Mark Lawrence: Tövisek hercege – A széthullott Birodalom 1.

Hangulat 10/9
Történet 10/7
Karakterek 10/6
Befejezés 10/8
Dráma 10/-
Humor 10/-

Kedvenc szereplőim: nem voltak.

Szavazás: Tavaszi szezon 2012

Kihívás a Molyon:

1.Olvassunk FUMAX könyveket!

2. *Tövisek hercege*

Óvakodj a Tövisek Hercegétől…

Kilencévesen végignézte, ahogy anyját és öccsét meggyilkolják. Tizenhárom évesen már egy vérszomjas rablóbanda vezére.

Tizenöt évesen király akar lenni…

Elérkezett az idő, hogy Honorous Jorg Ancrath herceg visszatérjen a várba, amelynek egykor hátat fordított, és elvegye, ami jog szerint őt illeti. Mióta egy tüskebokor tövisein vergődve végig kellett néznie, ahogy Renar gróf emberei lemészárolják anyját és kistestvérét, Jorgot pusztán a harag vezérli. Élet és halál számára csak játszma – és nincs vesztenivalója.

Ám atyja várában ármány leselkedik rá. Ármány és fekete mágia. Bármennyire megingathatatlan is az akaratereje, legyőzheti-e egyetlen fiatalember az elképzelhetetlen hatalommal bíró ellenséget?

Anglia válasza a Trónok harcára. Ez volt az első infó amit hallottam erről a könyvről. Trónok harcát nem olvastam, ezért azt nem tudom megmondani melyik  a jobb, de előbb-utóbb arra a sorozatra is sort fogok keríteni, mivel nagyon szeretem a  fantasyt.

Amikor  a kezembe vettem a Tövisek hercegét három gondolat merült fel bennem:

Jobb lesz mint Brent Weeks?
Zavarni fog a szépirodalmi stílus és a trágár beszéd?
Zavarni fog, hogy a főhős csak 13-14 éves?

Elsőre igen a válasz, többire meg nem. 🙂

Sorozat legnagyobb erőssége Jorg a főszereplő. 9 évesen kénytelen tehetetlenül végignézni, hogy anyját megerőszakolják, majd öccsével együtt brutálisan meggyilkolják. Jorg karaktere engem a Suikodenes Luca Blightra emlékeztet. Lucát 9 éves korában hasonló szörnyűségek érték. Ettől kezdve Jorghoz hasonlóan ő is egyre kegyetlenebb lett és csak a bosszúra tudott gondolni. Igen, Jorg nem egy pozitív hős, ő egy kíméletlen rohadék, egy könyörtelen szörnyeteg, gonosz, ravasz, romlott, önző, lop, csal, hazudik, gátlástalanul gyilkol. Ártatlan arcú pszichopata, érzéketlen gyilkoló gép, maga az ördög. Terve érdekében semmilyen eszköztől nem riad vissza.  Kihasznál másokat, társait bábukként kezeli, számára a  világ egy sakkjátszma. Remélem sosem lesz belőle jófiú, őt utálni  a legjobb.

Jorggal ellentétben a többi szereplő sajnos felszínesen van ábrázolva, kidolgozatlanok, nem lehet velük együtt érezni. Bízok Lawrenceben, hogy a folytatásban a mellékszereplőkre is nagyobb hangsúlyt fog fektetni. Szeretném jobban megismerni Makint és Katherinet is.

Könyv nem egy hagyományos fantasy. Amikor szóba kerül Eukleidész, Platón, Shakespeare egyből rá lehet jönni, hogy a történet  a mi világunkban játszódik. Világégés után 1100 évvel, ahol újra középkori szintű Földön él az emberiség. A világ a Xenogearst juttatta az eszembe, ott is középkori hangulat volt először a jellemző, de aztán sorra kerültek elő a rég elfelejtett technológiák.

Két idősík, szellemek, boszorkányok, nekromanták, élőhalottak, mutánsok, mesterséges intelligencia, cselszövések, brutális jelenetek, egy disztópikus dark fantasy. Ez a Tövisek hercege. Egyedi, ezért csak ajánlani tudom mindenkinek. Várom a folytatást.

Könyvet köszönöm a Fumax kiadónak!

Értékelésem 10/7
Molyon 5/3,5

Kiadó: Fumax
Eredeti cím: Prince of thorns
Oldalak száma: 336
Borító: Kemény fedeles
Fordító: Gy. Horváth László
Teljes ára:  3490 Ft
Megjelent:  angolul  2011, magyarul  2012
Rendelhető: FumaxBookline , Alexandra , Moly

Más vélemények

Molyos értékelések, jelenleg 87%

Goodreads értékelések, jelenleg 5/3,86

Nima 5/5

Pöfivonat  5/5

Nita_Könyvgalaxis  5/5

EgyKönyvmoly 5/4,5

Chris 5/4

Mark Lawrence könyvei

  • Széthullott birodalom

1. Tövisek hercege 10/7
2. King of Thorns (Várható magyar megjelenés: 2013 tavasz)
3. Emperor of Thorns (Várható angol megjelenés: 2013 )

2 hozzászólás to “Mark Lawrence: Tövisek hercege – A széthullott Birodalom 1.”

  1. Aucifer Says:

    Ezt is elolvastam, még a Mondoban olvastam róla, és akkor döntöttem el, hogy ezt nekem meg kell vennem. 😛 Páromat is felcsigázta a cikk, és hát mit mondjak? Jó vétel volt. 🙂 A könyv a kedvencek közé került, már a következő kötet is beszerzésre került, jelenleg párom olvassa, nagyon várta a folytatást, na meg én is kíváncsi vagyok már rá. Csak ugyebár ketten nem olvashatjuk egyszerre, de addig nekem is folyamatban vannak más könyvek is. 😀
    Nem tudom miért, de Jorg lett a kedvencem, imádtam, hogy olyan… gonosz. 😀 Jó, néha tényleg megjegyeztem én is, hogy “Te szemét!”, de valahogy mégis bírtam, hogy nem az a megszokott hős karakter… Ezért is lettem rögtön a cikk után olyan kíváncsi a történetre. De ahogy olvastam, engem néha erősen elgondolkoztatott a jelleme: minél közelebb kerültem a könyv végéhez, Jorgban annál több jó tulajdonságot véltem felfedezni, mintha valahol mélyen csak arra várna, hogy előtörjön. Ahogy a leucrota gyerekekkel bánt, az nekem elsőre szokatlan volt tőle, de aztán meg örültem, hogy ilyen is tud lenni. Én személy szerint szeretném, ha a trilógia végére megváltozna, ha nem is teljesen (mert azért imádom a rosszfiúkat, biztos a “rosszfiú-szindróma” miatt…XD), de legalábbis ne valami zsarnok féle váljon belőle, akinek továbbra se számítana az ártatlanok élete…
    A lényeg a lényeg: IMÁDOM! 😀

  2. Elhaym Says:

    “Csak ugyebár ketten nem olvashatjuk egyszerre”

    Ismerős, nálunk is így van. 🙂 2. kötet egyébként nagyon jó.

    Örülök, hogy neked is tetszik.

Vélemény, hozzászólás?

