Julie Garwood: Kegyes halál

FBI 2.

” – Úgy tűnik, nagyon határozott elképzelésed van, hogy mi szeretnél lenni.
– Valóban pontosan tudom – ismerte el  a kislány. Egyenesen apja szemébe nézett, hogy lássa, nem neveti-e ki, úgy suttogta – orvos leszek.”

kegyeshalalTheo Buchanan igazságügyi minisztériumi ügyvéd. Egy díjátadó ünnepélyen rosszul lesz, kórházba szállítják, ahol a gyönyörű sebésznő, dr. Michelle Renard megmenti az életét. De nem csak élet és halál az, ami elcsábítja Theót – le kell lepleznie egy bűnbandát, amelynek tagjai mindent elkövetnek, hogy titkuk ki ne tudódjon. Fogjuk Klubnak nevezik magukat: négy fehérgalléros bűnöző. Tevékenységük következtében dollármilliók vándorolnak a Kajmán-szigeteken lévő bankszámlájukra. A csoport megegyezett, hogy addig nem nyúlnak a pénzhez, amíg 40 millió dollár össze nem gyűlik. Csakhogy vezetőjük, John kezdi elveszteni a lába alól a talajt. Felesége halálos betegsége kis híján csődbe jutattja. Tudja, mi a teendő, és barátaihoz fordul segítségért. Elhatározzák, hogy segítenek John feleségét megszabadítani szenvedésétől. De a kegyes halál és a gyilkosság közti határvonal könnyen elmosódik…
Julie Garwood utánozhatatlan, az emberi lélek legnagyobb mélységeit feltáró stílusával alkotta meg legújabb regényét is, amelyben modern korunk bűnőzőinek mesterien megírt jellemrajzát tárja olvasói elé. A könyv szereplőinek egy része ismerős lehet az írónő Szívtipró című, magyarul 2002-ben megjelent regényéből.

Véleményem:

Szívtiprót még 2011 nyarán olvastam és szerettem is. Folytatást abban az évben akartam a kezembe venni, de a Kegyes halált nagyon nehéz volt beszerezni.  Már kezdtem lemondani róla, amikor egyszer csak jött az értesítő, hogy rendelhető. Egyből lecsaptam rá.  Otthon feltettem a polcomra, elterveztem, hogy minél hamarabb elolvasom, de mindig közbe jött valami, ami miatt nem tudtam elkezdeni. Egy nap aztán jött a hír, hogy megvették a Szívtipró megfilmesítési jogait, majd  a boltban  is belefutottam a Kegyes halál új kiadásába, ezek hatására már nem bírtam ellenállni a történetnek, azonnal olvasnom kellett.  Most már bánom, hogy nem  hamarabb vettem a kezembe, ugyanis  Garwood egyik legjobb regényéről van szó.

A kezdés sem mindennapi. Theo ugyanis egy rendezvényen ráesik Michellere. Ráesést  szó szerint kell érteni. Szerintem nincs olyan lány a földön, aki ebben a  pillanatban ne akarna Michelle helyében lenni, én biztos örülnék neki, ha egy vonzó, jóképű pasas hirtelen a karjaim között kötne ki. E jelenet bármennyire  hihetetlen, nem romantikus. Theo ugyanis rosszul lesz és emiatt köt ki Michelle-en. Egyedüli szerencséje az, hogy  a lány orvos, aki azonnal uralni kezdi a helyzetet.

Bowen a mocsárral körülvett kisváros.  Az emberek nehezen tudnak megélni, de soha nem panaszkodnak és mástól sem szeretnek segítséget elfogadni. Nem tudnék ott élni, de szerettem ezt  a helyet.

Karakterek egytől egyig szerethetőek és érdekesek.

Michelle született zseni, aki a pénzét sajnálja ruhákra költeni. Kedveltem, de néha haragudtam is rá. Hanyagul kezeli a postáját és sok mindent nem vesz komolyan.

Theo a népes Buchanan család tagja,  az első kötetben megismert Nick bátyja. Ellenállhatatlan, gondoskodó, gyengéd, figyelmes, de képtelen lazítani és elengedni a múltat. Megkeseredett, cinikus ember, egy igazi munka alkoholista.  Igazságügyi Minisztériumban dolgozik államügyészként, a betegsége azonban ráébreszti, hogy ideje lassítani és pihenni. Horgászkirándulásra indul Bowenbe és nem számít arra, hogy a hely tele van aligátorokkal, fura emberekkel és sok nem várt bonyodalommal.

“A lány bátyja  úgy nézett ki, mint egy vadember. Khakiszínű sortban,  csizmában  és trikóban leginkább a Jó kedélyű zöld óriásra emlékeztetett. John Paul nyugodtan elvállalhatta volna  a boszorkánymester szerepét valamelyik filmben. A haja vállát verdeste, és sebhelyei láttán – egy volt az arcán, egy a combján – Theo arra gondolt, hogy a férfi valahogy  itt ragadt a  történelem előtti időkből.”

