Rupáner – Gallé Margó: Lányok a kastélyból – 1. kötet

lanyokakastalybolEgy modern romantikus tündérmese.

Kedvenc szereplőm: Emma

Fülszöveg:A gazdasági válság az Angliából hazatért Arlene Harris vállalkozását sem kíméli. A lány ezért kénytelen rég nem látott, dúsgazdag nevelőapjához fordulni, aki furcsa feltételeket szab ahhoz, hogy a lányok – Arlene és két féltestvére – hozzájussanak pénzéhez.
A feladat emberpróbáló, s valahányszor Arlene bajba kerül, gyermekkori szerelme, Leon mindig ott terem, hogy gúnyolódjék a „kis bajkeverőn”.
Milyen csodákat és titkokat rejt a Márai-kastély? Hogyan boldogulnak a korábban gyűlölködő mostohatestvérek a nehéz időkben? És mi történik Arlene-nel és Leonnal? Folytatható-e a gyermekkori szerelem?

Pár éve el sem tudtam képzelni, hogy én egy nap magyar regényeket fogok olvasni, de mostanában jobbnál jobb könyvek akadnak a kezembe. Mielőtt a kezembe vettem a Lányok a kastélyból-t elolvastam pár véleményt. Szinte mind pozitív volt, negatívumként csak a különleges neveket említették meg. Engem pont ez győzött meg, hogy ez nekem való olvasmány lesz. Leon az egyik kedvenc férfi nevem, magyar nevek közül is jobban szeretem  a különlegeseket, egyedieket a tucat nevek helyett.

Könyv szereplői mind szerethető figurák. Arlene magányos, kedves, határozott, kitartó, szorgalmas, önzetlen, de néha hisztis és önfejű is.  Sikeres élet után az összeomlás szélén áll, rengeteg az adóssága, nem tudja mi vár rá másnap. Mivel én is hasonló helyzetben vagyok, ezért nagyon együtt tudtam vele érezni. Ő életét azonban megváltoztatja egy örökség és a szerelem is rátalál, én viszont csak reménykedhetem abban, hogy az én életem is egy nap szerencsésen megváltozik.
Leon konok, önfejű, undok, pimasz, cinikus, faragatlan. Egyik percben üvöltözik, másik percben kedves. A bántó viselkedés nála azonban álca. Fél  a kötöttségektől, a komoly kapcsolattól, nem akar közel engedni magához senkit,  fél, hogy elveszítheti. Tiszta Takumi a Nanából.
Emma a 8 éves kislány, állandóan locsog, be nem áll  a szája. Én szívemhez is ő került a legközelebb. Miatta nagyon szeretném minél hamarabb elolvasni  a 2. részt.

Könyv végig életszerű, Margó szépen bánik a szavakkal. Történet egyik percben vicces, másik percben fájdalmas. Szereplőknek meg kell tanulnia, hogy pénzen, hatalmon kívül léteznek fontosabb dolgok is.  Milyen az amikor mástól kell függeni, milyen valakit érdek nélkül, őszintén szeretni, nagy szerepet kapnak a társkeresési, párkapcsolati problémák, a karrierépítés, egy vállalkozás elindításának a kockázatai, a gazdasági válság hatása. Arlene és Leon szócsatái meg annyira szórakoztatóak, hogy egy percig sem lehet unatkozni olvasás közben.

Végül pár negatívum.
Könyv rövid, novella hosszúságú, emiatt sok minden nem volt részletezve. Szívesen olvastam volna arról, hogy milyenek voltak a mezőgazdasági órák. Izadóra és Dália jellemváltozása is elfoglalhatott volna vagy 100 oldalt. Nagyon gyorsan közel kerültek Arlenehez, lehetett volna több ellenségeskedés.
Edward – Bella névvel sem voltam kibékülve, de csak azért, mert az Alkonyat jutott róluk eszembe, azt meg nagyon nem szeretem.
Harmadik zavaró dolog az volt, hogy  a lányok esténként sokat iszogattak. Alkohol ellenes lévén szívesen beolvastam volna nekik. Ahelyett, hogy mérgeznék magukat, inkább olvasnának, konzoloznának stb, annyi hasznosabb esti időtöltés közül lehet válogatni.

Elszomorít, hogy nekem nincs egy Leon az életemben, akkor a héten ő meglephetne engem  a 2. és 3. résszel, ez a sorozat ugyanis tökéletes ajándék február 14.-én. Kevés pontszám meg csak annyit jelent, hogy ez az első rész és folytatások mindig jobbak. Nekem szerintem a 2. rész lesz a nagy kedvenc.

Könyvet köszönöm az Aba Kiadónak!

10/7

Könyv adatai

Kiadó: Aba
Oldalak száma: 150
Borító: puha fedeles
Teljes ára: 1150Ft
Megjelent:   2012
Rendelhető: Alexandra

Kihívások a Molyon

Lányok a kastélyból sorozat

Olvassunk az Atlantic Press és az Aba Kiadótól!

Más vélemények

Moly

Rupáner – Gallé Margó könyvei

  • Lányok  a kastélyból

1. Lányok a kastélyból  10/7
2. Nászajándék Salzburgból
3. Malom a tóparton
4. Kicsi Betti a nagyvárosban

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

