági megjelölés meg senkinek ne vegye el a kedvét. Könyv meglepetésekkel teli, letehetetlen.

10/9

Ifjúsági krimik között jelenleg a legjobb.   
Könyv adatai
Kiadó: Fumax
Eredeti cím: Virals
Oldalak száma: 382
Borító: puha fedeles
Fordító: Markwarth Zsófia
Teljes ára: 2995 ft
Megjelent:  angolul 2010,  magyarul 2013
Rendelhető: Fumax webshop
Más vélemények: Moly, Goodreads
Kedvenc szereplőm: Ordas

Kathy Reichs könyvei

  • Fertőzöttek

1.  Virals – Fertőzöttek 10/9
2.  Seizure
2,5  Shift
3.  Code
4. Exposure

Reklámok

2 hozzászólás to “Kathy Reichs: Virals – Fertőzöttek”

  1. Ági Says:

    Most aztán felkeltetted az érdeklődésem 🙂

  2. Elhaym Says:

    Ennek örülök. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

