Andy McNab – Peter Grimsdale: Battlefield 3: Az orosz

Háború, akció, dráma, 21. század

Kedvenc szereplőm: Blackburn

Kihívás

Olvassuk, ne csak játsszuk!

Ha visszafogta volna magát, még mindig a Szpecnaznál szolgálhatna. Civilizált, hivatali körülmények között, hálából a sokévnyi kitartásért és kegyetlenkedésért – talán még embersége egy részét is visszanyerhette volna.
De Gyima sosem fogja vissza magát…

Szpecnaz. A név, amely félelmet kelt Orosz Anyácska ellenségeinek szívében. De maradt még bármi, amiért érdemes harcolni a rohamosan hanyatló országban? Gyima Majakovszkij, az elit különítmény egykori, nagyra becsült tagja már rég nem kér ebből.

Amikor Teheránban egy kétes múltú helyi dezertőr hatalmat szerez, a Kreml fejesei Gyimát választják a bevetés lebonyolítására: a célszemély tulajdonában van valami, amit a politikai döntéshozók bármi áron vissza akarnak kapni. Biztosra mennek, és nem tűrnek ellentmondást.

A Szpecnaz korábbi legendájának nem marad választása: csapatot toboroz a létező legkeményebb kiképzésben részesült és harctéren edződött katonák közül, hogy végrehajtsák feladatukat a világ legforrongóbb övezetében. Persze, ez nem maradhat rejtve a mindent látó amerikai kémműholdak elől…

Az orosz kommandó feltűnése újabb probléma Henry „Black” Blackburn őrmester számára, akit osztagával eredetileg egy elveszett egység felkutatására küldtek át az iráni határon. Keresniük sem kell a bajt, az hamar rájuk talál.

Ahogy az iráni helyzet fokozódik, Gyima és Black kénytelen lesz minden eddigi meggyőződését átértékelni, miközben maguk és bajtársaik túléléséért, a becsületükért és sok millió ember életéért küzdenek.

A regény hitelességét az egykori SAS-hősből sikerkönyvíróvá avanzsált Andy McNab garantálja, aki most is beleadott apait-anyait.

Battlefield-del különlegesen kezdődött a kapcsolatom. Amikor először láttam meg a könyvet azt sem tudtam mi az a Battlefield, nem hallottam még róla. Elolvastam a játék történetét, néztem videókat, ekkor tudtam meg, hogy egy nagyon népszerű játékról van szó. Én csak azért nem ismertem mert a háborús játékok cikkei nem szoktak érdekelni. Fülszöveg elolvasása és videók megnézése után úgy éreztem, hogy ez a történet nem nekem való. Később mégis úgy alakult, hogy a kezembe került a könyv. Eleinte nehezen barátkoztam meg a történettel, de egy idő után azt vettem észre, hogy egyre jobban leköt és már le sem tudom tenni. Ez főleg a könyvnek köszönhető. Nagyon jól van megírva, fordítás kiváló, történet izgalmas és fordulatos. Gyima és Blackburn találkozása után a cselekmény egyre pörgősebbé válik. Az egyre rövidülő fejezetek jól növelik a feszültséget. Összeszorult torokkal izgultam a szereplőkért és drukkoltam nekik. Sikerül időben megtalálni a bombákat és megakadályozni a harmadik világháború kitörését úgy, hogy a terroristák mindig egy lépéssel előrébb járnak? És maradjanak is életben. Nem akartam, hogy Gyima vagy Blackburn életét veszítse a küldetés során. Nagyon jó filmet lehetne ebből a könyvből készíteni.

Történet érthető a játék ismerete nélkül is, de a játék kedvelőknek is sok újdonságot tud nyújtani. A játék által bemutatott történetet itt más nézőpontból láthatjuk, emiatt tökéletesen kiegészítik egymást.

2014-et írunk. Gyima eleinte nem akarja elvállalni a küldetést, de megtudja, hogy van egy fia attól a nőtől akit szeretett. Szeretné megtudni a fia nevét és címét, ezért kénytelen elvállalni a veszélyes megbízást. Gyima kemény karakter némi igazságérzettel. Ha a helyzet úgy hozza tud kegyetlen és brutális is lenni. Könyvben jól meglehet érteni mit miért tesz kilátástalannak tünő helyzetében.

A 25 éves Blackburn tisztességes és önzetlen. Történet folyamán nehéz döntés elé kényszerül. Saját bőrét menti vagy Gyimáét akiről szinte semmit se tud?

Könyvhöz nagyon illik a káromkodás és a durva beszéd, egyik kedvenc párbeszédem Gyima és Blackburn találkozásánál zajlik.

“Gyima: Hall engem?
Blackburn: Persze, hogy hallok bazmeg.
Gyima: Jó most ellenőrzöm a reflexeit.
Blackburn: Kibaszottul nem ajánlom, hogy megérintsen. “

Sok drámai fordulat után jól esik egy kis humor. 🙂

Másik kedvenc humoros idézetem:

” Ha olvastál volna a sok Call of Dutyzás helyett akkor nem lennél ennyire ostoba”.

Egyetértek McNabbal. A BF3 nem egy hétköznapi lövöldözős történet, hisz elgondolkodtat, érzelmeket kelt, a mocskos, nyers valóságot tárja elénk. A cselekmény, szereplők indítékai, döntései hitelesek, valósághűek.

Pár infó Andy McNabról: 1984-ben a SAS ( Különleges légi szolgálat) tagja volt és részt vett titkos és nyílt katonai műveletekben. Az öböl háború idején a Bravo Kettő Nulla egység vezetője volt. Az angol hadsereg legmagasabban kitüntetett tagja 1993-ban szerelt le.

Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet. Távol állnak tőlem a háborús sztorik, ez mégis tetszett. Ebből is látszik, hogy egy nagyon igényes könyvről van szó, legjobb ebben a műfajban.

Könyvet köszönöm a Fumax Kiadónak!

Értékelésem: 10/9
Molyon 5/4,5

Kiadó: Fumax
Eredeti cím: Battlefield 3: The Russian
Oldalak száma: 340
Borító: Puha fedeles
Fordító: Ács András, Barta Tamás
Megjelent: angolul , magyarul 2011
Teljes ára: 3490 FT
Rendelhető: Fumax, Alexandra , Bookline 

Más vélemények
Molyos értékelések

3 hozzászólás to “Andy McNab – Peter Grimsdale: Battlefield 3: Az orosz”

  1. Dinky Says:

    Ne már, most még jobban érdekel. :S
    Baromira tetszenek azok az idézetek, amiket megemlítettél, hangosan felröhögtem. 😀

  2. Elhaym Says:

    🙂 Tudtam, hogy tetszeni fog ez a két idézet neked is. 🙂

  3. Ottika Says:

    Szia ! Az,hogy 3. jelenet valamit,mármint hogy van előzménye,vagy ez önálló történet ? Most tervezem az elolvasássát,de akkor a korábbi részekkel kezdeném.
    Üdv Ottika

Vélemény, hozzászólás?

