Karen Marie Moning: Rossz hold kelt fel – Tündérkrónikák 4.

Hangulat 10/10
Történet 10/10
Karakterek 10/10
Befejezés 10/10
Dráma 10/10
Humor 10/10

Tündérek, misztikum, urban fantasy, akció, humor, dráma.

Kedvenc szereplőim: Barrons, Ryodan, V’lane, Christian, Darroc.

Kihívások  a Molyon:

1.Dreamfever, avagy Rossz hold kelt fel – olvassuk el a negyedik részt! 

2.Moning Maniacs – avagy olvassuk el a Tündérkrónikák sorozatot

3.Ismerjük meg együtt a Cor Leonis Kiadót!

“Ki a fene maga?
Itt, a padlón, az utolsó pillanataimban, MacKayla Lane utolsó nagy mámorában, már látom, hogy erre a kérdésre az a válasz, hogy az vagyok, aki mindig is voltam.
Egy senki.”

Elvesztette a nővérét, távol került a családjától, az otthonától, a régi, gondtalan életétől. Egy új, veszélyes helyen, két világ között üldözi testvére gyilkosát, ám őt még többen akarják kiiktatni.
MacKayla Lane azt hitte, készen áll, hogy szembenézzen a pokollal is, ám rá kell döbbennie, hogy sokkal rosszabb is van, mint a halál.
A Rossz hold kelt fel ott folytatódik, ahol a Hajnalra várva vége szakadt.
Amikor a világok közötti kapu kinyílt, a Dublinra szabaduló szörnyű hercegek Prí-yát csináltak Macből, aki így immár a szabad akaratától is megfosztatott.
Meztelenül fekszik egy templom kőpadlóján, kiszolgáltatva a lelket is porrá zúzó szexuális éhségtől, s immár nem az a kérdés, hogy a sidhe-látó véghez tudja-e vinni tervét – hogy megszerezi a Sinsar Dubh-t és megöli testvére gyilkosát –, hanem, hogy van-e még egyáltalán esély arra, hogy valaha újra önmaga legyen.

Van-e még remény ott, ahol minden elveszettnek látszik? Van-e kiút abból a borzalomból, amitől Mac egész végig tartott, s ami nővére életét is követelte?
Vajon a titokzatos Barrons és a MacKeltarok, vagy V’lane, az érzéki Seelie herceg segíthet-e még ezek után, vagy ők is elbuktak azon az éjszakán, amikor az Árnyak elözönlötték a világunkat?
Arra az éjszakára, melyre rossz hold kelt fel, virradhat-e még reményt és enyhülést hozó hajnal?
Mindig maradj a fényben!
Kövesd Mac kalandjait immár a Cor Leonis Kiadóval!

Nagyon vártam a 4. részt, mindennap lestem a híreket, hátha kiderül mikor vehetem a kezembe. Eljött az április és bekövetkezett az amire senki sem számított. Kelly kiadó bejelentette, hogy felfüggeszti a paranormális könyvek kiadását, ami igazából azt jelentette, hogy nem folytatódnak. Teljesen elkeseredtem, már megint egy nagy kedvencet, már megint egy jót és népszerűt akarnak félbehagyni. Amikor már kezdtem elveszíteni a reményt jött az örömhír. A Cor Leonis kiadó folytatja a Tündérkrónikák kiadását.  Egyből bekerültek a kedvenc kiadóim közé és elkezdtem számolni a napokat  a megjelenésig. A nagy nap hamar eljött és a postás  meghozta a könyvet. Rég okozott nekem ilyen nagy örömöt egy csomag, előtte a postás szinte csak fizetési felszólításokat hozott.  Ezen a napon az Assassin’s Creed 3 befejezése óta tartó olvasási válságom is véget ért. Félbe hagytam minden megkezdetett, még Singhet is.  Nem érdekelt semmi más csak Moning. Anyukám is nagyon örült a könyvnek, hamar le is nyúlta tőlem. Aznap a vásárlást is kihagyta, inkább Barronssal akarta tölteni az idejét. Teljesen megtudtam érteni, egy jó és letehetetlen könyv mindennél fontosabb. 🙂

Történet ott folytatódik ahol az előző véget ért. Dublin romokban, az egész város sötét és hátborzongató, Unseelek, sötét zónák árasztották el a Földet. Mac az Unseele hercegek karmai közé került, V’lane és Barrons meg sehol. Hol lehetnek amikor Macnek nagy szüksége lenne rájuk? Fogalmam sem volt, hogy innen hogyan fog folytatódni a történet. Mindenhol eluralkodott az erőszak, rengeteg a halott. Pusztulás, káosz jellemzi az egész világot.  Moning szerencsére nem okozott csalódást, a cselekmény olyan fordulatokkal folytatódott amikre egyáltalán nem számítottam, rengetegszer meg tudott lepni.

