Oliver Bowden: Árulás – Assassin’s Creed 5.

AC-A_borito.indd“Remélem, hogy Connor, a fiam, el fogja olvasni ezt a naplót, és ha egy kicsit megismeri az életutamat, megért engem, netán meg is bocsát nekem. Énelőttem az ösvény hazugságokkal volt kikövezve, a bizalmatlanságomat az árulás kovácsolta, de az  apám sosem hazudott nekem, és ezzel  a naplóval hű maradok ehhez  a hagyományhoz.”

“Nem ismertem. Nem igazán. Azt hittem, hogy igen, de csak a naplója elolvasása után jöttem rá, hogy valójában sosem ismertem. És most már késő. Késő elmondani, hogy félreismertem. Késő elmondani neki, hogy sajnálom.”

Fülszöveg:

„Kiváló kardforgató vagyok, arra születtem, hogy osszam a halált. Örömet ugyan nem lelek benne, viszont igen jól csinálom.”

London, 1735. Haytham Kenwayt azóta vívásra tanították, amióta csak elbírta a kardot. Amikor fegyveresek rontanak a családi otthonra, hogy meggyilkolják apját és elrabolják nővérét, a gyermek, anyja védelmében, végez az egyik támadóval.

A magára maradt fiút, akit bosszúvágy emészt, titokzatos mentor veszi magához, és kíméletlen gyilkost farag belőle, hogy felhasználhassa saját céljaira. Küldetései során Haytham nem bízhat senkiben, és mindent meg kell kérdőjeleznie, amiben valaha is hitt.

Az összeesküvések és árulások kibogozhatatlan szövevénye magával rántja Haythamet az orgyilkosok és a templomosok évszázados harcába. Talán nem is azt az utat járja, amelyet apja, Edward szánt neki?

Részlet a könyvből.

Kedvenc szereplőim: Haytham, Edward.


4. kötet után úgy éreztem, hogy számomra az Assassin’s Creed sorozat véget ért. Altair és Ezio története lezárult, az új szereplő Connor meg semmilyen érzelmet nem tudott kiváltani belőlem. Egy nap váratlanul megjelent az első trailer az AC következő részéről a Black Flagról. Edward Kenway egyből  a kedvenc szereplőmmé vált. Ugyanekkor lehetett előjegyezni az 5. könyvet is. Fülszöveg elolvasása után határtalan örömöt éreztem. Nem Connor a főszereplő, hanem az apja Haytham Kenway, aki pont a kedvencemnek Edwardnak a fia. Ettől kezdve újra elfogott a rajongás és számoltam a napokat a megjelenésig. Amíg várakoztam elkezdtem ismerkedni Haythammal és  a játékkal. Nem ért váratlanul, hogy sok minden megválaszolatlan maradt vele kapcsolatban. Ezek után még jobban vártam a könyvet, még többet akartam tudni róla. Biztos voltam benne, hogy Bowden most sem fog csalódást okozni és minden kérdésre megadja majd a választ. Egy kis félsz azért volt bennem. 3. és 4. kötet nálam nagyon magasra tette a mércét, ilyenkor meg fennáll az a veszély, hogy az új részt folyamatosan a legjobbhoz hasonlítom. A félelem egyből elmúlt, amint a kezembe vettem a könyvet és beleolvastam.

5. kötet annyira más, hogy inkább egy új sorozat kezdő részének tekinthető.

  • Ezio és Altair ciklus lezárult, itt már egy új cselekményszál kezdődik, új főszereplőkkel Haythammal, Edwarddal és Connorral.
  • Könyv valójában egy napló, mégpedig Haytham Kenwayé, emiatt E/1-ben íródott az egész.
  • Korábbi 4 rész  a játék történetét tartalmazta belső monológokkal kiegészítve, 5. viszont egy jól megírt kiegészítő kötet, ami  a játék eseményeit felületesen említi és inkább olyan cselekményszálakat, történeseket részletez, amiket  a játék meg sem említett. Gamereknek emiatt ez  a könyv kötelező olvasmány, imádni fogják, úgy ahogy én is.
  • A regény nem csak AC rajongóknak fog most feledhetetlen perceket okozni. Bowden ugyanis most megmutatja mennyire tehetséges, zseniális író is ő, rá sem lehet ismerni. Most senki sem fogja azt érezni, hogy  egy játék forgatókönyvét olvassa, hanem egy fantasztikus történelmi, kalandregény részese lesz az, aki kézbe veszi. A játék ismerete nélkül is teljesen érthető.
  • E könyv mivel napló, nem az akciódús jelenetekre helyezi a hangsúlyt, hanem Haytham életének a bemutatására, érzéseire, gondolataira. Megtudhatjuk, hogy az orgyilkos gyökerekkel rendelkező Haythamból, hogyan és miért lett templomos és általa végre megismerhetjük a másik oldalt is.
  • Könyv hangulata is más, emiatt  örülök, hogy a  mérete is megváltozott. Jobban elkülönül egymástól  a két történet és így végre az AC is úgy néz ki, mint  a többi Fumax kiadvány,  lapok minősége is jobb lett. Régóta erre a váltásra vártam és ennek pont most jött el az ideje.

“- Megölted volna a fiút? Megtetted volna?
– Nem sok értelme van fenyegetni, ha nem állsz készen be is váltani. A kereskedő tudta volna, ha  csak színlelem. Meglátta volna a szememben. Tudta volna.
– Tehát igen? Valóban megölted volna?
– Így van Reginald. Megöltem volna.
– Mikor szerepelt a tananyagodban az ártatlanok megölése Haytham?”

Haytham ellentmondásos karakter, én mégis hamar megkedveltem őt. Tetszettek az életről szóló gondolatai, a világfelfogása, jó volt olvasni a lelki vívódásait is.

