Nevada Barr: Ördögkatlan: Anna Pigeon 1.

ordogkatlanAnna Pigeon soha el nem mondott története.

Kedvenc szereplőim: nem voltak

Szülinapomon nem várt meglepetésben részesültem. A postás egy kis csomagot hozott nekem a Cor Leonis kiadótól. Nem tudtam mi lehet benne, mivel reci könyvet nem vártam akkor tőlük. Kibontottam és elérzékenyültem, amikor az Ördögkatlant pillantottam meg benne. Nagyon akartam ezt a könyvet, de pénzem nem lett volna rá. Könyv ráadásul nagyon aranyos az apró méretével. Vártam, hogy az ősz zűrös napjai véget érjenek és végre legyen időm olvasni.

Külföldön ez a regény a 17. kötetként jelent meg, de mivel előzmény történet, ezért nálunk ez jelent meg először. Örülök neki, mivel minden sorozatot  időrendbe szeretek elolvasni és szerintem Anna is sokkal szerethetőbb lesz a további részekben úgy, hogy tudjuk mi történt vele és hogyan lett belőle ranger.

A parányi 35 éves Anna Pigeon felejteni jött a Glen Canyonba. Színházi ügyelő munkáját felcserélte a legalantasabb munkára az emberi ürülékek gyűjtésére. Megközelíthetetlen lány nem akart beilleszkedni a közösségbe, ezért amikor eltűnik nem is indul senki megkeresni. Anna egy víznyelő mélyén tér magához, sérülten, meztelenül és nem emlékszik rá, hogy került oda.

“Esetlenül feltápászkodott, és a nadragulya egyik oldalát jelölte ki árnyékszéknek. Régen a kínai parasztok a pöcegödör tartalmával trágyáztak földjeiket. Ezek a csenevész növények nem sok tápanyagot nyerhetnek a homokból. Abban a reményben, hogy a nadragulya meghálálja adományát, ásott egy huszonöt-harminc centiméter mély gödröt.
Miután végzett, macskamódra nekiállt homokot kaparni a gödörbe. Ásás közben ujjai beleakadtak valamibe. Azonnal feltámadt benne a remény: talán kender, amiből kötelet fonhat! Vagy régi halászháló, amit kötéllétraként használhat? Nem mintha ezek segítenének rajta, mivel semmilyen módon nem tudta volna rögzíteni egyik végüket a kinti világban.
Esetleg egy kötéldarab, amivel megfojthatja a szörnyeteget?
A gondolat felvidította. Begörbítette ujjait, megmarkolta a hosszú szálakat, és kihúzta őket a homokból.
Barna és vékony. Mint az emberi haj. Anna rémülten lerázta a kezéről, pánikba esve hátraugrott, és a földre zuhant. Villámként cikázott keresztül a fájdalom két karján és a fején. Szinte hálás volt érte, mert a fájdalom elhomályosította az agyát, és nem maradt ereje gondolkodni.
Amit megfogott, nem csak hasonlított az emberi hajra, hanem emberi haj volt.
– Segítség! – üvöltötte Anna. – Segítség!”

Annának el kell viselnie, hogy egy pszichopata elmebeteg szörnyeteg játszadozik, szórakozik vele és megalázza. Ilyen helyzetben nagyon nehéz épelméjű maradni. Az egyértelmű, hogy valamilyen módon ki fog szabadulni, ha nem így lenne, nem lennének további részek, de azt nem lehet tudni mikor. Nem lehet tudni, hogy meddig kell Annának kibírnia a testi-lelki megpróbáltatásokat étlen és szomjan, rettegve. Könyvnek egyértelműen ezek a legizgalmasabb részei.

Amikor Anna kiszabadul az élete is megváltozik. Fel kell dolgoznia a vele történteket és azt sem tudja, hogy ki tette ezt vele. Bárki lehet  a környezetében. Kanyon tele van részeges gazdag kölykökkel és közvetlen közelében is több fura alak akad. Jenny leszbikus, vonzódik Annához, el szeretné csábítani.  Bethy egy féltékeny hisztérika és súly problémákkal küzd. Regisen meg nem lehet kiigazodni.

Anna nem lett a kedvencem, de szimpatikusnak találtam. Ugyanaz a  véleménye a kórházakról, mint nekem és mindenről film-könyv címek jutnak az eszébe.

Történetbe engem csak két dolog zavart.

  • Sokszor hangzott el az emberi ürülék négybetűs szóként. Evés közben olvasok általában, lehet ezért is viszolyogtam, amikor újra, meg újra megláttam leírva.
  • Leszbi téma. Két fiúról szívesen olvasok, de két nőről már nem. Remélem Annából nem lesz leszbi és hamar bepasizik. Nem szeretnék csalódni a sorozatban,

Első rész e kisebb hibák ellenére  engem megfogott. Várom a folytatást, érdekel Anna további élete.

10/8

Könyv adatai

Kiadó: Cor Leonis
Eredeti cím: The Rope
Oldalak száma: 478
Borító: puha fedeles
Fordító: Illés Róbert
Teljes ára: 2990 Ft
Megjelent:  angolul,  magyarul 2012
Rendelhető: Cor Leonis webshop

Kihívások a Molyon

Ismerjük meg együtt a Cor Leonis Kiadót!

Más vélemények

Moly

Goodreads

Nevada Barr könyvei

  • Anna Pigeon

1. The Rope – Ördögkatlan 10/8
2. Track of the Cat – Oroszlánkörmök (Várható magyar megjelenés: 2013 ősz)
3. A Superior Death
4. Mountain of Bones
5. Firestorm
6. Endangered Species
7. Blind Descent
8. Liberty Falling
9. Deep South
10. Blood Lure
11. Hunting Season
12. Flashback
13. High Country
14. Hard Truth
15. Winter Study
16. Borderline
17. Burn

  • Különálló regények

1. 13 1/2

Vélemény, hozzászólás?