“Ami nem öl meg erősebbé tesz.”

Mac az a lány akiről sosem gondoltam volna, hogy egyszer meg tudom szeretni. Rózsaszín forrófejű plázacica már teljesen a múlté. Kötetről kötetre fejlődött, erősödött. Ő most már fekete Mac, aki kemény, erős, halálos.  Legszörnyűbb helyzetekben sem adja fel a reményt, nem törik meg. Mindig feláll és küzd tovább. Csak magára számíthat, mivel továbbra sem tudja ki az akiben megbízhat. Torkig van már a válaszok hiányával, most már mindenre szeretné tudni a választ. Mac életét a prófécia is megnehezíti, meglepő dolgot tud meg magáról. Erről a fordulatról nekem a Xenogears főszereplője Fei jutott az eszembe. Amikor kiderült ki Fei valójában teljesen ledöbbentett. Ilyen óriási fordulat ugyanis más történetben sosem fordult elő. Maces titok ugyanilyen hatással volt rám.

Danit a 13 éves kamaszlányt eddig nem tudtam megszeretni. Túl fiús volt nekem, nyers és vad. Most, hogy egy kis ideig az ő gondolatait is olvashattam, megváltozott róla a véleményem. Keménynek akar látszani, félelmekkel van tele, mély, fájdalmas sebeket őriz. Megsajnáltam őt és nagyon kíváncsi vagyok a titkaira.

Katben pozitívan csalódtam.  A 25 éves lány kiegyensúlyozott, higgadt, szerény, csendes, okos, tiszta szívű. Szeretném ha ő lenne a sidhe látok vezetője.

Rowena az egyedüli szereplő akit továbbra sem tudok megkedvelni. Kegyetlen vénasszonynak tartom.  Széthullik  a világ, ő meg nem csinál semmit.

” Férfiak. Haver, csak a baj van velük.”

Barrons továbbra is egy arrogáns, cinikus,  bunkó, erőszakos, önelégült seggfej.  Úgy káromkodik, hogy párszor bele is pirultam. De amit Macért tett, arra egyáltalán nem számítottam.  Elolvadtam tőle, még jobban megszerettem.  Pedig ő  aztán sosem lesz romantikus típus.  Barrons továbbra is nagyon titokzatos és izgalmas karakter. Nem tudni mit miért tesz. Veszélyes, kiszámíthatatlan, gúnyos.  Bírom a sötét, veszélyes tekintetét, ragadozószerű mosolyát, morgós hangulatát. Az  a kis jelenet Barrons szemszögéből, az a rengeteg fájdalom.  Most már teljesen meg tudom érteni miért is kente az előző részben a tortát a plafonra.  A nagy kérdés továbbra is fennáll. Ki vagy mi Barrons? Melyik oldalon áll? Ha róla van szó csak kérdések vannak válaszok nélkül.

V’lane is sokkal emberibb már mint az előző részekben, sőt ő is tesz egy váratlan dolgot Macért.  Jót vagy rosszat, azt  mindenki döntse el saját maga.  Az utolsó  jelenete szintén sok újabb kérdést vetett fel bennem. Ő vajon miket titkolhat? Barronssal való kakaskodását egyébként nagyon bírom.

Christian a szexis hazugságdetektor. Vele is olyan dolgok történtek, amik miatt nagyon aggódok érte.

A jóképű, rémisztő, rejtélyes Ryodan.  Ő vajon milyen meglepetéseket fog még tartogatni?  Ryodan számomra olyan mint a FTT-s Rehv. A stílusa, a hely ahol dolgozik, minden rá emlékeztet.

Darroc: nem tudom mit gondoljak róla.  Gonosz, de szerintem Alinát őszintén szerette. Abban is biztos vagyok, hogy nem ő lesz a főgonosz. Az túl egyértelmű lenne, Moning viszont szereti meglepni az olvasókat.

Álmodozó tekintetű srác a nagy kérdőjel. Minden részben feltűnik, de hogy ki ő? Azt szintén nem tudni.

“Azok a dolgok, amelyeket magunkba fojtunk és amelyekről nem beszélünk, elpusztíthatnak bennünket.”