“Nem voltam mindig jó ember, de igyekeztem jobbá válni.”

Haythamnak vannak negatív tulajdonságai, nem is kevés. Sokszor érzéketlennek, szívtelennek, kegyetlennek éreztem, de mégis megtudtam őt érteni. Ő egy sérült lélek. Élete hazugságokra, árulásra épül, tele van bizonytalansággal, kételyekkel. Rengeteg bánatban, fájdalomban van része.

” Egyetlen szavamba kerül, és jóváhagyom a saját gyermekem megölését? Miféle szörnyeteg képes erre? “

Connorban ég a templomosok iránti gyűlölet, emiatt állandóan borsot tőr az ellenségei orra alá. Ő gondolatait csak az epilógusban olvashattam, de így is megszerettem őt. Örülnék neki, ha az ő történetét is megírná egyszer Bowden, hisz nem mindenki ismeri a játék sztoriját.

“Sok évvel ezelőtt apám beszélt nekem a kegyelemről, az irgalomról. Most pedig  úgy mészároltam le a foglyokat, mintha  a vágóhídon lennék. Tehát ennyire megromlottam.”

Edwardot imádom és most még jobban várom az ő történetét. Nagyon érdekel a London előtti élete, ami a videót megnézve nagyon eseménydús lesz. Nehéz lesz kibírni mire megjelenik a köv. rész.

Kedvenc részeim:

  • Haytham gyermekkora.
  • A háremes, egyiptomi fejezetek, Holden nagyszerű ember.
  • Haytham-Zííó közötti szerelmi szál.
  • A valós történelmi esmények – Amerikai függetlenségi háború, a francia-indián konfliktus.

Hiányérzet? Ilyen nem nagyon volt. Egy dolgot hiányoltam csak, mégpedig azt, hogy a  Providence fedélzetén történtek nem voltak részletezve. Jó kis rész lett volna.

“Ahhoz, hogy másképp lássunk, először másképp kell gondolkodnunk. “

Rég olvastam ilyen jó történelmi napló regényt. Bowdennek egyértelműen ott  a helye a legjobb írók között.

Könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!

10/10

Könyv adatai

Kiadó: Fumax
Eredeti cím:  Forsaken
Oldalak száma:  456
Borító: puha fedeles
Fordító:   Bayer Antal
Teljes ára: 3790 Ft
Megjelent:  angolul 2012,  magyarul 2013
Rendelhető: Webshop

Más vélemények

Moly , Goodreads

Oliver Bowden könyvei

  • Assassin’s creed

1. Renaissance – Reneszánsz 10/7
2. Brotherhood – Testvériség 10/10
3. The Secret Crusade – Titkos keresztes háború 10/10
4. Revelations – Jelenések 10/10
5. Forsaken – Árulás 10/10
6. ???  – ???

Kihívások a Molyon

Olvassunk FUMAX könyveket!

Orgyilkos krédó – Assassin’s Creed

Reklámok

12 hozzászólás to “Oliver Bowden: Árulás – Assassin’s Creed 5.”

  1. Dinky Says:

    Kicsivel vagyok túl a felén, de imádom, kibaszott jó könyv. 🙂

  2. Elhaym Says:

    Ennek nagyon örülök. 😀

  3. Aucifer Says:

    Én is elolvastam már mindegyik könyvet, mint elfogult fanatikus játék rajongó, nyilván ezek sem maradhattak ki a gyűjteményemből, külön AC-s sarkot csináltunk nekik párommal. 😀 Nagyon jók a könyvek, és igen, én is remélem, hogy Connor-ral is foglalkozik majd külön az író, na meg (mivel a játékot bármiféle nyelvtudás nélkül játszom, és így csak nagyon keveset fogok fel) jó lenne, ha a játékból a Desmondos szálakat is megírná a kedves Oliver. 😀 Ja, és anyukám is imádta mindegyik kötetét! ^^

  4. Elhaym Says:

    Sarokról nincs kép? 😀 Látom nálatok is mindenki rajongó. 😀

  5. Aucifer Says:

    Még nem igazán van kép, de akarok majd csinálni, amint egyben lesz minden cuccom hozzá. 🙂 (Anyunál van még az 5. kötet, meg még be kell szereznem majd az újabb részt a játékból, és naná, hogy nekem figurás keeell! 😀 Még Eziot és Altairt is meg szeretném valahonnan szerezni figurában, nagyon jól mutatnának! *.*
    Egyelőre ennyit tudnék csak mutatni a kis “szentélyemből”, bár itt nem éppen az volt fotózva (meg még egyelőre más cuccok is ott vannak… XD)

    Ez pedig a Connor figum. ^^
    https://www.facebook.com/h.vivien89/media_set?set=a.523574270994668.124278.100000263002421&type=3

  6. Elhaym Says:

    Várom. .:)

    Jól néz ki. 🙂 Ilyen figurákat hol veszel?

  7. Aucifer Says:

    Hát ezek elvileg a játékkal együtt vannak, vagyis ha az ember limitált kiadást vesz, a 3. részt én már így vettem meg, ahhoz tartozott a Connor figura is. Külön nem tudom, hogyan lehet beszerezni, vagy egyáltalán lehet-e, de ha igen, az jó lenne. 🙂 Meg az új részt is lehetőleg figurásan szeretném majd beszerezni. 😀

  8. Elhaym Says:

    Köszi. Árulhatnák őket külön is.

  9. Vincze Kristóf Says:

    Hol tudom ezt a könyvet megrendelni Magyar fordítással?

  10. Elhaym Says:

    Innen.
    http://www.fumax.hu/termekkategoria/fumax-regenyek/fumax-game-sorozat/assassins-creed/

Vélemény, hozzászólás?

