Nalini Singh: Feloldozás – Spy changeling 4.

Hangulat 10/10
Történet 10/10
Karakterek 10/9
Befejezés 10/10
Dráma 10/8
Humor 10/10

Mentálok, emberek, macska, farkas, patkány alakváltók, scifi, romantika, krimi, humor.

Kedvenc szereplőim: Dorian, Judd, Faith, Kit, Cory, Kaleb, Szellem, Dev, Ashaya.

Szavazás: Nyári szezon 2012

Clay Bennett falka nélkül, emberek között nőtt fel. Megpróbálta elfojtani leopárd énjét, de az a felszínre tört és embert ölt. A vérengzés után a fiú elvesztette egyetlen barátját, Talint is. A DarkRiver falka otthont és hivatást adott neki, de a lelkének fájdalmát, a bűnhődését nem tudta enyhíteni. Talin McKade túlélte rettegéssel és szenvedéssel teli gyermekkorát. Régi rémálmaihoz azonban újabbak adódnak, amikor az utcagyerekek, akiket pártfogol, sorra tűnnek el. Talin szívének legfájóbb sebeit is hajlandó felszakítani, hogy megmentse őket: bár retteg a találkozástól, segítséget kér a legerősebb férfitól, akit valaha ismert.Clay segít Talinnak, de közben szembe kell nézniük a közös múltjuk gyötrő titkaival is. Ha nem teszik, mindketten elveszítik az egyetlen dolgot, ami eddig életben tartotta őket.

Semleges hozzáállással álltam neki az olvasásnak. Talint nem ismertem, Clay meg eddig eléggé jelentéktelen karakter volt, aztán hamar megváltozott minden.

“Én rohadtul örülök, hogy Kit és Cory végre megegyeztek, kinek a farka nagyobb, de azt nem hittem volna, hogy ilyen nagy haverok lesznek, és együtt készítenek ki mindenkit.”

Ez  a mondat teljesen levett a lábamról és tudtam bármiről is fog szólni a könyv, én már nem csalódhatok. Ez  a mondat eszembe juttatta az én  Kitemet és Corymat, a  szép emlékeket. Sosem gondoltam volna, hogy lesz egy könyv, ahol egy mondatban láthatom leírva az én két gyönyörűséges cicám nevét és ráadásul a könyvben is macskákról van szó. Olyan mintha Singh nekem írta volna ezt  a könyvet, ezt a sorozatot. Már csak egy Rufus nevű karakter hiányzik a történetből, bár amikor Vaughn Vörösnek hívja Faithet, ő is eszembe jut mindig.

Nagyon szeretem amikor fel vannak vezetve  a következő kötetek, szeretem megismerni már a szereplőket a saját történetük előtt is. Ebből a szempontból is tökéletesen teljesített  a könyv.

Ez  a mondat elérte, hogy várjam Mercy történetét.

“Riley akkora nagy mamlasz, hogy néha úgy érzem…”

Legjobban viszont Dorianét várom, ő  a kedvenc szereplőm és már most tudom, hogy imádni fogom a könyvét.

“Már attól is lefagyott a nyelvem, hogy beszélgettem vele. Higgyétek el, az  a nő egy érzelmi fagyasztóláda.”

Szegény Doriant sokszor cikizik  a külseje miatt, a zsenifiú beceneven meg sokat nevettem.

“Dorian: Ez a nyuszid? Neked fél fogadra nem elég! Nem adod inkább nekem?
Talin: Bocsi, de nem érdekelnek a csini kisfiúk. Ami azt illeti egyáltalán nem érdekelnek a fiúk.”

“Clay: A lányokat szereted?
Talin: Szórakoztam vele egy kicsit, mert ő is csak szórakozott velem. Azt mondtam neki, nem szeretem a fiúkat.
Clay: Akkor most kiket szeretsz?
Talin: A férfiakat!”

“Dorian: Öreg, nagyon kicsinálhatott, hogy  a barátnőd a nőkre bukik!
Clay: A férfiakat szereti. A férfiakat, és nem az olyan csinifiúkat, mint te.”

Ahhoz képest, hogy Dorian lelkisérült, ő az, aki a legtöbbször megnevetett engem. Olyan jó lenne, ha még az idén láthatnám a könyvének a borítóját, biztos olyan fantasztikus lesz, mint  a Feloldozásé.

Hawke sajnos most nem szerepelt, de a többi visszatérő karakter is sok örömteli percet okozott nekem. Lucas, Sasha, Faith, a rideg Judd, Kaleb a titokzatos jelével, a Szellem, aki továbbra is sok kárt okoz. Ki lehet ő vajon? És Ming, akinek a kinézete nagyon meglepett.

Új karakterek is nagyon szerethetőek. Dev a dörzsölt fickó, emberbőrbe bújt ragadozó. Tiszta Rehv.  Max a zsaru, Jonquil a 14 éves fiú, Teijan a patkányalakváltó és  Ashaya az implantátum protokoll bevezetésén dolgozó csoport orvos mentál vezetője.

Szeretem ezt a világot, ezt a cselekményszálat. Mindig tud meglepetést okozni, egyre több a titok és az izgalom is. Gyerekek eltűnése, kínzása, meggyilkolása, kísérletek, káosz a mentálhálón, merénylet a mentálok ellen, elfeledettek feltűnése és a rejtélyes titkos lázadó csoport.

