Loretta Chase: Az oroszlán leánya – Úri csirkefogók 1.

Hangulat 10/10
Történet 10/9
Karakterek 10/10
Befejezés 10/10
Dráma 10/10
Humor 10/-

Romantika, kaland, 19. század.

Kedvenc szereplőim: Ismal, Varian.

Esme Brentmor gyengéd szívű, félelem nélküli lázadó, akinek indulatai forróbbak, mint lángoló vörös haja. Titokban arra készül, hogy megbosszulja apja halálát. Arra kényszerül, hogy együtt utazzon egy jóképű angol lorddal Albánia kemény és sivár vidékén át.

Varian St. George öntelt arisztokrata, aki eljátszotta a családi vagyont, és most csinos külsejéből és vele született sármjából él. Esme megveti ugyan önző és az élvezeteket hajszoló életmódjáért, Varian nyers érzékisége mégis felkelti benne a forró és édes szenvedélyt.

Ahogy a veszedelmes utazás közelebb hozza őket egymáshoz, Esme a csiszolt külső mögött felfedezi a becsületes és bátor férfit, aki mindent elkövet, hogy méltó legyen hozzá, mert magáénak akarja… mindörökké.

Két hónapja olvasási válságban szenvedtem, nem találtam olyan könyvet amire 10 pontot tudtam volna adni. Loretta Chase sorozatának is úgy álltam neki, hogy az első rész biztos nem lesz kedvenc. Első részek ritkán szoktak kiválóak lenni és sokan csak a 2. és 3.  kötetet dicsérték. Én úgy látszik kivétel vagyok, én már az első kötetet sem tudtam letenni, sőt azt is bejelenthetem, hogy a  hosszú ideje tartó olvasási válságomnak is véget vetett ez  a könyv. Nem is értem sokaknak miért nem nyerte el a tetszését az Oroszlán leánya. Tudom én is, hogy a 2. kötet sokkal jobb, de ez Albániában játszódik. 32 év alatt egyszer sem akadt a kezembe olyan könyv aminek ez lett volna a helyszíne. Még az sem zavart, hogy a történet első felében a szereplők csak utazgattak, egyszerűen csak élveztem a sztorit. Aztán amikor a főszereplőink megérkeztek  a hárembe Ismalhoz, onnantól kezdve az események felpörögtek, Ismal jelenetei ugyanis egytől egyig izgalmasak. Le sem tagadhatom, hogy Ismal fan lettem. 🙂

Varian elszökött Angliából, hogy megszabaduljon a hitelezőitől. A 28 éves férfi azóta másokkal tartatja el magát, gazdag családokon élősködik. Lusta, önző, igazi selyemfiú.  Élete gyökeres fordulatot vesz amikor pénzért elvállalja a 12 éves Percival felügyeletét. Percival trükkel ráveszi Variant, hogy kisérje el Albániába. Ahogy megérkeznek Percivalt el is rabolják Ismal emberei, szegény fiút összekeverik Esmével. Varian kénytelen Esmével átutazni Albániát. Út során el kell viselnie a mocskot, az esőt, a férgeket és kénytelen megtanulni mi  a felelősség, kötelesség. Sokszor mosolyogtam Varianon, szegény fiú gyereknek nézi Esmét, azt hiszi egy gyerekhez vonzódik, emiatt romlottnak és erkölcstelennek tartja magát. Egyik kedvenc jelenetem az, amikor Varian szembenéz tette következményeivel, az elmúlt 10 év nemtörődömségének a nyomával. Ez volt az  a pont amikor  megkedveltem őt. Nagyon át lehet érezni a fájdalmát, a megbánását. Nyakig úszik az adósságban, Esmének nem tud enni adni, otthont biztosítani. Megpróbálja egyenesbe tenni az életét és megfelelő életkörülményeket teremteni, de ez nem rövid idő. Esme meg nem az a  típus, aki képes türelmesen várni.

Esme 18 éves, de csak 15-nek néz ki. Félig albán, vékony, alacsony. A kicsi harcos sokszor valóban gyerekesen viselkedik. Csak magára gondol, sohasem gondolkodik, sokszor félreérti Variant, szándékosan bosszantja a férfit. Ismalon is bosszút akar állni, azt akarja a  fiú szenvedjen mielőtt meghal.  Esmét nem sikerült megszeretnem, de nem is kell minden hősnőt szeretni. Lányokat úgyis ritkán szoktam megkedvelni, ezért nem is zavart, hogy most sem sikerült.

Ismal a rossz fiú, de ő az a karakter, akit már az első oldaltól imádok. Gyönyörű arc, kék szem, hosszú aranyszőke haj, ravasz, fondorlatos, szörnyen okos, megszállott, jól ért a manipuláláshoz. Összeesküvést sző unokatestvére Ali pasa ellen, akinek az udvarában csak színleléssel lehet életben maradni. Ali szörnyű dolgot tesz Ismallal, nagyon utáltam érte. Ismalnak Esme a rögeszméje,  meggondolatlanná teszi, de neki ez is  megbocsátható. Még csak 22 éves, természetes, hogy nem viselkedik minden helyzetben férfiként. Könyv vége felé nagyon aggódtam érte, de szerencsére minden úgy alakult, ahogy akartam.

Percival a koravén kamasz, kihallgat egy beszélgetést, amivel események láncolatát indítja el. Remélem egyszer neki is lesz könyve. Petro a kövér, lusta, babonás hasznavehetetlen tolmács. Lady Brentmor a szókimondó, barátságtalan idős hölgy. Ő aztán Lady Danbury méltó ellenfele lenne.

Mit kapunk, ha kezünkbe vesszük az Oroszlán leányát?

1818-ban játszódó történetet, változatos helyszíneket: Albánia, Korfu, Olaszország, London. Egy intrikákkal, korrupcióval, lázadással, ármánykodással, cselszövéssel, összesküvéssel teli letehetetlen könyvet. Sok sok bonyodalmat egy sakk bábú, a sötét vezér körül, szerethető karaktereket és egy kiváló fordítást.

Loretta Chase remélem nagyon népszerű lesz nálunk, nálam megelőzte a többi kedvenc írómat: Garwoodot, Quinnt és Lindseyt is. Imádom Chase sorozatát, ezért mindenkinek ajánlom.

Könyvet köszönöm a Gabo kiadónak!

Értékelésem 10/10
Molyon 5/5

Könyv adatai

Kiadó: Gabo
Eredeti cím: The Lion’s Daughter
Oldalak száma: 492
Borító: Puha fedeles
Fordító: Tóth Gizella
Teljes ára:  2290 FT
Megjelent:  angolul 1992, magyarul  2012
Rendelhető: Gabo , Bookline , Alexandra , Moly

Kihívások a Molyon

Loretta Chase: Scoundrels – Úri csirkefogók

És Gabo-könyveket miért nem olvasunk?

Más vélemények

Molyos értékelések

Goodreads értékelések , jelenleg 5/3,52

Loretta Chase könyvei

  • Úri csirkefogók

1. Az Oroszlán leánya 10/10
2. Az éjszaka rabjai
3. Úri csirkefogó
4. The Last Hellion

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

