Loretta Chase: Úri csirkefogó – Úri csirkefogók 3.

csirkefogók3“Fogalmad sincs, milyen érzés volt nekem, a szörnyszülöttnek, akit hátrahagyott, kitaszítva, gúny és erőszak tárgyaként. Elhagyott…hogy szenvedjek…és vagyonokat fizessek azért, ami  másoknak természetes, a türelemért, elfogadásért, egy puha női kézért.”

Kedvenc szereplőm: Ismal

Fülszöveg: Sokféleképpen nevezik, de az angyali nincs közte… Sebastian Ballister, a rossz hírű Dain márki hatalmas, velejéig romlott és veszélyes alak. Egy tisztességes nőnek semmi köze sem lehet a Ballisterek Átkához és Balsorsához… és ő sem akar semmit egy tisztességes asszonytól. Elszánta magát, hogy élete végéig folytatja, amiben a legjobb: a dorbézolást – és minden jól is megy egészen addig, míg ki nem nyílik egy bolt ajtaja, és besétál rajta a NŐ. A lány túl intelligens ahhoz, hogy a világ legromlottabb férfijának prédájává legyen… Jessica Trent elszánt ifjú hölgy, aki elhatározta, bármibe kerüljön is, letéríti ostoba öccsét a pusztulásba vezető útról. Ha meg akarja menteni fivérét, s vele együtt a családját és jövőjét is, magával az ördöggel kell megküzdenie. De őt ez sem riasztja vissza. A gond csak az, hogy a kérdéses ördög döbbenetesen ellenállhatatlan, és mint kiderül, Jessica az, akinek leginkább megmentésre van szüksége.


Nehéz olyan könyvről véleményt írni, amit szinte mindenki szeret és a sorozat legjobbjának tart, vagyis egy nagyon jó könyvről van szó, engem viszont nem nyűgözött le úgy, ahogy kellett volna. Úri csirkefogók sorozat első két részét imádtam, még egy olvasási válságnak is véget vetett. Oroszlán leánya számomra egy izgalmas, szövevényes, kalandokban gazdag történet volt, egyedi különleges helyszínnel (Albánia),  és egy karizmatikus “gonosszal” (Ismal), akinek én nagy rajongója lettem. Éjszaka rabjai egy lelket megérintő, szívszorító romantikus krimi volt egy álompasival a  főszerepben. Életem egyik legjobb romantikus történetének tartom és e könyv után egyértelműen Ismal fanatikus lettem.  Ezek után nagyon vártam a 3. kötetet. Mindenki kiválóra értékelte, sehol egy negatív véleményt nem olvastam róla. Nagy elvárásokkal vettem a kezembe, lehet ez volt a baj. Elsőre sajnos nem sikerült rájönnöm, hogy sokak szerint miért ez a rész legjobb a 3 közül. Első két részben volt gonosz, gyilkosság, sok izgalom, ebben semmi ilyesmi. Első két részben ott volt az imádnivaló Ismal, itt meg alig szerepelt. Főszereplőket sem tartottam érdekesnek Ismalhoz képest. Jessicának beakartam olvasni, ne akarjon már valakit egyik napról a másikra megváltoztatni. Daint az életmódja miatt nem sikerült szívembe zárnom, ráadásul egy pozitív szereplő ne mondjon olyat a saját gyermekére, hogy undorító. Egy szülőnek a saját gyermeke mindig szép. Legszívesebben bezártam volna őket valahová és jól eldugtam volna a kulcsot, vagy jól felpofoztam volna őket, pedig nem  vagyok az erőszak híve. Ritkán idegesít fel két szereplő ennyire, de Jessicának és Dainnak nagyon sikerült. Ismalról akartam olvasni, nem róluk. Még többet akartam megtudni a Vingt Huit intézményről, jobban megakartam ismerni Francist, az alattomos bajkeverőt. Sok közös Ismal, Francis jelenetet akartam.

Aztán rájöttem, hogy  ott követtem el a hibát, hogy az első két részhez hasonlítottam, azt vártam, hogy itt is sokat szerepeljen Ismal, ez  a kötet viszont nagyon más, mint az első kettő. Ez egy könnyed Szépség és Szörnyeteg sztori, ahol csak  a humor, a romantika számít és a főszereplők közti szócsaták, nem az izgalmak, kalandok és a lelkizések. Elkezdtem más szemmel nézni  a könyvet, így már sikerült rájönnöm, hogy miért tartják sokan ezt a  részt a legjobbnak.

  • Jessica kemény, éles nyelvű, 27 éves kékharisnya. Be nem áll a szája, mindig kimondja a véleményét, imádja bosszantani Daint, akihez első perctől vonzódik. Nem gyerekes, mint Esme,  és nem is lelki sérült, mint Leila.

“Sebastian a Ballisterek átka és Balsorsa, maga a megtestesült Úri csirkefogó.  A keresztény világ legnagyobb kéjence. Egy önhitt, hálátlan,  tökfilkó. A legerkölcstelenebb ember, aki  valaha is élt a világon. Nagydarab esetlen fajankó. Egy elkényeztetett, önző és kicsinyes vadállat. Felfuvalkodott hólyag.”

  • Sebastianból a sok megaláztatás kiölte a szeretetet, gyengédséget, bizalmat. Teljesen elzüllött, csak a nők, pia szerencsejátékok érdeklik és az önpusztító életmód. A maga módján viszont ő is romantikus, érzékeny, érzelmes és sok szeretetre van szüksége. Rideg, ellenséges, elutasító. sokak számára az ilyen karakterek mindig érdekesebbek, mint  a jó útra tért, titokzatos, angyalarcú szépfiúk.
  • Egy fárasztó nap után az emberek többsége egy humorban gazdag szórakoztató olvasmányra vágyik, olyanra, mint az Úri csirkefogó, nem egy komolyabb hangvételű történetre, mint amilyen az első két kötet.

Ha ezt olvasom először Chasetől, én is 9, vagy 10 pontra értékeltem volna, megszerettem volna a szereplőket, sokat nevettem volna rajtuk, de nálam az első két kötet nagyon magasra tette a mércét és azok közelebb is állnak a szívemhez, meg itt hiányoltam az epilógust is, ennek ellenére én is elismerem, hogy ez a rész is jó. Aki most akarja megismerni Chaset, az nyugodtan kezdheti ezzel is az olvasást.  Chase könyvei nem hasonlítanak egymásra, mind teljesen különböző, ezért szeretem és lett a kedvenc írónőm.

Könyvet köszönöm a Gabo kiadónak!

10/7

Könyv adatai

Kiadó: Gabo
Eredeti cím: Lord of Scoundrels
Oldalak száma: 394
Borító: puha fedeles
Fordító: Tóth Gizella
Teljes ára: 2290 Ft
Megjelent:  angolul 1995,  magyarul 2012
Rendelhető: Gabo webshop

Kihívások a Molyon

Loretta Chase: Scoundrels – Úri csirkefogók

És Gabo-könyveket miért nem olvasunk?

Más vélemények

Moly

Goodreads

Loretta Chase könyvei

  • Úri csirkefogók

1. Az Oroszlán leánya 10/10
2. Az éjszaka rabjai 10/10
3. Úri csirkefogó 10/7
4. The Last Hellion

  • Carsington

1. Miss Wonderful
2. Mr. Impossible
3. Lord Perfect
4. Not Quite a Lady
5. Last Night’s Scandal

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