Most jut eszembe, hogy még nem is írtam a két főszereplőről. Ők engem most nem igazán érdekeltek.

Clayt a morgós, harapós cicát nem tudtam megkedvelni, zavart az állandó nyalakodása és furcsálltam, hogy a szótlanként megismert férfi, most milyen sokat beszél. Haragudtam is rá azért, amit ittas állapotban Doriannal tett. Claynek  a történet folyamán meg kell tanulnia kezelni az indulatait, máskülönben elvesztheti emberi lényét.

Talint az ember lányt sem tudtam megszeretni, sőt ő nagyon idegesített engem. Talint kislány korában szexuálisan bántalmazták és gyermekkori barátja Clay mentette meg az életét. Talinnak hálásnak kellett volna lennie, erre ő félni, rettegni kezdett védelmezőjétől, bizalmatlanná vált vele szembe.  Nagyon szélsőséges a viselkedése végig. Múltja miatt is elítélem őt. Clay szerint Talin édes, vicces, erős. Én inkább egy gyerekes, féltékeny idegroncsnak nevezném őt.  Vitákat szít, dühbe gurul vicceken, cikizésen is. Szerintem agyára ment a betegsége.

Ezek viszont jelentéktelen negatívumok, én így is imádtam  a könyvet. A Kit-Corys jelenet meg egy plusz pontot is ér. Singhtől ez  a kedvenc sorozatom. 🙂

Remélem egyszer az összes novellát is elolvashatom, ebben  a könyvben ugyanis minden korábbi novellára volt egy kis utalás.

Könyvet köszönöm az Egmont Kiadónak!

Értékelésem 10/9
Molyon 5/4,5

Könyv adatai

Kiadó: Egmont
Eredeti cím: Mine to possess
Oldalak száma: 400
Borító: Puha fedeles
Fordító: Bottka Sándor Mátyás
Teljes ára:  3999 FT
Megjelent:  angolul 2008, magyarul  2012
Rendelhető: Egmont

Kihívások a Molyon

Mert EGMONT DARK könyvekből sosem elég!

Olvassuk el Nalini Singh eddig megjelent könyveit

Nalini Singh – Psy Changeling sorozat

Más vélemények

Molyos értékelések

Goodreads értékelések

Nalini Singh könyvei

  •     Angyali vadász

0. Angyalszárny 10/10
0,5. Angyali próbatétel 10/8
0,75. Angyali játszmák 10/9
1. Angyalvér 10/8
2. Angyalcsók 10/9
3. Angyaltánc 10/10
3,5. Angyal és farkasa 10/10
4. Angyalkard 10/8
5. Archangel’s Storm

  • Psy Changeling

00. Beat of Temptation
Nate (leopárd) – Tamsyn (leopárd)
0.5 Whisper of Sin
Ria (ember) – Emmett (leopárd)
1. Vonzódás 10/9
1,5 The Cannibal Princess
2. Látomás 10/9
3. Borzongás 10/10
3,5. Stroke of Enticement
Zach (leopárd) – Annie (ember)
4. Feloldozás 10/9
Clay Bennett (leopárd) – Talin McKade (ember)
5. Hostage to Pleasure
Dorian Christensen (leopárd) – Ashaya Aleine (mentál)
5,5 A Gift for Kit
6. Branded By Fire
Riley Kincaid (farkas) – Mercy (leopárd)
7. Blaze of Memory
Dev Santos – Katya Haas (mentál)
8. Bonds of Justice
Max Shannon (ember) – Sophia Russo (mentál)
9. Play of Passion
Drew Kincaid (farkas) – Indigo Riviere (farkas)
10. Kiss of Snow
Hawke (farkas) – Sienna Lauren (mentál)
11. Tangle of Need
Adria (farkas) – Riaz (farkas)

Reklámok

2 hozzászólás to “Nalini Singh: Feloldozás – Spy changeling 4.”

  1. vvica Says:

    Összességében van benne valami, első olvasásra én sem szerettem a két főszereplőt, de amikor másodjára végigolvastam már kezdték belopni magukat a szívembe.
    Azzal egyáltalán nem értek egyet amit Talin viselkedéséről olvastam. Szerintem egy ilyen lelki és testi bántalmazásokat túlélt ember egyszerűen nem viselkedhet “normálisan”. Pont, hogy rendkívüli szélsőséges viselkedést eredményezhet ( skizofrénia, kettős személyiség, depresszió, öntálat, antiszociális viselkedés). Biztos vagyok benne, hogy egy ha egy bántalmazott lelkileg már sérült gyerek előtt széttépnek valakit még ha egy általa szeretett személy is teszi, NEM azt fogja mondani: ” Köszönöm, hogy megmentettél”. Szerintem ilyet várni abszurd. A szélsőséges viselkedése miatt volt hihető a “sérült” karakter.

  2. Elhaym Says:

    Remélem amikor másodjára olvasom én is jobban megszeretem a szereplőket.

    Olvastam már több olyan szereplőről, akinek a múltja hasonló Talinhoz, de ők másképp viselkedtek. Zárkózottak lettek és senkit sem engedtek közel magukhoz. Talinnak meg ugye ott volt a sok férfi. 😦 De még megszerethetem őt. Már sokszor előfordult velem, hogy egy szereplő első olvasásnál idegesített, később viszont már nem. 😀

Vélemény, hozzászólás?