John Paul egy magányos farkas, mélyen a mocsárban él  és mindig a leglehetetlenebb időpontban tűnik fel.  Kellemetlen alak tud lenni,  kishúgát is túlságosan  védelmezi, de én akkor is  hamar a szívembe zártam ezt a FBI , telefon ellenes különc figurát.

Noah Clayborne a hírhedt nőcsábász, aki mindig a   legkínosabb pillanatban  tud betoppanni. Ő az a  szereplő, akit nem lehet nem szeretni.

Fogjuk Klub, 4 pénzéhes “barát” alkotja. A tervük egy eutanáziával indul, de félresiklanak a dolgok, a kezükből kicsúszik az irányítás és versenyt kell futniuk az idővel, hogy elkerüljék a rájuk váró rémálmot. Sok fejezet szól róluk és én mindet szerettem olvasni.  Jó amikor  a negatív szereplők gondolataiba is bepillantást nyerhetünk.

Michelle és Theo évődése az egész könyv alatt zseniális.

“-Láttam meztelenül.
– És természetesen a látvány teljesen lenyűgözte.
– A vakbele valóban lenyűgöző volt.
– Lám csak, lám, mi kell ahhoz, hogy egy gyönyörű nő észrevegyen. “

“-Nem mondod el ugye?
– Nem bizony. makacs, hallgatag típus vagyok.
– Gyűlölöm a makacs, hallgatag típusokat. Csupa A vércsoportú  egyén, a szívroham a küszöbön toporog.
– Drágám, te csak orvosi fogalmakban tudsz gondolkodni?”

Befejezés meglepetésekkel teli. Az összes fordulat váratlanul ért, egyikre sem számítottam. Le a kalappal a fordító Tóth Gizella  előtt, hogy sikerült úgy lefordítania mindent, hogy az olvasó semmit se sejtsen meg előre.

Egy dolog miatt haragszom csak Garwoodra, egy hitvány féregnek, hogy tudott olyan nevet adni, hogy Cory.  Cory név csak kedves emberekhez illik.

Kígyók, aligátorok, mocsári hajsza, küldemény körüli  bonyodalmak, családias hangulat, sok izgalom, akció, humor, romantika,  jól felépített, összetett történet, imádnivaló karakterek,  ez a Kegyes halál.  Kihagyhatatlan!

10/10

Garwood mindig megtud lepni.

Könyv adatai

Kiadó: Gabo
Eredeti cím: Mercy
Oldalak száma: 438
Borító: puha fedeles
Fordító: Tóth Gizella
Teljes ára:
Megjelent:  angolul 2002,  magyarul 2003
Rendelhető: nehezen beszerezhető, de  a Tescoban nemrég láttam.
Más vélemények: Moly, Goodreads
Kedvenc szereplőm: John Paul, Noah, Michelle.

Kihívások a Molyon
És Gabo-könyveket miért nem olvasunk?

Julie Garwood könyvei

  • FBI

1. Szívtipró 10/8
2. Kegyes halál 10/10
3. Ünneprontó (John Paul Renard – Avery Delaney)
4. Halállista (Alec Buchanan – Regan Hamilton)
5. Lassú izzás (Dylan Buchanan – Kate MacKenna)
6. Árnyéktánc (Noah Clayborne – Jordan Buchanan)
7. Tűz és jég (Jack MacAlister – Sophie Rose)
8. Hosszú búcsú (Sam Kincaid – Lyra Prescott)
9. Az ideális férfi 10/9
10. Szép szavak 10/9
11. Hotshot (Peyton Lockhart – Finn MacBain)

  • A korona kémei

1. Az oroszlán asszonya 10/7
2. Az őrangyal 10/9
3. Királyi adomány 10/8
4. Kastélyok 10/8

  • Clayborne fivérek

1. Két rózsa
2. Három rózsa
3. Ha eljő a tavasz

  • A titok széria

1. A titok
2. Váltságdíj
3. Árnyékzene

  • A menyasszony sorozat

1. A menyasszony
2. Az esküvő

  • Önálló regények

1. A gyengéd lovag 10/6
2. Lázadó vágy 10/7
3. A becsület diadala 10/6
4. A jutalom
5. Mentőangyal 10/10
6. Álmaim hercege

2 hozzászólás to “Julie Garwood: Kegyes halál”

  1. tigi5 Says:

    De jó, hogy másnak is úgy tetszik, mint nekem! Ugye, megoszthatom az értékelést?
    Apró igazítás: Theo a legidősebb fiú, utána jön Nick, Alec, Dylan, Mike, aztán a két lány, Jordan és Sydney és végül a legkisebb, Zach.
    🙂

  2. Elhaym Says:

    Igen, megoszthatod. 🙂

    Igazítást köszi, javítottam. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