Amikor  a 3. kötetet kiolvastam azt gondoltam ennél nagyobb függővéggel sosem fogok találkozni. Tévedtem. A 4. köteté még durvább, teljesen lesokkolt. Első pár percben megszólalni sem tudtam, aztán kis gondolkodással rájöttem ki az akit Mac meglátott. Első gondolatom az volt, hogy ezt nem teheti Moning, nem hagyhatja itt félbe  a könyvet. Ő aztán nagyon tudja kínozni az olvasókat.  El sem tudom képzelni, hogy külföldön, hogy bírtak több mint egy évet várni az 5. részre. Egy nap is sok.

Még mindig a 4. kötet hatása alatt vagyok. Nincs kedvem más könyvhöz, Moning után mind gyengének tűnik. Rossz hold kelt fel ugyanis kegyetlenül jó, imádtam minden sorát. Letehetetlen, fordulatos, izgalmas,  pörgős, vicces, különleges, egyedi, magával ragadó, lenyűgöző, fantasztikus, kiszámíthatatlan, tele van titokkal és kiválóbbnál kiválóbb karakterekkel. Csak dicsérni tudom. Moning zseniálisan tudja kavarni a szálakat, aprólékosan kidolgoz mindent, senki és semmi nem az mint aminek látszik.

Imádom a kiadót, hogy folytatta a sorozatot.  Nagyon várom a Shadowfevert, a Dani trilógiát és a Highlander sorozatot is.  Utóbbit azért, mert a Rossz hold kelt fel-ben meg volt említve Adam Black és a 3 MacKeltar druida Dageus, Drustan és Cian is.  Nagyon szeretném megismerni az ő történetüket, minél többet megakarok róluk tudni.

Két kérdés a bejegyzés olvasóihoz:

Olvastátok már az év egyik legizgalmasabb, legfordulatosabb, legrejtélyesebb fantasyját?  Ha még nem akkor irány a webshop. Mind a 4 rész kapható még. 🙂
Valakinek sikerült elkészítenie a könyv végén található recepteket? Ha igen akkor szóljon nekem. 😀  😀  😀

Sorozat zenéibe itt lehet belehallgatni, egyik le is tölthető ingyen.

Shadowsong

BloodRush

Könyvet köszönöm a Cor Leonis Kiadónak!

Értékelésem 10/10
Molyon 5/5

Kiadó: Cor Leonis
Eredeti cím: Dreamfever
Oldalak száma: 399
Borító: Puha fedeles
Fordító: Laskay Ildikó
Teljes ára:  2980 Ft
Megjelent:  angolul 2009, magyarul  2012
Rendelhető: Cor Leonis , Bookline, Alexandra,

Más vélemények

Molyos értékelések, jelenleg 98%

Goodreads értékelések , jelenleg 5/4,46

Nita_Könyvgalaxis 5/5

Wilwaren 5/5

Timi 5/5

Wee 5/5

Karen Marie Moning könyvei

  • Highlander

1. Beyond the Highland Mist (Hawk – Adrienne)
2. To Tame a Highland Warrior (Grimm – Jillian)
3. The Highlander’s Touch (Cirienn – Lisa)
4. Kiss of the Highlander (Drustan MacKeltar – Gwen)
5. The Dark Highlander (Dageus MacKeltar – Chloe)
6. The Immortal Highlander (Adam Black – Gabrielle)
7. Spell of the Highlander (Cian MacKeltar – Jessica )
8. Into the Dreaming (Aedan – Jane)

  • Tündérkrónikák (Highlander spin off)

1. Keserű ébredés 10/9
2. Álom és valóság 10/9
3. A hajnalra várva 10/10
4. Rossz hold kelt fel 10/10
5. Shadowfever (Várható megjelenés: 2012 ősz)

  • Fever world – Dani trilógia (Tündérkrónikák spin off)

1. Iced (várható angol megjelenés: 2012 október)
2. Burned
3. Flayed

Trailer

Reklámok

6 hozzászólás to “Karen Marie Moning: Rossz hold kelt fel – Tündérkrónikák 4.”

  1. Dinky Says:

    Jó is volt ám ez a könyv, majd a hivatalos fordítást is elolvasom, amint elérhetővé válik 🙂

  2. Elhaym Says:

    🙂 5. meg még jobb lesz. 🙂

  3. Elhaym Says:

    Várom. 🙂

  4. Asarys Says:

    Húú elolvasás után én is lefagytam…3-4 napig agyaltam az olvasottakon meg kíváncsiskodtam külföldi blogokon… nem akartam más könyvet olvasni csak ezt folytatni 🙂 De mivel erre várni kell sajnos kénytelen vagyok türtőztetni magam…ahj olyan sokára lesz még ősz….

  5. Elhaym Says:

    Még két hónap, addig csak kibírjuk. Azzal vigasztalom magam, hogy nekünk nem kell rá több mint egy évet várni.

Vélemény, hozzászólás?

